دبیر ستاد امر به معروف:

دستگاه‌ها در حوزه تخصصی خود با منکرات برخورد کنند

دبیر ستاد امر به معروف با تأکید بر تشکیل کارگروه تخصصی با حضور دستگاه‌های هم صنف عنوان کرد: اگر به دنبال حرکت هستیم باید دستگاه‌های هم صنف دسته بندی شده و با یک دیگر همکاری داشته باشند.
کد خبر: ۶۴۰۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳ - 25December 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محمدحسین طاهری آکردی» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر  در نشست با کارگروه نظام بانکی و بیمه‌ای کشور از تدوین سیاست‌های جامع و اجرایی در این ستاد خبر داد و وظایف دستگاه‌ها در قبال این سیاست‌ها را تبیین کرد.

وی با تأکید بر تشکیل کارگروه تخصصی با حضور دستگاه‌های هم صنف عنوان کرد: صرف جلسه سبب ایجاد حرکت در دستگاه‌ها نمی‌شود. اگر به دنبال حرکت هستیم باید دستگاه‌های هم صنف دسته بندی شده و با یک دیگر همکاری داشته باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: هدف از ایجاد کارگروه‌های تخصصی این است که دستگاه‌ها با هم افزایی برای مشکلات خود راهکار پیدا کرده و حل کنند و ستاد امر به معروف نیز فراهم کننده بستر پیگیری این موضوعات است.

این مقام مسئول با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر مرتبط با حوزه‌های گوناگون است، خاطرنشان کرد: تقلیل امر به معروف به یک موضوع در حقیقت پایین آوردن شأن این فریضه الهی است. در حالی که براساس روایات، دین به واسطه امر به معروف زنده می‌شود.

وی در ادامه سود مرکب و جریمه دیرکرد را از مهم‌ترین مسائل نظام بانکی برشمرد و یادآور شد: باید به مباحث فقهی، حقوقی، اجتماعی و اقتصادی این مسائل توجه و برای آن راهکار اساسی پیدا کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان این‌که تمام کار‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشند، خاطرنشان کرد: این پیوست فرهنگی باید توسط خود دستگاه‌ها تهیه و اجرا شود و نظام بانکی نیز از این موضوع مستثنی نیستند.

در ادامه جلسه نیز دکتر ابراهیم کاظم پور، معاون توسعه بانک تجارت و مسئول کارگروه تخصصی نظام بانکی و بیمه‌ای کشور به تشریح اهداف و برنامه‌های این کارگروه پرداخت و کمیته‌های آن را شامل محتوا، مالی و پشتیبانی، مدیران، برنامه‌ریزی، اطلاع رسانی و تبلیغات، مناسبت‌ها و مراسم‌ها، آموزش، عفاف و حجاب و پایش و نظرسنجی برشمرد.

مسئول کارگروه تخصصی نظام بانکی و بیمه‌ای کشور معروفی اقدامات و اهداف نظام بانکی و بیمه‌ای به نهاد‌های نظارتی را از جمله وظایف این کارگروه عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در تلاشیم تا خروجی‌های کمیته‌های کارگروه نظام بانکی و بیمه‌ای از یک موضوع واحدی پیروی کنند.

وی با بیان این‌که نیازمند برنامه سالانه برای کارگروه تخصصی نظام بانکی و بیمه‌ای هستیم، یادآور شد: بانک‌ها در بحث احیای امر به معروف و نهی از منکر پیشران هستند.

در بخش دیگری از جلسه نیز حاضران موضوعاتی درباره هم افزایی، اشتراک گذاری اطلاعات، شناسایی مسائل اساسی حوزه فریضتین، جذب منابع برای اجرای برنامه‌ها، مشارکت در تدوین اسناد مرتبط با حوزه امر به معروف و نهی از منکر، ورود تخصصی به مسائل بانکی و... مباحث خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها