نماینده ولی فقیه در مازندران:

حضور روحانیت در آموزش و پرورش موجب ارتباط بیشتر با مکتب اهل بیت (ع) می‌شود

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: روحانیت و طلاب در آموزش و پرورش است باید حضور داشته باشند تا دانش آموزان با سوغاتی که این صنف از حوزه‌های علمیه و مکتب اهل بیت (ع) می‌آورند ارتباط داشته باشند.
کد خبر: ۶۴۰۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲ - 25December 2023

حضور روحانیت در آموزش و پرورش موجب ارتباط بیشتر با مکتب اهل بیت (ع) می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست نمایندگان روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش، اظهار داشت: گرامی می‌داریم یاد و خاطره حضرت امام راحل را که یکی از اساسی‌ترین اقدام‌ها را بعد از پیروزی انقلاب انجام دادند و آن تشکیل نهضتی به‌نام نهضت سوادآموزی است.

وی افزود: در رابطه با سواد اولا دو عدالت باید رعایت می‌شد و رعایت شد، یکی عدالت سواد داشتن و دوم عدالت جنسیتی در داخل باسوادها.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: عدالت سوادی یعنی چرا باید فقط ۳۸ الی ۴۰ درصد مردم باسواد باشند در حالی که سواد باید همچون یک خدمت عمومی به مردم عرضه شود که این آمار بعد از پیروزی انقلاب در مازندران به ۹۹ درصد رسیده و عدالت برقرار شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: یکی دیگر اینکه در همان زیر ۴۰ درصد فاصله بین باسواد‌های خواهر و برادر زیاد بود که الان این فاصله به ۶ درصد رسیده که نشانه این است که در این بخش نیز عدالت رعایت شده است.

امام جمعه ساری با اعلام اینکه اسلام دین عدالت، بشر و انسانیت، سواد و علم است، تاکید کرد: اگر اسلام نادرست و نا به‌حق بود و خدای ناخواسته پیامبر اسلام (ص) یک مدعی دروغین بود، باید طرف‌دار جهل و بی‌سوادی می‌بود، چون باسوادی خطرناک‌تر است.

وی یادآور شد: اینکه قرآن بیش از ۸۰۰ الی ۹۰۰ بار از واژه‌های مربوط به علم و معرفت سخن گفته و از اولین اقدام‌های انقلاب گسترش سواد بوده نشان‌دهنده این است که این دین و انقلاب در مسیر حق هستند، زن و مرد هم فرق ندارد.

آیت الله محمدی لائینی یادآور شد: نکته بعدی اینکه سواد مقدمه‌ای است برای اینکه یک فرهنگ، معلومات و آگاهی‌های درستی را پیدا کنیم که برای خواندن کتاب‌ها و دست یافتن به آگاهی‌ها و معرفت، قرآن خواندن و ... بهره بگیریم امامان ما همچون امام هشتم (ع) هر سه روز یک ختم قرآن داشتند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار شد: الان باید ارزیابی و نظرسنجی داشته باشیم که جامعه باسوادان که به ۹۹ درصد رسیدند ببینیم آیا از سوادشان در جهت کسب علم، معرفت، آگاهی، مطالعه کتب مفید استفاده می‌کنند یا نه معطل روی طاقچه گذاشتند و از آن استفاده نمی‌کنند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه سواد مقدمه کسب علم و معرفت است، عنوان گرد: معرفت و علم مقدمه است برای اینکه صحیح زندگی کنیم، امروز همه ایرانی‌ها سواد دارند و بهانه‌ای وجود ندارد می‌توانند معرفت و علم پیدا کنند.

این مسئول افزود: نکته دیگر حضور روحانیت و طلاب در آموزش و پرورش است باید حضور داشته باشند تا دانش آموزان با سوغاتی که این صنف از حوزه‌های علمیه و مکتب اهل بیت (ع) می‌آورند ارتباط داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش مدیریت‌ها خیلی مهم هستند و باید آموزش‌ها و پرورش‌ها درست اجرا شود و رقم بخورد مدیری که اعتقاد آنچنانی نداشته باشد خیلی توجه نمی‌کند، چه مدیر مدرسه، ناحیه و سطوح مختلف.

آیت الله محمدی لائینی عنوان کرد: مدیریت‌ها اگر همراه نباشند روند تربیت، پرورش و آموزش درست انجام نمی‌شود، آن‌وقت همین جریان ۲۰۳۰ می‌آید و مدیران به جای قرآن ۲۰۳۰ را اجرا می‌کنند، از این رو انتظار می‌رود از روحانیت و طلاب در بخش مدیریتی هم استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در پایان یادآور شد: امیدواریم نهضت سوادآموزی به نهضت علم و معرفت‌آموزی و آن هم به سبک زندگی‌آموزی و آن هم به عمل درست و خشنودی امام زمان (عج) منتهی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار