یادداشت/ احمد حسینی

دفاع مقدس تجلی کامل وحدت گروه ها و اقوام بود

میلاد باسعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) فرصت مغتنمی است تا رسالت جهانی آن پیامبر مهربانی که همانا احیاء و تکمیل مکارم اخلاق در جامعه است، بار دیگر بازخوانی گردد.
کد خبر: ۶۴۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲ - 28December 2015

دفاع مقدس تجلی کامل وحدت گروه ها و اقوام بود

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، احمد حسینی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم در یادداشتی اختصاصی به مناسبت هفته وحدت نوشت: جامعه انسانی در دریای متلاطم بداخلاقی ها، خشونت ها و خیانت ها و بی عدالتی ها محتاج بازگشت به اخلاق است و البته برای کشورهای اسلامی و ملل مسلمان، تمسک به سیره آن پیامبر عظیم الشان یک ضرورت بدیهی به شمار می رود؛ بفرموده امام راحل(ره) "امروز جهان تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) است" و ملت ها و دولت های مسلمان بایستی پرچم دار اخلاق و فرهنگ اسلامی باشند.

ایام مبارک هفته وحدت بیانگر تحقق "لولاک لما خلقت الافلاک" و افتخاری بی بدیل و بی نظیر برای پیروان راستین پیامبر مکرم اسلام است که با تمسک به سیره ایشان، هدایتگر جامعه باشند؛ اکسیر حیات بخش وحدت امت اسلامی به عنوان وظیفه دینی، شرعی و عقلی همه ملت ها و دولت های اسلامی است.

متاسفانه هر چقدر مسلمانان از دشمنان ضربه و خسارت دیده اند متاثر از تفرقه و اختلافاتی بوده است که توسط دشمن بیدار و بیمار گریبانگیر آنان شده است.

نظام مقدس جمهوری اسلامی با پرچم داری حضرت امام(ره) و روحانیت -به عنوان شاگردان مکتب امام صادق(ع) که در آستان سالروز آن امام همام نیز قرار داریم- و انسجام ملت بزرگ ایران اسلامی، پیروزی بزرگ و بی نظیر انقلاب اسلامی را با وحدت همه مذاهب و گروه ها رقم زد و این جلوه عملی وحدت حیات بخش و ظفر آفرین، در دوران حماسی دفاع مقدس و یکپارچگی در مقابل دشمنان قشم خورده یک بار دیگر در قاموس وازه های این ملت بزرگ، تکرار شد.

حضور اقشار گروه ها و جریان های وفادار به نظام و کشور و پیروان همه ادیان و مذاهب در یگان های رزم و مناطق پشتیبانی از جبهه ها، از جلوه های زیبای وحدت و همدلی تا تحقق اهداف مشترک، در جبهه ها نمایان بود و وجود شهدای عزیز و والامقامی از فرق و مذاهب و اقلیت های مختلف اثبات این حقیقت غیرقابل انکار است که آنها با لبیک به ندای امام عزیز مبنی بر وحدت کلمه، عینیت بخشیدند.

از سوی دیگر، لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) نیز با حضور رزمندگانی از استان های زنجان، قزوین، سمنان، مرکزی و قم، وحدت و انسجام نیروها را در دفاع مقدس به نمایش گذاشت و افتخاری بزرگ برای این یگان در آن دوران ثبت نمود.

حمایت و پشتیبانی مردم در کنار رزمندگان اسلام نیز از جلوه های وحدت بود. بعد از دوران دفاع مقدس نیز در همه صحنه ها، هر جا که پیشرفتی بدست آمده حاصل وحدت و انسجام ملت و دولت بوده و امروز، بیش از هر زمان دیگری وحدت و همدلی از منویات و مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب است کما اینکه امام عظیم الشان نیز در موقعیت های مختلف انقلاب و دفاع مقدس بارها بر آن تاکید می ورزیدند.

بر اساس آموزه های قرآن و اهل بیت(ع)، نصرت و تحقق وعده الهی آنجا به سرانجام خواهد رسید که مسلمانان جهان ید واحده باشند تا قدرت یداللهی خداوند قادر متعال را در تبلور "یدالله مع الجماعه" به وضوح ببینند؛ امروز یکی دیگر از زیباترین جلوه های تحقق وعده الهی را در حماسه مردم بیدار و بصیر، در 9 دی سال 88 تکرار شد و این روز بزرگ به عنوان سمبل بصیرت و وحدت برای همیشه در تاریخ این کشور، ماندگار گردید.

اکنون دولت و ملت با استفاده از تجارب بابرکت گذشته چه در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس و پس از آن، بیش از پیش نیازمند اتحاد و همدلی هستند تا الگویی برای کشورهای مسلمان شده و پیام خون مطهر شهدا از پیروان مکتب اهل بیت(ع) و سایر شهدا از اهل تسنن و اقلیت های مذهبی و ... که از امتحان الهی سربلند بیرون آمدند، به منصه ظهور و هدف اجابت برسد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار