در دیدار با سرپرست وزارت خارجه افغانستان؛

استاندار خراسان رضوی: آمریکا و اسرائیل دشمنان مشترک ایران و افغانستان هستند

نظری گفت: ایران و افغانستان دو کشور مسلمان با اعتقادات مشترک هستند که دشمنان مشترکی هم نظیر آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل دارند و باید با مستکبرین مبارزه کنند.
کد خبر: ۶۴۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲ - 25December 2023

استاندار خراسان رضوی: آمریکا و اسرائیل دشمنان مشترک ایران و افغانستان هستندبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی در دیدار با «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه افغانستان که امروز در دفتر استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: این دیدار بر این اساس است که حتماً زمینه‌های خوبی برای توسعه روابط بین دو کشور فراهم شود.

وی به ظرفیت‌های دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان اشاره کرد و افزود: ما دو کشور مسلمان با اعتقادات مشترک هستیم. همچنین دشمنان مشترکی نظیر آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل داریم که در این راستا باید با مستکبرین مبارزه کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: مردم مظلوم غزه و مبارزان حماس این روزها در حال نبرد با دنیای استکبار و رژیم صهیونیستی هستند.

استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: دنیای استکبار هیچگاه در میدان رزم حریف مبارزان اسلامی نبوده است و به همین دلیل مردم مظلوم فلسطین را به خاک و خون می‌کشد.

نظری در ادامه با بیان اینکه تعاریف مرزهای سیاسی نباید مانع ارتباطات دو کشور شود، خاطرنشان کرد: همسایگی نکته بسیار مهمی است چراکه کشورهای همسایه همواره به یکدیگر نیاز دارند و باید از هم پشتیبانی کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان از تاریخ و فرهنگ مشترکی بهره‌مند هستند، بیان داشت: نباید اجازه دهیم تا مسائل جزئی مانع اصلی ارتباطات بین دو کشور شود. امیدواریم به واسطه این سفرها و دیدار مقامات ایران و افغانستان شاهد روابط گسترده‌تری بین بخش‌های مختلف دو کشور باشیم.

وی به ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های گوناگون اشاره کرد و خطاب به سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان گفت: حمل و نقل، صنعت، کشاورزی، علمی و درمانی، صنایع و معادن، ترانزیت و تجارت، دامداری و صنایع پزشکی از جمله ظرفیت‌های خراسان رضوی به شمار می‌رود که فراهم است و در مقابل هم ایران نیازمندی‌هایی دارد که به کمک شما تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار