معاون منابع انسانی قوه قضائیه:

سازمان ثبت نباید الگوی یکسان برای اسناد رسمی در اختیار سردفتران قرار دهد

الفت گفت: سازمان ثبت نباید الگوی یکسان برای اسناد رسمی در اختیار سردفتران قرار دهد؛ چرا که اعتقاد داریم ما نباید مانور علمی و حقوقی را از سردفتران بگیریم که کار سردفتر بدون محتوا باشد. سردفتر را مجتهد می دانیم و اجازه بدهیم مانور علمی در تنطیم اسناد بدهد‌.
کد خبر: ۶۴۰۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵ - 25December 2023

سازمان ثبت نباید الگوی یکسان برای اسناد رسمی در اختیار سردفتران قرار دهدبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «محمدباقر الفت» معاون منابع انسانی قوه قضائیه امروز (دوشنبه) در مراسم گرامی‌داشت دفاتر اسناد رسمی که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: ثبت معاملات اسناد رسمی نباید ما را از وظیفه اصلی خود منحرف کند، نباید اقدامی کنیم که نهاد عمومی ثبت اسناد دستخوش فراموشی قرار گیرد. باید جبهه‌های دیگری برای فعالیت سردفتران ایجاد کرد.  

الفت افزود: حدود دو سال است که همراه هیئت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات سردفتران و دفتریاران در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  خدمت می‌کنم، از سالیان گذشته علاقه خود را به حقوق ثبت اعلام کرده ام. کسی می‌تواند در این حوزه صحبت کند که اطلاعات حقوقی کافی را داشته باشد.  

معاون منابع انسانی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: ما خود را حافظان کاتبان عدل می‌دانیم. معدود افرادی هستند که حقوق افراد را بازیچه قرار می‌دهند، تلاش می‌کنیم این افراد را متنبه سازیم. برای حفظ نهاد دفترخانه باید اولین مجری مقررات جاری کشور ما باشیم. ما تلاش می‌کنیم به تجدیدنظر خواهی عزیزان با دقت و مشورت و... رسیدگی کنیم. از تندروی‌ها بکاهیم و جلوی سهوانگاری‌ها را بگیریم.

وی ادامه داد: همواره تنظیم سند همراه با استرس است. وضعیت سردفتران محترم را درک می‌کنیم. امیدوارم احکام ما به تثبیت وصف عدل بین کاتبان کمک کند. سازمان ثبت نباید الگوی یکسان برای اسناد رسمی در اختیار سردفتران قرار دهد؛ چرا که اعتقاد داریم ما نباید مانور علمی و حقوقی را از سردفتران بگیریم ک کار سردفتر بدون محتوا باشد. سردفتر را مجتهد می‌دانیم و اجازه بدهیم مانور علمی در تنطیم اسناد بدهد.

انتهای پیام/۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها