پس از آزمایش D.N.A در خراسان رضوی؛

هویت هنرمند شهید سعید حیدری احراز شد

پیکر مطهر هنرمند و تخریبچی شهید سعید حیدری پس از 32 سال از طریق آزمایش ژنتیک شناسایی شد.
کد خبر: ۶۴۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴ - 28December 2015

هویت هنرمند شهید سعید حیدری احراز شد

به گزارش دفاع پرس از مشهد، در پی آزمایش DNAو نمونه ­برداری از پیکر مطهر شهیدی که در عملیات خیبر به شهادت رسیده و با عنوان شهید گمنام در سپاه امام رضا(ع)مشهد(پادگان شهید کاوه سپاه) به خاک سپرده شده بود، و مطابقت آن با نمونه خون عباس حیدری و صدیقه­ بابازاده والدین شهید، هویت این پیکر مطهر مشخص و نتیجه آن اعلام شد. 

بنا به اعلام مرکز تحقیقات ژنتیک انسانی، این پیکر مطهر مربوط به شهید سعید حیدری فرزند عباس است که در 12 فروردین ماه 1340 در مشهد متولد شد. وی با عضویت بسیجی و در سه مرحله از طریق لشکر 5 نصر به جبهه­ های حق علیه باطل اعزام شد و در واحد تخریب این لشکر مشغول به خدمت شد. شهید سعید حیدری در 8 اسفندماه 1362 در سن 22 سالگی در عملیات خیبر و در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

لازم به ذکر است هنرمند تخریبچی شهید والامقام سعید حیدری در 27 آبان ماه 1385 مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) به عنوان شهید گمنام در شهر مشهد تشییع و در سپاه امام رضا(ع) (پادگان شهید کاوه سپاه) خاک سپرده شد.

شهید سعید حیدری بعد از شهیدان اصغر سمیعی،حسین زارع آبادی، سید علی اکبر حسینی، حسنعلی ایزدی پنجمین شهید گمنامی است که با آزمایش DNAدر استان خراسان رضوی شناسایی شده است.

مشخصات سه شهید گمنام شناسایی شده خراسان رضوی از طریق آزمایشDNA

اولین شهید شناسایی شده، شهید اصغر سمیعی فرزند حجی عبداله متولد ۱۳۴۶در شهرستان فردوس واقع در استان خراسان جنوبی است. او جزو نیروهای ارتش جمهوری اسلامی و اعزامی از لشگر ۸۸زاهدان بود که در سال ۶۶و در منطقه عملیاتی سومار در سن ۲۰سالگی به شهادت رسید و پیکر او در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقود الجسد جای گرفت تا اینکه به عنوان شهید گمنام در سال ۸۹در سالروز شهادت امام رضا(ع) در شهرستان تایباد به خاک سپرده شد و بعد از گذشت ۲۷سال از شهادت او هویت پیکرش شناسایی شد.

دومین شهید شناسایی شده، شهید حسین زارع عاشق ­آبادی فرزند عباس متولد سال1345 است؛ او درسال1362 درعملیات خیبر(طلائیه) به شهادت رسید. شهید زارع در سال 90 به عنوان شهید گمنام در خراسان رضوی شهرستان چناران شهرک گلبهار تشییع و تدفین گردید.

سومین شهید شناسایی شد، شهید سید علی اکبر حسینی متولد اول آذرماه ۱۳۳۹نیشابور است که از طریق لشکر ۵نصر بهصورت داوطلب و بهعنوان نیروی بسیجی به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد و در تاریخ ۲۲اسفندماه ۱۳۶۳و در سن ۲۳سالگی در عملیات بدر در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائلآمد. این شهید بزرگوار سال گذشته در سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) در شهر درود از توابع شهرستان نیشابور به عنوان شهید گمنام  تشییع و به خاک سپرده شده بود.که بعد از ۳۱سال از طریقDNAو نمونه ­برداری از پیکر مطهر شهید گمنام ۲۳ساله و مطابقت آن با نمونه خون فرزند شهید، هویت این پیکر مطهر مشخص شد.

چهارمین شهید شناسایی شده، شهید حسنعلی ایزدی فرزند عبدالحسین است که در 16 مردادماه 1344 در شیروان متولد شد و در 4 تیرماه 1367 در سن 23 سالگی در تک دشمن در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نظر شما
پربیننده ها