در پی شناسایی شهید گمنام خراسان رضوی؛

32 سال چشم انتظاری والدین شهید حیدری به پایان رسید

با شناسایی شهیدی که به عنوان شهید گمنام در پادگان شهید کاوه مشهد، به خاک سپرده شده بود، سالها منتظر بودن خانواده معظم شهید حیدری به پایان رسید و لحظه دیدار با فرزند شهیدشان فرارسید.
کد خبر: ۶۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ - 02January 2016

32 سال چشم انتظاری والدین شهید حیدری به پایان رسید

به گزارش دفاع پرس از مشهد، در پی آزمایشDNAپیکر مطهر شهید گمنامی که در سالروز شهادت موسس مذهب جعفری، حضرت امام جعفر صادق(ع) در سال 1385 در پادگان شهید کاوه مشهد به خاک سپرده شده بود، شناسایی شد.

دیگر این شهید گمنام نیست، بلکه این شهید سعید حیدری نام دارد که اسم و آوازه­ اش تا در تاریخ، ظالم و مظلوم وجود دارد و حق و باطل با هم در تقابل هستند بر تارک شیعه و انقلاب اسلامی همچون ستاره­ای پر فروغ می­ درخشد.  

شهید مدفون شده در پادگان شهید کاوه دیگر گمنام نیست

حال بعد از گذشت سال­ها، پدر و مادر قد خمیده و منتظر، هنرمند و تخریبچی شهید سعید حیدری به زیارت قبر فرزند شهیدشان می ­آیند قبری که تا قبل از این دیدار، نام شهید گمنام بر آن حک شده بود و امروز نام شهید حیدری و تمثال او بر سنگ مزارش نقش بسته است.  

در ایام ولادت نبی­ مکرم اسلام(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) این پدر و مادر وارسته در معیت اقوام و دوستان و همرزمان فرزندشان بر گرد مزار او حاضر شدند تا هم عقده ­های فروخورده این سال های خود را با شهیدشان بازگو کنند، و هم تجدید میثاقی دوباره با او و آرمان­های والای اسلامی که جگر گوشه­ شان و دیگر عزیزان این ملت در دفاع مقدس جان خود را برای آن فدا کردند داشته باشند.

این پدر و مادر صبور، چشمشان که به سنگ مزار سعید افتاد خود را روی آن انداختند مثل اینکه پیکر سعید را در آغوش گرفتند و با او درد دل کردند. عزیزی که با اینکه در خانواده فرزند ارشد بود و تک پسر، و علی­رغم اینکه هنرمند بود و از تمکن مالی برخوردار بود اما پای اسلام و ارزشهای والای انسانی و وطن که به میان آمد به همه علایق و داشته ­ها پشت پا زد و ملازم یاران سیدالشهدایی خمینی کبیر شد و به دانشگاه انسان­ساز جبهه رفت. رفتنی که بی­ خبری و جاویدالاثر شدن او را به همراه داشت.

همسایگی با فرزند تقدیر الهی بود

اکنون با گذشت 32 سال از آخرین دیدار عباس و صدیقه با فرزندشان سعید، امروز چشمشان به مزار جوانشان افتاد. جوانی که رفتنش خبر از نیامدنی می­ داد که سالها به طول انجامید تا دست تقدیر و مشیت الهی برآن شود که پدر و مادر در نزدیکی مدفن او سکنی گزینند و بعد رخ بنماید تا دل زخم­ خورده و شوریده آنها را مرحم باشد.

آرام گرفتن شهیدی از شهدای دوران پرافتخار دفاع مقدس در پادگانی به نام شهید کاوه، یکی از فرماندهان پرآوازه جنگ، خود نشان از آن دارد که هر چند علی­ الظاهر تغییر نسلی صورت گرفته است، و پاسداران خراسانی که در این پادگان مشغول به خدمت بوده و جزو سبزپوشان سپاه امام راحل بودند، اکنون در زمره پیشکسوتان جهاد و شهادت قرار گرفته­ و جای خود را به پاسداران جوان داده­ اند، اما خط شهادت، تداوم دارد و هر یک از پاسداران جوان به مثابه یک علی­ اکبر برای این انقلاب هستند. آنها برای رساندن پرچم سرخ حسینی به دست حضرت حجت(عج) آماده جانفشانی در رکاب نائب امام زمان(ع) مقام معظم رهبری می­ باشند.

بعد از 32 سال دیدارها تازه شد

بعد از ادای احترام یگان تشریفات به پدر و مادر شهید، آنها را برای زیارت مزار مطهر فرزندشان مشایعت کردند و بعد از تعویض سنگ مزار شهید، والدین شهید حیدری مزارپاره تن خود که سعادت دنیا و آخرت را برای آنها رقم زد را زیارت کردند. بعد از آن به سخنان یعقوبعلی نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع) گوش فرا دادند.

ما امانت راهی هستیم که شهدا رفتند

در این مراسم که جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و پیشکسوتان دفاع مقدس حضور داشتند سردار نظری اظهار داشت: ما تا امروز امانتی را داشتیم که نمی­ دانستیم صاحب آن چه کسی است؟ الحمدلله امروز صاحب این امانت گرانقدر مشخص شد. برای ما افتخار است که در مسیر شهدا حرکت کنیم و ما امانت­دار آن هستیم.

وی در ادامه افزود: شهدا دارای شئون متعددی هستند. یکی از این شئون، ارتقایی است. شهید بعد از شهادت در نقطه اوج قرار می­ گیرد که بالاتر از آن جایگاهی نیست.

شهید باعث ارتقا خود، خانواده و ملت ایران شد

سردار نظری خاطر نشان کرد: ارتقاء شهید باعث ارتقاء خانواده نیز می ­شود. خانواده شهیدپرور با دیگر خانواده­ ها متفاوت است. ما تکلیف داریم نسبت به خانواده شهدا با این شأن نگاه کنیم. ان­شاءالله خداوند خانواده معظم شهدا را مورد رحمت خود قرار دهد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: شأن دیگر شهدا، شأن اجتماع است. ملتی که شهیدپرور باشد تراز دیگری دارد. شهدا رتبه و جایگاه خود و خانواده خود را و همچنین رتبه ملت ایران را ارتقا دادند. ما باید حافظان خوبی برای این دستاوردها باشیم.

پایان بخش این مراسم معنوی پخش کلیپ ویژه شهدای جاویدالاثر و ذکر مصیبت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالحسین(ع) بود.

نظر شما
پربیننده ها