پیام سرلشکر ایزدی به خانواده دیده‌بان شهید قرارگاه نجف اشرف

سردار داود غیاثی‌راد در دیدار با خانواده شهید «آشتیانی»، پیام تقدیر فرمانده وقت قرارگاه نجف را به خانواده این شهید سرافراز دفاع مقدس که دیده‌بان این قرارگاه بوده، ابلاغ کرد.
کد خبر: ۶۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱ - 28December 2015

پیام سرلشکر ایزدی به خانواده دیده‌بان شهید قرارگاه نجف اشرف

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، جمعی از فرماندهان غرب و شمالغرب کشور به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) در شهرستان آشتیان از توابع استان مرکزی گرد هم آمدند و از همرزم شهید دوران دفاع خودشان یعنی شهید «نجفی آشتیانی» یادی کردند.

در جمع خانواده سردار شهید «جعفر نجفی آشتیانی»، سردار سرتیپ پاسدار یعقوب زهدی مسئول استراتژیک دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح بهعنوان فرمانده این شهید سرافراز سپاه اسلام دوران دفاع مقدس، از خاطرات شیرین شهید آشتیانی، مطالبی را عنوان کردند.

در این دیدار که فرماندهان نظامی و انتظامی استان از جمله سرهنگ کوهنژاد فرمانده مرکزآموزشی مالک اشتر اراک و سرهنگ جلالی رئیس کمیته جستجوی مفقودین استان مرکزی نیز حضور داشتند، سردار داود غیاثیراد ضمن تقدیم لوح یادبودی به امضای سردار سرلشکر مصطفی ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا به خانواده شهید نجفی آشتیانی، پیام سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس را نیز به این خانواده ابلاغ کرد.

پس از این دیدار، هیئت مورد اشاره به منزل دو خانواده شهید غرب و شمالغرب از ارتش و ناجا نیز رفتند و دقایقی را هم میهمان خانواده این شهدا شدند.

شهید نجفی آشتیانی که متولد اردیبهشت 1340است؛ از ابتدای شکلگیری سپاه به عضویت این نهاد مردمی نائل میشود. این شهید والامقام از آغاز درگیریهای کردستان به این منطقه عزیمت میکند و تا زمان شهادت یعنی در تاریخ 28 آبان 62 در منطقه کردستان باقی میماند.

شهید آشتیانی که دورههای چریکی را در فلسطین فرا گرفته بود، تا در کنار مردم مسلمان فلسطین علیه رژِم اشغالگر قدس به مبارزه بپردازد، با شروع غائله کردستان به کشور بازمیگردد و به دلیل تبحر در دیدهبانی، به فرماندهی دیدهبانی لشکر 27 حضرت محمد رسولالله(ص) منصوب میشود و سپس به دلیل کارایی بالایی که در امر دیدهبانی از خود به نمایش گذاشته بود، از سوی سردار ایزدی به فرمانده دیدهبانی قرارگاه نجف اشرف انتخاب میشود و در همین سمت نیز حین عملیات والفجر 4 در قله 1866 ارتفاعات کانیمانگا در منطقه عمومی پنجوین عراق به شهادت میرسد؛ که به دلیل سکونت خانواده در آشتیان، پیکر مطهر این شهید سرافراز  سپاه اسلام در گلزار شهدای آشتیان در جایگاه ابدی قرار گرفت.

وی قبل از انقلاب نیز به جهت فعالیتهای انقلابی، در پی گزارش ساواک، در سال آخر دبیرستان از مدرسه اخراج میشود؛ که بعد از آن به مدرسه حقانی رفته و در محضر بزرگانی همچون شهید بهشتی، شهید قدوسی و آیتالله جنتی به فراگیری علوم دینی مشغول میشود.

کاردانی این شهید بزرگوار در امر دیدهبانی در سطحی بود که شهیدان صیاد شیرازی و آبشناسان نیز از توانمندیهای وی برخوردار میشدند، و حتی تصدی فرماندهی تیپ نیز از سوی شهید همت به شهید آشتیانی پیشنهاد میشود؛ که این شهید بزرگوار چنین مسئولیتی را نمیپذیرد؛ بدین ترتیب میتوان وی را بنیانگذار دیدهبانی در سپاه دانست.

شهید آشتیانی که در مدرسه حقانی قم تربیت یافته بود، انسی ویژه با قرآن داشت؛ به نحوی که هرگاه فرصتی پیدا میکرد به قرائت قرآن و زیارت عاشورا مشغول میشد.

وی در بخش از وصیتنامه خود ذکر می کند: «اگر جنگ حقانیت پیامبر(ص)، علی(ع) و حسین(ع) را ثابت میکند، در زمان حال نیز قادر است این را ثابت کند؛ زیرا امام خمینی(ره) هم در جبهه حق قرار دارد؛ بنابر این اگر گلولههایمان تمام شود، سینهها و قلبهایمان را سپر میکنیم و آنقدر خون میدهیم تا دشمن در خون ما غرق شود».

بنا بر اظهارات سردار زهدی، فرمانده توپخانه سپاه در دوران دفاع مقدس، شهید آشتیانی دیدهبانی در غرب و شمالغرب را پایهگذاری کرد و به پاس تلاشهایش، شهید بروجردی در جلسهای از وی تقدیر به عمل میآورد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار