امروز از شبکه افق پخش می‌شود؛

شکل گیری اولین هیئت مذهبی ایرانیان در هامبورگ

مستند «طوفان» کاری از مهدی فارسی با موضوع زندگی و فعالیت‌های دکتر علی عماری در کشور آلمان است که از شبکه افق پخش می‌شود.
کد خبر: ۶۴۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶ - 28December 2015

شکل گیری اولین هیئت مذهبی ایرانیان در هامبورگ

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، به تصویر کشیدن اقدامات ایرانیان در اقصی نقاط جهان که اغلب شامل فعالیتهای علمی و پژوهشی میشود، تاثیر گستردهای در افزایش خودباوری ملی داشته و همچنین موجب رونمایی از چهره واقعی ایرانیان مسلمان در نزد مردم دنیا خواهد بود.

«علی عماری» پزشک ایرانی مقیم آلمان است که فعالیتهای او در گذشته علاوه بر طبابت حوزه گستردهای را شامل میشد و جالب اینکه بیشتر این اقدامات حول محور اعتقادات دینی او شکل گرفته است.

دکتر عماری در کشور آلمان به ذبح دام، غسل میت، ترجمه و تدریس زبان پرداخته همچنین مسجد هامبورگ نیز که امروز به پایگاهی برای مسلمانان شناخته میشود از دستاوردهای یک عمر فعالیت اوست.

در سال ۱۳۴۳ شهید بهشتی با تأیید مراجع تقلید وقت، به عنوان امام جماعت مسجد هامبورگ برگزیده شد و تصمیم گرفت در بدو ورود، زیرساخت های اساسی مسجد و مرکز را سرعت ببخشد؛ از اولین اقدامات او میتوان به تشکیل هیئت ساختمانی جدیدی با اعضای بیشتر اشاره کرد و همچنین هیئت امنای هفت نفرهای تشکیل داد که دکتر عماری یکی از آنها بود.

در مدت زمان دو سال، بخش اداری داخل مسجد و قسمتی از کاشی کاری دیوارهای خارجی آن از ناحیه کمکهای مردمی و تبرعات مسلمانان علاقه مند در ایران و آلمان به اتمام رسید و دکتر عماری در این بین نقشی اساسی بر عهده داشت.

«طوفان» کاری از مهدی فارسی، عنوان مستندی است که به زندگی و فعالیتهای تخصصی دکتر عماری در آلمان میپردازد.

این مستند برای پخش از شبکه افق در روز دوشنبه 7 دی ماه ساعت 19 در نظر گرفته شده و تکرار آن هم در ساعت های 8.30 و 16 روز بعد به روی آنتن میرود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار