اسماعیلی مطرح کرد؛

سمت‌وسوی نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر اقتصاد فرهنگ است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جهت‌گیری نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر به‌سمت بازارپردازی و اقتصاد فرهنگ بازی‌های رایانه‌ای است.
کد خبر: ۶۴۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰ - 26December 2023

سمت‌وسوی نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر اقتصاد فرهنگ استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه شورای سیاست‌گذاری نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای بر تسهیل شرایط ورود سرمایه‌گذاران به صنعت بازی ایران تأکید کرد و اظهار داشت: در پیمایش‌هایی که در حوزه مصرف صنایع فرهنگی در کشور انجام شده بعد از موسیقی بیشترین استفاده مخاطبان مربوط به حوزه بازی‌های رایانه‌ای است. بر اساس آخرین پیمایش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ۳۴ میلیون بازیکن در کشور داریم که ۴ میلیون از آن‌ها بازیکن حرفه‌ای هستند که بالای ۲۱ ساعت در هفته بازی می‌کنند.

اسماعیلی افزود: از سوی دیگر ما وارد فناوری‌های نوین در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی شده‌ایم که با شتاب در حال توسعه و پیشرفت است و ذائقه حوزه مصرف گسترده شده است. حوزه بازی‌های رایانه‌ای در حال حاضر از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است و آن را فرصت می‌دانیم و با توجه به ظرفیت این فضا اقتصاد را هم پشت این کار قرار دهیم و امیدوارم مسائل مالی این حوزه هم حل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فکر می‌کنم برخلاف برخی حوزه‌ها که به لحاظ فناوری عقبیم، در دانش‌های جدید به دلیل رشد بسیار خوبی که شکل گرفته از سرعت توسعه بالایی برخورداریم.

وی با اشاره به شرکت یک میلیون و پانصد هزار نفر در هشتمین دوره جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران که توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد، تصریح کرد: باید جام بازی‌های رایانه‌ای را به صورت فصلی و دوره‌ای برگزار کنیم.

اسماعیلی با اشاره به جهت گیری این دوره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر به سمت بازارپردازی و اقتصاد فرهنگ بازی‌های رایانه‌ای افزود: باید با همکاری بین نهاد‌های مختلف، همانند سایر بخش‌های هنری زمینه حمایت و سرمایه گذاری گسترده بخش خصوصی و صنایع مادر در این زیست بوم نیز فراهم شود.

جلسه شورای سیاست‌گذاری نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دیگر اعضای این بنیاد برگزار شد. همچنین در پایان این نشست از پوستر نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر رونمایی شد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار