معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید خبر داد؛

حمایت بنیاد شهید از تولیدات فاخر در حوزه ایثار و شهادت/ ۵۰ درصد هزینه ساخت فیلم‌های سینمایی را می‌دهیم

«هاشمی» با اشاره به حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران از تولیدات فاخر در حوزه ایثار و شهادت، گفت: ماندگاری آثار هنری نیازمند اثرگذار بودن آن‌هاست و کتاب‌ها و فیلم‌ها باید محتوای مناسب و ماندگار داشته باشند و در سطح استان‌ها قطعا این موارد حمایت می‌شود.
کد خبر: ۶۴۰۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱ - 26December 2023

حمایت بنیاد شهید از تولیدات فاخر در حوزه ایثار و شهادت/ ۵۰ درصد هزینه ساخت فیلم‌های سینمایی را می‌دهیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «سید محمدصادق هاشمی» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور امروز (سه‌شنبه) در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: مکتب امام حسین (ع) به واسطه مردمی بودن آن زنده مانده و رویه مردمی سازی امور در بنیاد شهید و امور ایثارگران شکل گرفته است.

وی بیان داشت: حلقه‌های میانی را برای انجام فعالیت‌های بنیاد تقویت می‌کنیم و امیدواریم شاهد اقدامات اثرگذار باشیم زیرا هرجا مردم به صورت خودجوش حضور داشتند، برنامه‌ها موثرتر و با هزینه کمتر بوده است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) با بیان اینکه حاصل تربیت این بانوی بزرگوار چهار فرزند از جمله حضرت عباس (ع) بود، تبیین کرد: اطاعت از ولی امر را حضرت عباس(ع) از مادرش فراگرفت و همواره امام حسین (ع) را مولای خود می‌خواند از این رو باید دید در مسئولیت‌هایی که داریم چقدر سپر ولی امر خود هستیم.

هاشمی استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از رویکردهای این نهاد ذکر و مطرح کرد: تولید آثار هنری از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است لذا بنیاد شهید برای چنین تولیداتی آماده سرمایه‌گذاری است و هیچ محدودیت مالی نداریم.

وی اضافه کرد: حمایت از تولیدات فاخر در حوزه ایثار و شهادت مورد تأکید است و تا ۵۰ درصد هزینه ساخت فیلم‌های سینمایی در این زمینه را پرداخت می‌کنیم اما باید فیلمنامه قوی ارایه شود.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه در حوزه‌های دیگر مانند شعر، نقاشی و موسیقی حمایت‌ها صورت می‌گیرد، تبیین کرد: ماندگاری آثار هنری نیازمند اثرگذار بودن آن‌هاست و کتاب‌ها و فیلم‌ها باید محتوای مناسب و ماندگار داشته باشند و در سطح استان‌ها قطعا این موارد حمایت می‌شود.

هاشمی در پایان تأکید کرد: اعتبارات ملی باید در استان‌ها هزینه شود تا شاهد کار عملیاتی باشیم لذا انجام چند اقدام ویژه و فاخر مورد انتظار است و امیدواریم آثار ملی در خراسان جنوبی تولید شود که برای همه مردم ایران قابل استفاده باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها