دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

تشریح برنامه‌های ۹ دی و هفته بصیرت

ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی که وظیفه طراحی، هماهنگی و ابلاغ برنامه‌های هفته بصیرت و روز ۹ دی در سراسر کشور را عهده‌دار است، امسال به ریاست سردار «علی محمد نائینی» برای چهاردهمین سال متوالی در راستای این وظیفه برنامه‌های تفصیلی و مناسبی را برای این مناسبت ملی پیش‌بینی کرده است.
کد خبر: ۶۴۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰ - 27December 2023

تشریح برنامه‌های ۹ دی و هفته بصیرتبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی که وظیفه طراحی، هماهنگی و ابلاغ برنامه‌های هفته بصیرت و روز ۹ دی در سراسر کشور را عهده‌دار است، امسال به ریاست سردار «علی محمد نائینی» برای چهاردهمین سال متوالی در راستای این وظیفه برنامه‌های تفصیلی و مناسبی را برای این مناسبت ملی پیش‌بینی کرده است. در ادامه به این مراسمات طبق توضیحات ریاست ستاد مرکزی یوم‌الله بزرگداشت ۹ دی اشاره خواهیم کرد.

۱-رونمایی از محموعه چهار جلدی روزشمار فتنه ۸۸ در حاشیه نشست خبری انجام خواهد شد. این اثر حاصل پنج سال پژوهش اسنادی محققانه و عالمانه توسط یک تیم پژوهشی مجرب در حدود پنج هزار صفحه در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس می‌باشد که هر جلد آن مربوط به یک دوره سه ماهه از سال ۸۸ می‌باشد. جلد اول آن تحت عنوان انتخابات ۸۸ (بهار ۱۳۸۸)، جلد دوم آن تحت عنوان؛ از حماسه انتخابات تا فتنه (تابستان۸۸) و جلد سوم تحت عنوان؛ تداوم فتنه (پائیز ۸۸) و جلد چهارم تحت عنوان حماسه نهم دی، پایان فتنه (زمستان ۸۸) تالیف گردیده است. مجموعه چهار جلدی روز شمار‌های اسنادی فتنه ۸۸، مکمل مجموعه ۹ جلدی دایره المعارف فتنه ۸۸ است که چند سال قبل در ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی رونمایی شد.

۲- امسال نیز، خطبه‌های ائمه محترم جمعه و سخنرانان پیش از خطبه، در نماز جمعه مورخ در هشتم دی ماه به تحلیل موضوع پرداخته و آغازین برنامه‌های بزرگداشت یوم الله ۹ دی خواهد بود. در تهران به همین مناسبت حجت‌الاسلام سید محمد حسین راجی با موضوع بصیرت قبل از خطبه تهران سخنرانی خواهند داشت.

۳- امسال نیز مراسم ویژه نهم دی با تجمعات سراسری در تمام مراکز استان‌ها و در بیش از ۱۰۰۰ شهر کشور، برگزار خواهد شد.

۴- مراسم دو استان خوزستان و فارس به واسطه پیشتاز بودن در هشتم دی ۱۳۸۸، مراسم امسال آنان در اهواز و شیراز در روز جمعه ۸ دی ماه برگزار خواهد شد.

۵- اعزام سخنرانان ملی به مراسم ویژه تمامی استان‌های کشور.

۶- مراسم ویژه و محوری شهر تهران روز شنبه ۹ دی ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه در میدان آیینی امام حسین علیه السلام و با حضور اقشار مختلف و مردم بصیر تهران با سخنرانی جناب دکتر زاکانی شهردار محترم تهران برگزار خواهد شد.

۷- با همکاری سازمان بسیج مستضعفین، برای هر رده پایگاه‌های بسیج ۳ نشست و در مجموع، بیش از ۲۰۰۰۰ نشست تبیینی و روشنگری در پایگاه‌های بسیج سراسر کشور برگزار می‌شود.

۸- تولید، انتشار و برپایی ۱۵۰۰۰ سیر نمایشگاهی در مساجد و پایگاه‌های برگزیده کشور.

۹- برپایی بیش از ۳۵۰۰ همایش، گردهمایی، نشست بصیرتی و تجمع‌های مختلف تبیینی - تحلیلی در قالب نهضت بصیرت افزایی به صورت فراگیر با حضور تحلیلگران و سخنران‌های کشوری و استانی، در دانشگاه‌ها، مساجد، مراکز آموزشی و فرهنگی و فرهنگسرا‌ها تمامی شهر‌ها و شهرستان‌ها برپا می‌شود.

۱۰- برگزاری بیش از ۳۰۰ " کنگره شعر بصیرت، ولایت مداری و نفوذ نا پذیری مردم " و شب شعردر ایام ۹ دی توسط شعرای انقلابی و متعهد در تمامی استان‌های کشور.

۱۱- اجرای بیش از ۶۰۰۰ سرود توسط گروه‌های سرود دهه هشتادی و دهه نودی در سطح مراسم استانی، مراکز فرهنگی و در سطح میادین و خیابان‌های اصلی شهر‌های کشور.

۱۲- برپایی مراسم ویژه در تمامی امامزاده‌ها و بقاع متیرک سراسر کشور.

۱۳- تمامی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی شبکه‌های استانی و مرکز برنامه‌های مختلف در قالب‌های کلیپ، گفت و گومحور، فیلم‌های مستند، تحلیل و ... فعال خواهند بود.

۱۴- برای تبیین موضوع، برپایی گفتمان‌های بصیرتی در تمام نواحی آموزش و پرورش استان تهران و مراکز آموزش و پرورش سراسر کشور برای دانش آموزان متوسطه انجام می‌شود.

۱۵- رسانه ها‌ی مکتوب و سایت‌های خبری و بطور کلی در فضای مجازی نیز اعلام آمادگی داشته و برنامه‌های متنوعی تدارک دیده‌اند. به‌ویژه سایت‌های خبری، بخش ویژه نامه‌ها و چند رسانه‌ای را از چندی قبل فعال کرده اند. از جمله خبرگزاری فارس، تسنیم، مهر، شبستان، ایسنا، بسیج، سپاه امسال نیز، قطعا از پیشگامان این حرکت هستند.

۱۶- برگزاری یادواره شهدا و تجلیل و تکریم از خانواده‌های معظم شهدای بصیرت در استان‌های سراسر کشور.

۱۷- نامگذاری اماکن و پروژه‌ها در دست اقدام به نام شهدای بصیرت با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و شورای فرهنگ عمومی و مسوولین مربوطه.

۱۸- همایش تبیینی و تجمع مردمی ویژه نهم دی در مرکز استان آذربایجان شرقی روز شنبه مورخ ۰۹/۱۰/۱۴۰۲ ازساعت ۱۰ الی ۱۲ قبل از ظهردرسالن اجتماعات مصلی اعظم حضرت امام خمینی (ره) شهر تبریز و تمامی شهر‌های استان.

۱۹- برگزاری مراسم محوری استان آذربایجان غربی در روز شنبه ۹ دی در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه و همزمان در تمام شهر‌ها و بخش‌های تابعه استان.

۲۰- برگزاری شب شعر آئینی با محوریت حماسه نهم دی و شهید حاج قاسم سلیمانی و نشست‌های بصیرتی و دشمن شناسی در سطح کانون‌های بسیج هنرمندان استان آذربایجان غربی.

۲۱- استفاده از ظرفیت مراکز بهداشتی و درمانی ارتش جمهوری اسلامی در ارائه خدمات پزشکی درمانی رایگان یا همراه با تخفیف ویژه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت بویژه در بیمارستان ۵۲۳ ارتش در ارومیه.

۲۲- برپایی خیمه‌های معرفت و توزیع اقلام فرهنگی مرتبط با مباحث بصیرت افزایی و دشمن شناسی در فتنه ۸۸ و لزوم ولایت مداری در همه زمینه‌ها در امامزادگان و بقاع متبرکه استان آذربایجان غربی.

۲۳- برگزاری مراسم محوری ۹ دی استان اردبیل در روز شنبه نهم دی از ساعت ۱۰ صبح در مصلی اردبیل و همزمان در تمامی شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان.

۲۴- برگزاری جشنواره شعر استانی (ایران قوی) با حضور شعرای نامی ترک زبان کشور در سالن فدک و تجلیل از ۱۴ بانوی موفق و نخبه بمناسبت ۱۴ سال بصیرت و میثاق امت با ولایت با حضور مسئولین ارشد استان اردبیل.

۲۵- برگزاری تجمع و مراسم محوری استان اصفهان در روز شنبه ۹ دی در میدان انقلاب اصفهان و همچنین در ۲۷ مرکز شهرستان و ۹۰ شهر این استان.

۲۶- برنامه محوری استان بوشهر هم صبح روز ۹ دی در محل مصلی شهر بوشهر برگزار می‌شود.

۲۷- برگزاری فعالیت‌های متنوع فرهنگی نظیر معرفی کتاب آوازی برای وطن، کارگاه کاردستی ساخت پرچم جمهوری اسلامی، قصه گویی در سطح مدارس استان بوشهر.

۲۸- برگزاری مراسم محوری استان چهارمحال بختیاری در صبح ۹ دی در مصلی شهر کرد و ۱۵۵ برنامه در شهر‌ها و بخش‌های استان.

۲۹- مراسم محوری استان خراسان جنوبی نیز صبح ۹ دی در مسجد امام حسین علیه السلام شهر بیرجند و همزمان در تمامی شهر‌های استان برگزار می‌شود.

۳۰- برگزاری مراسم محوری استان خراسان رضوی روز شنبه ۹/۱۰/۱۴۰۲ از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در رواق امام خمینی «ره» حرم مطهر رضوی همراه با همخوانی سوره نصر توسط گروه همخوانی نورالرضا «ع» به نیت پیروزی غزه قبل از اذان مغرب شهر مقدس مشهد.

۳۱- دیدار بانوان حماسه‌ساز در آستانه حماسه مردمی نهم دی با تولیت آستان قدس رضوی پنج‌شنبه هفتم دیماه و رونمایی از کتاب ماه‌سرخ با موضوع زندگی‌نامه شهدای امدادگر.

۳۲- برگزاری مراسم محوری استان خوزستان در روز جمعه ۸ دی ماه و دیدار جمعی از فعالان با خانواده شهید یعقوب بروایه (دانشجوی شهید در حوادث فتنه).

۳۳- برنامه ویژه و محوری استان روز شنبه ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر در حرم امام زاده سید ابراهیم علیه السلام زنجان

۳۴- برگزاری مراسم محوری استان سیستان و بلوچستان در روز ۹ دی در مصلی شهر زاهدان و دیگر شهر‌های استان برگزار می‌شود و البته و نشست بصیرتی «زنان ولایی در مکتب فاطمی» ویژه بانوان استان در حوزه علمیه حضرت نرجس سلام‌الله‌علی‌ها برگزار شد.

۳۵- برپایی یادواره شهداء همراه با اجرای طرح سپاس «دیدار و دلجویی از خانواده شهدای حوادث تروریستی اخیر در راسک» استان سیستان و بلوچستان.

۳۶- برگزاری مراسم محوری استان فارس در روز جمعه ۸ دی ماه در صحن حضرت شاهچراغ ع شهر شیراز و همزمان در ۷۵ شهر استان.

۳۷- برگزاری مراسم ویژه گرامیداشت نهم دی در پیاده راه میدان آزادی قزوین در ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۹ دی.

۳۸- برپایی همایش تبیینی با موضوع «ساکتین فتنه مومنین متمرد» شنبه ۹ دی ساعت ۱۵ در دانشکده آینده پژوهی سالن اجتماعات امیر کبیر دانشگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) قزوین.

۳۹- برپایی مراسم پیشگامان بصیرت / والدین شهداء با حضور خانواده معزز شهدا در دفتر مقام معظم رهبری ساعت ۱۵ روز ۸ دی در شهر مقدس قم.

۴۰- برگزاری مراسم محوری استان قم ساعت ۱۰ صبح روز ۹ دی در مدرسه فیضیه قم.

۴۱- برگزاری مراسم محوری استان کردستان روز ۹ دی در شهر سنندج و بیش از ۵۰ شهر و بخش استان.

۴۲- برگزاری مراسم محوری استان کرمانشاه روز شنبه ۹ دی ساعت ۸ صبح در حسینیه ثارالله (ع) و همان روز در تمام شهر‌های استان.

۴۳- برگزاری اجتماع بزرگ مردمی استان گیلان ساعت ۱۰ صبح روز شنبه نهم دی در پیاده‌راه فرهنگی شهدای ذهاب شهر رشت و در ۵۶ نقطه استان.

۴۴- برگزاری مراسم محوری استان مازندران در نهم دی در سالن همایش الغدیر شهر ساری و همزمان در تمام شهر‌های استان.

۴۵- برگزاری مراسم ویژه استان مرکزی از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۹ دی در شهر اراک و همزمان در تمام شهر‌های استان.

۴۶- برپایی همایش بصیرتی و روشنگری با موضوع "نهم دی، فتنه آمریکایی-صهیونیستی" در دانشگاه اراک ساعت ۹ صبح روز شنبه مورخ ۹ دیماه و برگزاری مراسمی در مسجد امام مهدی (عج) اراک در مورخ ۷/۱۰/۱۴۰۲ پس از اقامه نماز مغرب و عشا
۴۷- مراسم تجمع مردمی ویژه در استان هرمزگان روز ۹ دی ساعت ۹ صبح در مسجد جامع بندر عباس و دیگر شهر‌های استان.

انتهای پیام/ ۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار