در کنگره بین‌المللی علامه مصابح یزدی مطرح شد؛

رئیس جمهور: حماسه ۹ دی باید بیش از پیش برای مردم تبیین شود

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: حضور اثر بخش مردم در پاسخ به فتنه کار را تمام کرد، بر همین اساس این روز باید به عنوان روز بصیرت همواره در جامعه بماند و ابعادش بیش از پیش برای جامعه تبیین شود.
کد خبر: ۶۴۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱ - 30December 2023

رئیس جمهور: حماسه ۹ دی باید بیش از پیش برای مردم تبیین شودبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در کنگره بین‌المللی علامه مصابح یزدی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های آیت‌الله مصابح یزدی یگانگی در حرف و عمل ایشان است که به عنوان ویژگی بارز آیت‌الله مصابح شناخته می‌شود، آنچه مردم را مشتاق به امام خمینی (ره) کرد این بود که احساس کردند امام در حرف و عمل رفتار یگانه دارند، این ویژگی بسیاری برای انسان‌های صالح است به خصوص کسانی که می‌خواهند در عرصه اجتماعی نقش‌آفرینی کنند.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: موضوع خانواده امر بسیار مهمی در جلب توجه به شخصیت مصلحان اجتماعی است، خانواده اولین حوزه تأثیر‌گذاری یک انسان اندیشمند و اثر‌گذار است. ما بیش از گذشته نیازمندیم تا چهره‌های اندیشمند خود را به جامعه معرفی کنیم. امروز جامعه ایرانی و اسلامی ما تشنه اندیشه‌های اندیشمندانی همچون آیت‌الله مصباح است.

رئیس جمهوری در تشریح برخی خاطرات خود در ابتدای انقلاب اسلامی گفت: خدا رحمت کند شهید آیت الله دکتر بهشتی را، بنده در سال ۱۳۵۹ عکس آیت الله بهشتی را در دفتر کار خود در دادستانی کرج قاب کرده بودم، به دنبال آن افرادی از خوبان جامعه انقلابی به من می‌گفتند که شما چرا عکس آقای بهشتی را در دفتر خود قاب کرده‌اید؟ درواقع شرایط به نحوی رقم خورده بود که خوبان آن زمان هم این انتقاد را به من مطرح می‌کردند و شهید آیت‌الله دکتر بهشتی را فردی تصور می‌کردند که دشمن القا کرده بود. گاهی اوقات دشمن فضا را به قدری غبارآود می‌کنند که چهره‌های نورانی و الهی بد جلوه می‌کنند.

وی افزود: خداوند انشالله به ما عنایت داشته باشد که همواره بر موضع حق باشیم، در روز بصیرت مردم عزیز ایران حقیقتا نشان دادند که با حضور شان فتنه را خوب شناخته‌اند، این مردم عزیز جریان فتنه را در روز ۹ دی خاتمه دادند، این روز در تاریخ ما ماندگار خواهد ماند حضور اثر بخش مردم در پاسخ به فتنه کار را تمام کرد، بر همین اساس این روز باید به عنوان روز بصییرت همواره در جامعه بماند و ابعادش بیش از پیش برای جامعه تبیین شود. انشالله ما هواره بتوانیم تا آخرین نفس در مسیر امامت گام برداریم و افعالمان مورد تایید امام زمان (عج) قرار گیرد.

حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: قطعاً با این بصیرت جریان معاند و بدخواه به حاشیه رانده خواهند شد، امروز شما ایستادگی و مقاومت مثال زدنی مردم فلسطین را می‌بینید که در راستای اتکا به اسلام ناب محمدی است، امروز مردم فلسطین دل به رسول‌الله و قرآن بسته‌اند و همین موضوع آن‌ها را به دژ مستحکی مبدل کرده است که قطعاً نوید پیروزی بر رژیم اشغالگر قدس را می‌دهد.

رئیس جمهوری گفت: بعد از ۸۰ روز اگر بخواهیم عرصه را درست ببینیم در نظر همه صاحبان اندیشه و خرد پیروز میدان فلسطین است و شکست جبران ناپذیر را رژیم صهیونیستی متحمل شده است، فلسطینی که نه نیروی هوایی و دریایی دارد و نه سلاح‌های پیشرفته، اما شرافت دارد و شرافت بر شرارت پیروز خواهد شد.

وی افزود: برای امام امت رهبر انقلاب انقلاب اسلامی که تأکید بر مواضع حق داشتند آرزوی سلامتی می‌کنیم، از خدای متعال مسئلت داریم که توفیق اجرای وظایفمان را به ما بدهد، بنده چهره آقای شیخ زکزاکی را مشاهده کردم، لازم است تأکید کنم ایشان آفریقا را متحول کردند و صدای انقلاب اسلامی در این قاره بودند.

رئیس جمهور ادامه داد: امیدوارم تا آخرین نفس در مسیر ولایت گام برداریم؛ یقین داریم که با این بصیرت و روشن‌بینی حتما جریان بدخواه و معاند به حاشیه رانده شده و خواهد شد؛ امروز شما مقاومت و حماسه‌آفرینی مردم فلسطین را می‌بینید که مثال‌زدنی است و نابودی قطعی اسراییل را نوید می‌دهد.

رییسی افزود: جریان‌سازی آیت‌الله مصباح یزدی، محدود به زمان حیات وی نبود و بعد از رحلت هم این جریان فکری ادامه داشت و منشأ آثار و برکاتی بود.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها