مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی:

بازخوانی ابعاد فتنه ۸۸ یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر/ اقتدار جبهه مقاومت، از برکات حماسه ۹ دی است

حجت‌الاسلام حسن‌زاده گفت: ضرورت بازخوانی ابعاد فتنه ۸۸ یک مهم اجتناب‌ناپذیر است چراکه عدم این بازخوانی گسترش جریان نفوذ را در بدنه نظام مقدس اسلامی به همراه دارد.
کد خبر: ۶۴۱۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴ - 30December 2023

بازخوانی ابعاد فتنه ۸۸ یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر/ اقتدار جبهه مقاومت، از برکات حماسه ۹ دی استبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «مهدی حسن‌زاده‌نامقی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی در اجتماع مردم شهرستان گناباد که امروز به مناسبت حماسه ۹ دی در مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد، اظهارداشت: ۹ دی به عنوان عاشورای انقلاب اسلامی باید باشکوه برگزار شود و به صورت مستمر آن‌را بازخوانی کنیم تا عظمت آن از یاد‌ها فراموش نشود و ابعاد فتنه ۸۸ در اذهان باقی بماند.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین علی (ع) با فتنه‌هایی روبه‌رو بود که از اصحاب خاص در آن نقش داشتند و باید دید خواص چرا به تردید افتادند و در مقابل مولای متقین قرار گرفتند.

این مقام مسئول گفت: ۱۵ کشور در فتنه ۸۸ نقش مؤثر داشتند و ۱۵ سفارتخانه صحنه‌گردان شده بودند، هیلاری کلینتون در کتاب خاطرات خود می‌گوید: آمریکا ده‌ها میلیارد دلار هزینه کرد و ۵ هزار نفر آموزش دیده بودند. همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند در فتنه ۸۸ دشمن ۲۰ سال زحمت کشیده بود. کاندولیزا رایس اعتراف کرد که ۲۰ سال پژوهشکده‌های امنیتی آمریکا فعالیت پژوهشی می‌کنند، ولی رهبر ایران با یک سخنرانی آن‌را نقش بر آب می‌کند.

وی افزود: امام راحل فرمودند هرجا دیدید دشمن از شما تعریف کرد شک کنید و اگر دیدید ناراحت است بدانید درست عمل می‌کنید، سران فتنه یکبار از خود سؤال کردند که چرا کشور‌های غربی از آن‌ها حمایت می‌کند؟ ۱۴ سال گذشته، ولی سران فتنه یک عذرخواهی از مردم نکردند. آخر و عاقبت آن‌ها دیدنی خواهد بود، زیرا امید را در دل دشمنان این ملت زنده کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی تصریح کرد: آمریکا و رژیم کودک‌کش صهیونیستی در این آشوب‌ها هزینه کردند. دنیا پی‌برد که مواضع ایران علیه اسرائیل درست است. امروز در ادبیات جدید خود، منافقین را سران فتنه بنامیم که آن وضع را ایجاد کردند و حاضر به عذرخواهی هم نشدند.

وی بیان داشت: بخشی از خسارت‌های فتنه ۸۸ خسارت‌های اقتصادی بود که به کشور وارد شد، این فتنه ۳۲۴ هزار میلیارد تومان به کشور خسارت زد که یک نمونه آن ۶۴ میلیارد تومان خسارت به شهرداری تهران در تخریب‌های انجام شده بود که با این پول چه کار‌هایی برای جوان‌ها در این کشور می‌شد انجام داد؟! افت ۳۶ درصدی تولید دیگر خسارت و افت ۷۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در ایران بود، شکل‌گیری تحریم توسط کد‌هایی که سران فتنه دادند که راه عقب‌نشینی ایران این است که تحریم‌ها افزایش یابد.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: کاهش تولید و صادرات نفت خام از دیگر خسارت‌ها بود که بیش از ۶۹ میلیارد دلار کاهش فروش نفت را به همراه داشت که چقدر از این منابع می‌توانست مشکلات اقتصاد را رفع کند. بالاتر از خسارت‌های اقتصادی، ترور دانشمندان هسته‌ای کشور بود؛ حتی تا جایی که نفوذی‌های داخلی، کروکی محل کار آن‌ها را در اختیار جاسوسان قرار داده بودند و سران فتنه شریک جرم قاتلین دانشمندان کشور هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه هیچ انتخاباتی به سلامت انتخاباتی که در ایران برگزار می‌شود، نیست بیان داشت: ایجاد شکاف در بین مردم خسارت دیگری از فتنه توسط سران فتنه بود. تلاش برای تبدیل پیروزی و مشارکت ۸۵ درصدی مردم به شکست و تلخ کردن کام مردم دیگر خسارت فتنه ۸۸ بود.

حسن‌زاده خاطر نشان کرد: تخریب چهره‌ها و نهاد‌های انقلابی مثل سپاه پاسداران و شورای نگهبان از عملکرد سران فتنه بود. از دیگر خسارت‌های فتنه ۸۸ هجمه به ارزش‌ها و حرمت‌شکنی مثل آتش زدن قرآن، مسجد و خیمه عزای امام حسین (ع) بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: ضرورت بازخوانی ابعاد فتنه ۸۸ یک مهم اجتناب‌ناپذیر است چراکه عدم این بازخوانی گسترش جریان نفوذ را در بدنه نظام مقدس اسلامی به همراه دارد.

وی ادامه داد: دشمن بعد از ناکامی در فتنه ۸۸، فتنه بنزینی را شکل داد که ۱۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت به کشور تحمیل کرد. حضور مردم در حماسه ۹ دی باعث تقویت نظام مقدس اسلامی و آشکار شدن دشمنی گسترده غرب با ایران شد و نتیجه آن حرکت و جنبش بیداری اسلامی است. کارشناسان مصری اعلام کردند اگر انقلاب ما بعد از یک سال به انحراف رفت به دلیل این بود که ما رهبری مثل رهبر ایران نداشته‌ایم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی در خصوص برکات ۹ دی اظهار داشت: از برکات ۹ دی اقتدار جبهه مقاومت است که طوفان‌الاقصی نمونه‌ای از این اقتدار است. امروزه آرمان‌های جمهوری اسلامی در بسیاری از کشور‌ها گسترش یافته و شاهد بودید در لندن، سوئد و دیگر کشور‌ها غربی پرچم فلسطین به اهتزار درآمد.

حسن‌زاده در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات در اسفند سال جاری گفت: ملت بصیر و شجاع ایران اسلامی با حضور حداکثری خود در انتخابات دشمنان این کشور را در اهداف خود ناکام خواهند گذاشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار