در مراسم بزرگداشت یوم الله ۹ دی؛

نماینده ولی‌فقیه در مازندران: حماسه ۹ دی را باید همواره بازخوانی کرد

آیت‌الله «محمدی لائینی» گفت: حماسه ۹دی را اباید همواره بازخوانی کرد و به نسل‌های جدید بگوییم که چگونه دشمنان ما با یک دروغ بزرگ به‌نام تقلب در انتخابات چه خساراتی به مردم تحمیل کردند.
کد خبر: ۶۴۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶ - 31December 2023

حماسه 9 دی را باید بازخوانی و برای نسل‌های جدید بیان کردبه گزارش دفاع‌پرس از استان مازندران، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی‌فقیه در مازندران در مراسم بزرگداشت یوم الله ۹ دی در مسجد جامع نوشهر، ضمن گرامیداشت این حماسه اظهار داشت: حماسه ۹دی هم نیاز به بازخوانی و یادآوری دارد و هم جای درس و عبرت گرفتن است.

وی افزود: حماسه ۹ دی باید مرور شود، جنایت‌کارانی که این جنایات را انجام دادند و چه فتنه‌گران، عاشورا نیز لیدر‌های فتنه و فتنه‌گران و دودمان‌های حماسه زیادی داشت، ما هزار و ۴۰۰ سال است که زیارت عاشورا می‌خوانیم و عاشورا را بازخوانی می‌کنیم، در مقابل قیام حماسی‌ای که از جانب اباعبدالله الحسین (ع) انجام گرفته که ایستگاه آخر فتنه بزرگ بنی امیه، یزید، عبیدالله و ... بود و اگر این قیام نبود آن فتنه دین و اسلام را از بین برده بود.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: فتنه‌ها را باید بازخوانی کرده و به نسل‌های جدید بگوئیم که چگونه دشمنان ما با یک دروغ بزرگ به‌نام تقلب در انتخابات مملکت را هشت ماه تمام در سال ۱۳۸۸ به آشوب کشیدند، مثل همان دروغی که در سال گذشته در رابطه با مرگ یک دختر گفتند و اغتشاشات رقم خورد، اما باید خدا را شکر کنیم که هم رهبری بیدار داشتیم که در این چند سال مدیریت بحران به معنای واقعی را انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: رهبر بزرگ انقلاب در مقابل یک درخواست بسیار خطرناک هوشیارانه ایستادند، صحنه‌های آشوب خیابانی برای این بود که انتخابات ابطال شود، اما رهبری نپذیرفتند و نقض قانون صورت نگرفت؛ ۴۰ میلیون انسان پای صندوق‌ها آمدند رای دادند، این افتخار بزرگ ملی به‌نام انتخابات اتفاق افتاده به چه جرم و حقی باید ابطال می‌شد، ترکیب هوشیاری رهبری و بیداری ملت در فتنه ۸۸ آب روی آتش فتنه ریخت و دشمن دریافت که اینجا جایی نیست که با انقلاب‌های نارنجی کار پیش ببرند.

امام جمعه ساری گفت: اینجا ایران است، رهبری کسی است که مردم به او اعتماد و ایمان داشته و ایشان را نماینده امام زمان (عج) می‌دانند، مردم ما مردم بابصیرت، هوشیار و ولایت‌مدار هستند، البته باید بدانیم که فتنه‌های دشمن تمام شدنی نیست.

این مسئول خواستار انجام کار تربیتی در کنار بازخوانی فتنه شد و عنوان کرد: از نگاه حضرت علی (ع) انسان غیر از چشم سر یا چشم ظاهری، سه چشم دیگر هم دارد؛ یکی چشم قلب که اگر بینا باشد انسان بهشت را می‌بیند و دیگر طاقت ماندن در دنیا را نخواهد داشت، چشم دیگر چشم عقل است، چشم بعدی چشم هوای نفس است.

وی افزود: حضرت علی (ع) در خطبه ۱۶۰ نهج البلاغه می‌فرماید؛ بیننده باید با عقل خودش نگاه کند تا واقعیت‌ها را درک کند، این دروغ توسط معاویه که حضرت قاتل عثمان است دو جنگ جمل و صفین را به راه انداخت در حالی که اگر با چشم عقل دفاعیات ایشان از عثمان دیده می‌شد چنین تهمتی مطرح نمی‌شد، پس معاویه با چشم هوای نفس خود نگاه کرد.

آیت الله محمدی لائینی بیان کرد: آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت خانوادگی، مساجد، منبرها، تبلیغات و ... باید به این سمت پیش برود که انسان‌ها مسائل جامعه را با چشم هوای نفس نبینند،‌ای بسا که عقل انسان اسیر هوای نفس است و همه چیز وارونه جلوه می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در مازندران ادامه داد: امروز دنیای استکبار بر محور هوای نفس می‌چرخد، این‌ها ثروت دنیا را می‌خواهند، می‌خواهند امیر و قطب دنیا باشند و دنیا را براساس آنچه که خودشان می‌خواهند تنظیم کنند، تا جایی که یک مشت صهیونیست را جمع می‌کنند خانه و زندگی فلسطینی‌ها را ویران می‌کنند بعد یک دروغ بزرگ که فلسطینی‌ها زمینشان را به ما فروختند را مطرح می‌کنند در حالی که آن بخشی که فروخته شد سه درصد زمین‌ها بود ۹۷ درصد بقیه را به زور غصب کردند، منافع و هوای نفسشان این است.

امام جمعه ساری همچنین بیان کرد: ما هم اگر چشم هوای نفسمان باز باشد، تزکیه، تقوای کلام نداشته باشیم به راحتی دروغ می‌گوئیم، الان فضای انتخابات در پیش است دیدید برخی کاندیدا‌ها چطور بی اخلاقی می‌کنند در حالی که جنگ نیست رقابت سالم است، مسئولان باید بی‌طرفی خودشان را اعلام کنند، کاندیدا‌ها با چشم عقل مسائل را بیان کنند، تربیت ما به گونه‌ای باشد که هوای نفس اسیر عقل باشد.

این مسئول تاکید کرد: در حماسه ۹دی اولا باید بازخوانی، تذکار و یادآوری و دوم هم باید کاری کنیم که دیگر فتنه‌ها شکل نگیرد، فتنه‌گران در آن سال درگیر هوای نفس بودند؛ اغتشاشگران سال گذشته نیز همچنین، راهکار‌های اصلی مقابله این است که تعلیم و تربیت بر این اساس باشد که انسان‌ها از هوای نفس دوری کنند، مسئولان نوکر ارباب رجوع هستند، کار یک روز را به یک ماه نمی‌کشانند اگر هوای نفس نداشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها