تولیت آستان قدس رضوی:

سفرا و رایزنان فرهنگی تسهیل‌گر زیارت عاشقان حضرت رضا (ع) باشند

حجت‌الاسلام مروی گفت: سفرا و رایزنان فرهنگی کشورمان در سراسر جهان تسهیل‌گر زیارت عاشقان حضرت رضا(ع) باشند.
کد خبر: ۶۴۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲ - 31December 2023

سفرا و رایزنان فرهنگی تسهیل‌گر زیارت عاشقان حضرت رضا (ع) باشند

به گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در دیدار اعضا و مدعوین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) که  در حرم مطهر امام رضا (ع) انجام شد؛ با بیان اینکه این مجمع می‎تواند پرتویی از حرم منور و بخشی از دستگاه قدسی حضرت رضا (ع) باشد، به روایت «إنّ النّاسَ لَو عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لَاتَّبَعُونا، اگر مردم زیبایی‌های سخنان ما را می‌شناختند، بی‌شک از ما پیروی می‌کردند» از حضرت ثامن الحجج(ع) اشاره و اظهار داشت: این سخن مبارک حضرت رضا(ع) می‌تواند فلسفه تشکیل مجمع جهانی اهل بیت(ع) باشد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه‌های فرهنگی و بین المللی آثار ماندگاری خلق کرده‌اند که دو مورد از آن‌ها بسیار شاخص بوده، یکی از آن‌ها «مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى» و دیگری «مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)» است؛ با تشکیل مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى این پیام به جهان اسلام انتقال داده شد که هیچ حدفاصل قومی، نژادی و مذهبی در میان مسلمانان وجود ندارد، حد فاصل ما اسلام و استکبار و کفر جهانی بوده و سایر حدفاصل‎ها دست ساخته دشمنان است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در واقع ایجاد عقبه فکری و فرهنگی برای ایجاد تقریب اسلامی است، به این معنا که با بهره از معارف نورانی اهل٬بیت (ع) که برگرفته از معارف قرآن و آموزه‌های پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) است؛ می‌توانیم به تقریب جهان اسلام کمک کنیم.

مروی معارف اهل‌بیت (ع) را شالوده محکم تقریب مذاهب اسلامی دانست و گفت: مجمع تقریب و مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) مکمل یکدیگر هستند و آستان قدس رضوی در حد توان و امکانات برای ارتقا و گسترش فعالیت این مجمع‌ها همکاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى و مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) می‌توانند به شرایط تشرف محبان حضرت رضا (ع) از اقصی نقاط جهان به مشهد مقدس کمک کنند؛ گفت: در دیدار وزیر محترم امور خارجه پیشنهاد تشکیل دفتری در این وزارتخانه با هدف تسهیل امر زیارت ایرانیان خارج از کشور و محبان اهل‌بیت (ع) به مشهد مقدس را ارائه دادم که با استقبال وزیر محترم خارجه روبه رو شد و اکنون این دفتر تشکیل شده که از ایشان تشکر می‎کنم.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به مشکلات زائران خارجی برای تشرف به مشهد مقدس عنوان کرد: از هندوستان هیچ پرواز مستقیمی به مقصد مشهد وجود ندارد، از پاکستان هفته‌ای یک روز و تنها از یک شهر پرواز وجود دارد؛ گاهی زائران برای تشرف به مشهد مجبور هستند چندین کشور را طی کنند؛ متأسفانه در دولت‌های مختلف هیچگاه زیارت به عنوان یک مسئله مطرح نبوده و همواره در حاشیه بوده، حال اینکه این جفا به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

مروی افزود: الحمدالله دولت محترم کنونی نسبت به مسئله زیارت و امور معنوی بسیار با انگیزه است و در خصوص آستان قدس حضرت رضا(ع) احساس تکلیف می‌کند، که جای تشکر دارد.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) فراهم آوردن تسهیلات و رفع موانع پیش روی شیعیان برای تشرف به زیارت حضرت رضا (ع) است؛ ابراز کرد: همچنین رایزنان فرهنگی و سفیران کشورمان در جهان بسیار می‌توانند در فراهم آوردن بستر پیوند بین دوستداران حضرت رضا (ع) در سراسر دنیا با بارگاه قدس رضوی و تسهیل امر زیارت نقش آفرین باشند.

در ابتدای این دیدار آیت‌الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و آیت‌الله «محمدحسن اختری» رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) گزارشی از اقدامات، فعالیت‌ها و برنامه‌های این مجمع ارائه و در ادامه سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص وحدت جهان اسلام و فعالیت‌های مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار