ایران؛ سراسر شادمانی از میلاد 2 نور

سراسر ایران در میلاد پیامبر رحمت (ص) و صادق آل محمد (ع) نور باران است.
کد خبر: ۶۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ - 29December 2015

ایران؛ سراسر شادمانی از میلاد 2 نور

به گزارش گروه فرهنگی دفاع پرس، ایران اسلامی در روز میلاد گهربار برگزیده خدا حضرت محمد مصطفی (ص) و صادق آل عبا (ع) سراسر نور و شادمانی است.
 
آستان مصفای رضوی چراغانی و مملو از حضور عاشقان نبوی است که در این میلاد پربرکت، دل رهسپار مدینه النبی (ص) کرده اند وبا حضور در صحن و سرای رضوی چون کبوترانی بی قرار جرعه نوش سقاخانه عشق شده اند و در ایوان طلائیش نماز عاشقی می خوانند.
 
زائران بی شماری با ملیتها و اقوام مختلف در حریم ملکوتی شمس الشموس، انیس النفوس حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) ماوا گرفته اند، همه مسرورند اما اشک بر چهره هاشان جاری شده است.
 
زائران نوای یارسول الله مدد را زیر لب زمزمه می کنند و با ابراز ارادت به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام خوشه چین خوان با کرامت امام هشتم شده اند.
 
به همین مناسبت در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) مراسم جشن و سرور برپاست و سخنرانان و مدیحه سرایان به بیان مناقب و فضایل پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق علیه السلام می پردازند.
 
مردم استان فارس نیز با حضور در حرم مطهر احمدی با برگزاری جشن و سرور و مولودی خوانی مراتب عشق و علاقه خود را به خاندان پیامبر گرامی اسلام (ص) ابراز می کنند و سخنوران مذهبی به بیان ابعاد مختلف شخصیت نبی مکرم اسلام (ص) و ششمین امام همام شیعیان می پردازند.
 
مردم ، خیابان ها و کوچه ها را چراغانی کرده و با برگزاری مراسم جشن و سرور و پخش نقل و شیرینی این عید بزرگ را به سرور نشسته اند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار