شهید قدس/ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

مدیر مؤسسه لبیک یا زهرا (س) در لندن: واکنش شهروند مسیحی انگلیسی به شهادت سردار سلیمانی/ حاج قاسم مانند عطری در شیشه بود که وقتی شکست رایحه‌اش همه جا را فرا گرفت+ فیلم

مدیر «موسسه لبیک یا زهرا سلام‌الله‌علیها» گفت: حاج قاسم مثل عطری که در یک شیشه در بسته باشد، بود، وقتی شکسته شد، رایحه و عطرش همه جا پخش شد. بعدها، اما دولت انگلیس محدودیت‎هایی گذاشت که مانع آوردن اسم حاج قاسم شوند.
کد خبر: ۶۴۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۳ - 03January 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سیده‌ام‌فروه نقوی» مدیر موسسه «لبیک یا زهرا سلام‌الله‌علیها» که در لندن (پایتخت انگلیس) فعالیت دارد، روز دوشنبه (۱۱ دی) در آستانه ولادت حضرت فاطمه‌ زهرا سلام‌الله‌علیها، به همراه رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، «لیلا لندی اصفهانی» رئیس اداره توانمندی‌سازی اداره کل زنان و خانواده شهرداری تهران و «سیده مریم حسینی» نماینده موسسه «لبیک یا زهرا سلام‌الله‌علیها» در ایران در خبرگزاری دفاع مقدس حضور یافت و طی دیداری صمیمی با مسئولان و دست‌اندرکاران این خبرگزاری، در جریان روند فعالیت این رسانه قرار گرفت.

پیشی گرفتن شهروند مسیحی انگلیس از مسلمانان در ارادت به حاج قاسم/ قضاوت مردم انگلیس درباره ترور شهید سلیمانی

«سیده‌ام‌فروه نقوی» مدیر «موسسه لبیک یا زهرا سلام‌الله‌علیها» پاکستانی‌الاصل و ساکن لندن، یکی از زنان مسلمان فعال در حوزه اجتماعی است که در سال ۱۳۹۷ جزو هشت بانوی مطرح جهان اسلام معرفی شده و نشان گوهرشاد را از سوی آستان قدس رضوی دریافت کرد.

وی در حاشیه این دیدار و در بخشی از گپ‌و‌گفتی که با او انجام گرفت از ارادتش به حاج قاسم سلیمانی گفت و به ماجرای شهادت سردار اشاره کرد و اظهار داشت: صبح ساعت سه و چهار دخترم شهادت حاج قاسم را به من خبر داد که در ابتدا باور نکردم. تصویر حاج قاسم را برداشتیم که به مرکز اسلامی برویم، همسرم گفت حالا شما بیرون نروید شاید خبر واقعیت نداشته باشد. چنان حالم بد بود که گفتم لطفا چیزی نگویید، چون ممکن است امروز بین من و شما اتفاقات بدی بیفتد.

مطالب بیشتر:

**حضور مدیر موسسه «لبیک یا زهرا سلام‌الله‌علیها» لندن در خبرگزاری دفاع مقدس + فیلم و تصویر

**مدیر مؤسسه لبیک یا زهرا (س) در لندن: لزوم معرفی حضرت زهرا (س) به‌عنوان الگو در دنیا/ امام خمینی (ره) اسلام واقعی را به دنیا معرفی کرد/ جهاد تبیین منحصر به یک خطه و سرزمین نیست

**اهدای مدال مقاومت به همسر جاویدالاثر «سید محسن موسوی» 

مدیر موسسه لبیک یا زهرا سلام‌الله‌علیها ادامه داد: قبل از اینکه ما به مرکز اسلامی برسیم یک مسیحی انگلیسی با تصویر حاج قاسم آنجا ایستاده بود، وقتی او را دیدم در دلم گفتم من یک شیعه هستم، ولی او یک مسیحی انگلیسی است، ولی عکس حاج قاسم را گرفته، ما مسلمانیم، اما او قبل از ما آمده و نمره‌اش از ما بالاتر است، من از خودم خجالت کشیدم.

این فعال زن مسلمان تصریح کرد: هنوز هم قلب ما از شهادت سردار سلیمانی زخمی است. ان‌شاءالله با ظهور امام زمان (عج) انتقام همه این خون‌ها گرفته شود و سفره ظالمین برچیده خواهد شد.

مدیر موسسه لبیک یا زهرا سلام‌الله‌علیها درباره واکنش‌ها در انگلیس نسبت به شهادت سردار سلیمانی افزود: در انگلیس خیلی‌ها گفتند این کار درست نبوده و ظلم است. حاج قاسم مثل عطری که در یک شیشه در بسته باشد، بود، وقتی شکسته شد، رایحه و عطرش همه جا پخش شد. بعدها، اما دولت انگلیس محدودیت‎هایی گذاشت که مانع آوردن اسم حاج قاسم شوند.

این فعال زن مسلمان گفت: در زمان شهادت سردار هم در تظاهرات شرکت کردیم و هم تولیدات فرهنگی از قبیل ویدئو داشتیم که در سالگرد شهید نیز هر ساله تولید فیلم و ویدئو را داریم.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها