آیت‌الله علم‌الهدی:

دفاع‌مقدس معادلات جهانی را درهم شکست

خطیب جمعه مشهد گفت: دفاع مقدس و رشادت شهدا همه معادلات جهانی در مورد پیروزی زورگویان را درهم شکست.
کد خبر: ۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۸ - 20November 2013

دفاع‌مقدس معادلات جهانی را درهم شکست

 به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیتالله سیداحمد علمالهدی عضو مجلس خبرگان رهبری، در یادواره 6000 شهید استان قم و سرلشکر شهید زینالدین در حرم مطهر حضرت معصومه(س) سخن میگفت،پیروی از اهل بیت(ع) و سیدالشهدا را از مشخصات شهدای انقلاب و دفاع مقدس خواند و گفت:قرآن کریم نسبت به موقعیت شهدا آیات فراوانی دارد که واقعیت و ارزش شهید را به خوبی تبیین میکند. شهید در اوج ارتباط با خدا و پیروی از سیره اهل بیت(ع) قرار دارد و همانگونه که ابرار از چشمه جوشنده بهشت مینوشند، شهیدان نیز چنین جایگاهی در نزد خداوند دارند.

 
وی خاطرنشان کرد: شهیدان، شیوه زندگی و مرگ خود را از سیره اهل بیت(ع) استخراج کردند و با دینداری، شجاعت، بصیرت و ایمان راسخ، در راه اهداف اعتقادی و اسلامی جان خود را فدا کردند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری، انقلاب را نشان دهنده عظمت اسلام خواند و اظهار داشت: شهیدان سیدالشهدا را الگوی حقطلبی و از جان گذشتگی قرار دادند و چنین تفکرات اسلامی، نشان دهنده عظمت اسلام در انقلاب است.
 
وی ادامه داد: دنیای باطل، معیار حکومت را زورگوئی میداند اما دفاع مقدس معادلات جهانی در پیروزی زورگویان را بر هم زد همانگونه که امام حسین(ع) با تعداد یاران اندک خود توانست پیروزی حق بر باطل را ثابت کند.
 
آیتالله علمالهدی برگزاری یادواره شهدا را گامی ارزشمند در احیای ارزشهای انقلابی دانست و عنوان کرد: اگرچه عظمت و بزرگی شهدا را در این یادوارهها درک میکنیم اما نباید فراموش کنیم که شهدا برای چه اهدافی از جان خود گذشتند و این انقلاب چه دستاوردهای عظیمی به دنبال داشت.
 
وی یادآور شد: شهدای ما، امام حسین(ع) را الگوی خود قرار دادند و این تفکر را که پس از شهادت امام علی(ع) نهادینه شده بود که میگفت هر کس قدرت و زور بیشتری برای حکومت دارد پیروز است، با بینش و حرکت خود رد کرد.
 
عضو خبرگان رهبری، قیام امام حسین(ع) را حرکتی بزرگ برای حقانیت اسلام برشمرد و گفت: اگر سیدالشهدا از جان خود نمیگذشت و قیام نمیکرد قطعا جریان فتنه و حق طلبی زورگویان نهادینه میشد اما ایشان با حرکتی بزرگ مانع از چنین تفکراتی شد و انقلاب اسلامی نیز با این تفکر و بینش به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید.
نظر شما
پربیننده ها