شهید قدس/ در سومین رویداد ملی روایت حبیب؛

زنگ زورخانه شهید فهمیده به احترام «سردار دلها» به صدا درآمد

سومین رویداد ملی روایت حبیب با عنوان روایت جهان پهلوان «حاج قاسم سلیمانی» به همت حوزه هنری در زورخانه شهید فهمیده تهران برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳ - 03January 2024

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، همزمان با چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و همچنین شب ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) سومین رویداد ملی«روایت حبیب» با عنوان روایت جهان پهلوان «حاج قاسم سلیمانی» در ۴۰ زوررخانه سطح کشور با حضور هم‌رزمان سردار دلها، ورزشکاران و پهلوانان ورزش‌های باستانی برگزار شد.

رویداد ملی روایت حبیب ۱۲ دی ماه در زورخانه شهید فهمیده تهران در حالی برگزار شد که علاوه بر هم‌رزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، سعید لشگری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی، سردار باران چشمه رئیس فدارسیون ورزش‌های باستانی، پهلوانان و مادران شهید و جمعی از دوستداران سردار دلها نیز حضور داشتند.

این برنامه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و سپس سردار باران چشمه رییس فدراسیون ورزش های باستانی با حضور در گود زورخانه و عرض ادب خدمت خانواده های شهدای حاضر در این مراسم اظهار داشت: این رویداد بزرگ ملی به همت و تلاش حوزه هنری در ۴۰ زورخانه کشور در حال اجراست.

وی با بیان اینکه امشب دو مناسبت روز مادر و شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را همزمان داریم، گفت: مادرانی که با تمام وجود پهلوانانی مثل شهدای بزرگ همچون حاج قاسم سلیمانی و شهدای طوقانی تربیت کردند تا این عزیزان برای جوان های امروزی الگو و خط راه باشند.

وی در ادامه گفت: خاطره ای دارم از شهید ابراهیم هادی که یک پهلوان بود. او هم کشتی گیر بود و هم زورخانه ای و مرام پهلوانی داشت. یکی از فرماندهان لشگر ۲۷ تعریف می کرد در سال ۶۱ فرمانده سرپل ذهاب بودم . به من گفتند برای ماموریت به مریوان بروید. قرار بود خودم را به شهید هادی معرفی کنم. وقتی به مریوان رسیدم دیدم جوانی رعنا و خوش قد و قامتی در حال میل گرفتن با کلاشینکف بود. وقتی از بقیه درباره این جوان پرسیدم گفتند ابراهیم هادی است. او حتی در دوران جنگ هم دست از ورزش نمی کشید.

وی در ادامه افزود: یکی از هم رزمان شهید تعریف می کرد وقتی یک نفر قصد داشت به پشت جبهه برگردد شهید هادی به او گفت ۲ هزارتومان داده بود و گفته بود باید به آدرس هایی که نوشته ام ببری. این شهید بزرگوار تمام حقوق خودش را به خانواده های نیازمند می داد و این کار از یک پهلوان ساخته است.

رییس فدراسیون ورزش های باستانی با اشاره به فرا رسیدن شهادت حاج قاسم سلیمانی اضافه کرد: زورخانه ای که در کرمان حاج قاسم در آنجا ورزش می کرد را دیده ام و حرف های دوستان این سردار را شنیده ام.‌ سردار دلها وقتی در گود زورخانه می رفت برای همه قوت قلب بود.‌ او از جوانی زورخانه می رفت و پهلوان زورخانه ای بود.‌

«حاج قاسم» مرشد تمام نسل امروز ایران و جبهه مقاومت است

در ادامه حجت‌الاسلام علی شیرازی جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی مسلح که از هم‌رزمان شهید سردار حاج قاسم سلیمانی بود و رفاقتی چهل ساله با او داشت پس از اجرای ورزش باستانی توسط جوانان زورخانه شهید فهمیده، در جایگاه قرار گرفت و اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی مرشد تمام نسل امروز ایران و جبهه مقاومت است. من خاطرات زیادی از این بزرگوار دارم، یک بار به حاج قاسم گفتم تو عزیز رهبر هستی و آرزو دارم من فدای تو بشوم و تو بمانی تا اشک رهبرم را نبینم.‌ اما باور ندارم در آستانه چهارمین سالگرد شهادت او هستیم.

وی گفت: سردار سلیمانی پهلوان زورخانه بود و در میدان پیاده روی، کوهنوردی و شنا بی‌نظیر بود. این شهید بزرگوار در مردم داری مانند نداشت.‌ وقتی مادر ایشان از دنیا رفت در مسجد امام کرمان که مسجد بزرگی است هزاران نفر برای عرض تسلیت آمدند. من کنار حاج قاسم ایستاده بودم، حاج قاسم به من گفت من ۹۰ درصد این جماعت را می شناسم.این یعنی مردم داری.

حجت‌الاسلام شیرازی ادامه داد: من ۴۰ سال با حاج قاسم رفاقت داشتم. او عاشق مردم بود.‌ همانطور که در وصیت‌نامه خود هم نوشته بود «جان من هزاران بار فدای مردم» بود. او جانش را نه تنها برای مردم ایران بلکه برای مردم عراق، سوریه، افغانستان، یمن و ... گذاشت.

حاج قاسم می‌گفت اعتبار من از همین مردم است

وی افزود: حاج قاسم می‌گفت اعتبار من از همین مردم است. هر وقت به کرمان می‌رفت نامه‌های زیادی را به دست او می‌دادند.‌ همه نامه‌ها را می‌خواند و پاراف می‌کرد و حتی پیگیری هم می‌کرد. حتی اگر به نامه‌ای رسیدگی نمی‌شد پس از بازگشت از جنگ پیگیری می‌کرد تا آن مشکل برطرف شود.

حجت‌الاسلام شیرازی ادامه داد: ما در هشت سال دوران دفاع مقدس شاهد بودیم، پس از هر جنگ و عملیاتی که انجام می‌شد، شهید سلیمانی به کرمان می‌آمد و خانه به خانه شهدا می‌رفت و به فرزندان شهدا سر می‌زد. حاج قاسم بچه‌های شهدا را از بچه‌های خودش بیشتر دوست داشت.

وی اضافه کرد: ‌حتی یک بار وقتی بچه‌های شهدای کرمان به تهران آمده بودند خواستند حاج قاسم را ببینند. هماهنگ کردیم و به خانه حاج قاسم رفتیم. سردار از من خواست بلیط هواپیمای بازگشت این بچه‌ها را که برای شب بود پس بدهم تا بچه‌های شهید شب را در خانه‌اش مهمان باشند. فردای آن روز وقتی شهید سلیمانی را دیدم گفت شب گذشته با بچه‌های شهدا از خانه تا امام زاده پنج تن پیاده رفتیم و تا صبح با هم کلی حرف زدیم. این در حالی بود که روز قبل از آن با حاجی کلی جلسات داشتیم و حسابی خسته بود.‌

پس از پایان خاطرات حجت‌الاسلام شیرازی؛ امیر حقیقت خواننده نسل جوان کشور با حضور در گود زورخانه به یاد سردار دلها اجرای ترانه داشت.

سپس مرشد میرزاعلی و مرشد ناری با اجرای نقالی زیبا یاد و خاطره شهید سلیمانی و همه شهدا و قهرمانان ایران زمین را زنده کردند.

در پایان این مراسم باشکوه از مادران دو شهید پهلوان، شهید حامد ضابط و شهید وحید زمانی به مناسبت روز مادر قدردانی شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار