شهید قدس/ حجت الاسلام خاموشی:

اسم حاج «قاسم سلیمانی»، قدرتمندتر از خود حاج قاسم است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ایران امروز، ایرانی است که مستکبران را شکست داده است، گفت: امروز اسم حاج قاسم سلیمانی، قدرتمندتر از خود حاج قاسم است. امروز متد حاج قاسم قدرتمندتر از وجود فیزیکی ایشان در دنیا حرف می‌زند.
کد خبر: ۶۴۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵ - 03January 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت الاسلام «سیدمهدی خاموشی» رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سالروز میلاد حضرت زهرا(س)، با جمعی از خبرنگاران، در ساختمان مهر سازمان اوقاف و امور خیریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام خاموشی ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه(س) با بیان اینکه حضرت صدیقه کبری(س) ام‌الائمه(ع) هستند و هرچه هست از ایشان نشأت گرفته است، اظهار داشت: خداوند در قرآن می فرماید «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنوا يُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ ۖ وَالَّذينَ كَفَروا أَولِياؤُهُمُ الطّاغوتُ يُخرِجونَهُم مِنَ النّورِ إِلَى الظُّلُماتِ ۗ أُولٰئِكَ أَصحابُ النّارِ ۖ هُم فيها خالِدونَ»؛ (خداوند، ولی و سرپرست کسانی است که ایمان آورده‌اند؛ آنها را از ظلمتها، به سوی نور بیرون می‌برد. (اما) کسانی که کافر شدند، اولیای آنها طاغوتها هستند؛ که آنها را از نور، به سوی ظلمتها بیرون می‌برند؛ آنها اهل آتشند و همیشه در آن خواهند ماند.) مردم ایران نیز با ایمان به خدا و اخلاص و تمسک به اهل بیت(ع) در مقابل تمامی تهدیدها و توطئه‌های استکباری ایستادند.

وی با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب اسلامی از همان ابتدای انقلاب فرمودند با تمام جهان ارتباط برقرار می کنیم غیر از رژیم صهیونیستی و آپارتاید، اظهار کرد: ایران امروز، ایرانی است که مستکبران را شکست داده است، امروز اسم حاج قاسم سلیمانی، قدرتمند تر از خود حاج قاسم است. امروز متد حاج قاسم قدرتمند تر از وجود فیزیکی ایشان در دنیا حرف می زند. در سراسر جهان کسی نیست که حاج قاسم را نشناسد و این مصداق آیه «نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَ فَتْحٌ قَرِيبٌ» است. اتفاقی که امروز در یمن افتاده، گزاره های سیاسی جدید تولید کرده است،‌ امروز دریای سرخ برای نظام سلطه ناامن شده است و غزه که وسعت اندکی دارد دشمن را به دردسر انداخته است و نتیجه این جنگ هرچه باشد باز هم مردم این سرزمین پیروز هستند. وقتی از یک دختر خردسال در غزه درباره ماندنش در این سرزمین سوال می شود می گوید در غزه می مانم حتی اگر شهید شوم، دوست دارم در مزارع این سرزمین مرا دفن کنند و پس از مرگم بر من گندم بروید. این کودک چه تربیتی دارد؟

حجت الاسلام خاموشی بیان کرد: ما در سازمان اوقاف، سه گزاره را مد نظر داریم که شامل حفظ عین موقوفات، افزایش منافع و اجرای نیت است و طبق قانون، موقوفات شخصیت مستقل دارند و نهاد عمومی نیستند.

وی با تاکید بر اینکه موقوفات را باید حفظ کنیم با اشاره به گزارش واحد ثبتی این سازمان افزود: در طول دو سال اخیر با همکاری خوب سازمان ثبت، سندهای تاریخی و دفترچه ای را به تک برگ تبدیل کرده ایم و حد نگار صورت گرفته است. هدف این است تا پایان سال 1403 GIS زمین ها را به انجام برسانیم. کاربری زمین ها، زراعی، خدمات صنعتی، تجاری، اداری و ... است. این زمین ها باید به سامان برسند. خوانش قرائت اسناد تاریخی اقدام دیگر است. اسناد مادر تبدیل به تک برگ می شود. همچنین رسیدگی به اسناد تاریخی و بازبینی آنها در دستور کار است و بازیابی و اصلاح سند و مرمت اسناد را در نظر داریم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه اظهار مسائل وقفی زیاد است و این اظهارات در اداره تحقیق پیگیری می شود، گفت: در گزاره حفظ موقوفه سراغ فیزیک موقوفات می رویم که اگر زمینی زراعی است، به آن رسیدگی می شود یا مثلا ملکی که مخروبه شده بازسازی می شود و این اقدامات در جهت حفظ العین انجام می شود و اجارات و اسناد باید به روز شود. در زمینه امامزاده ها، رسیدگی به اسناد ملکی امامزاده ها و رقبات در حال انجام است.

وی عنوان کرد: در مورد افزایش منافع موقوفات، موقوفات، منفعتی یا انتفاعی هستند. در موقوفات انتفاعی به عنوان مثال مکانی برای بیمارستان، دانشگاه، حوزه و غیره وقف شده است که در برخی موارد با دستگاه های مختلف تلاقی پیدا می کند، مثلا در امور درمانی باید با وزرات بهداشت ارتباط بگیریم اگر مشکلاتی وجود دارد، برطرف شود و تفاهم نامه منعقد شود. در موقوفات منفعتی مثل ملکی که اجاره داده می شود و به نیت واقف هزینه می شود.

حجت الاسلام خاموشی اظهار کرد: در حوزه زراعی برخی مکانیزمها را تغییر داده ایم. مثلا بجای اجاره، مشارکت در محصول انجام می دهیم و در صدد هستیم که ضرر نکنیم و بهینه عمل کنیم. برای بهینه سازی و افزایش درآمد مدلهای مختلف باید اجرا شود. همین باعث ایجاد اشتغال می شود و در این زمینه مسیر نیاز جامعه را هدف گیری می‌کنیم. به عنوان مثال در تولید پروتئین در نظر داریم که آبزی پروری رونق پیدا کند و باید ضریب تبدیل خوراک را حداقل 20 درصد به سمت آبزی پروری ببریم. کشور ما کشور کم آبی است و برای تولید، آنچه آب بری کمتری دارد مانند ماهی را در نظر می گیریم در مقایسه با پرورش دام سنگین که بیشترین مصرف آب را دارد.

وی بیان کرد: بازید خبرنگاران را از مراکز پرورش ماهی درخواست داریم. پرورش ماهی در بوشهر از 1000 تن به 3000 هزار تن رسیده و در چارک هم به دو هزار تن و به برداشت رسیده است. در نظر داریم از این برداشت، بیش از 80 درصد در سبد خانوار قرار گیرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در دانش بنیان ما نیازهای جامعه را در نظر می گیریم. بزودی از دستگاه درمان سرطان رونمایی می کنیم. در شاخه های دیگر نیز مانند تولید تجهیزات پزشکی فعالیت می کنیم. درخواست داریم از مجموعه تپش بازدید کنید و با دید خبرنگاری ورود کنید. مطمئنا پاسخهای خوبی دریافت خواهید کرد.

وی بیان کرد: در زمینه زیست محیطی باید موتورهای بنزینی به برقی تبدیل شود. شرکت توسن در این زمینه فعالیت می کند و توانمندی خوبی دارد انشالله توسعه می یابد. در صنایع الکترونیک نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است. ما در سازمان اوقاف ساختمانی را مهد دانشگاهیان قرار دادیم که شرکتهای دانش بنیان مستقر شوند و کار کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در افزایش منافع، رقم های بودجه قابل رصد است. سامانه داریم که ورودی و خروجی مشخص و شفاف است. اموال وقفی است ما در زمینه شفافیت و دقت و نظارتها همت کرده ایم. در گزاره اجرای نیت در سال 97 بیش از سیصد میلیارد تومان اجرای نیت داشته ایم، اما در سال 1401 قریب به دو هزار و 200 میلیارد تومان اجرای نیت صورت گرفته است. سیاست این است که حفظ العین صورت پذیرد. نیات متعدد است درختواره نیت درست کرده ایم. 315 نیت اصلی مشخص شده است که ذهن مدیریت کلان را جهت می دهد.

وی در رابطه با معادن وقفی عنوان کرد: منافع معادن وقفی باید در سبد وقف قرار گیرد. همچنین وقف پول را داریم که هر شخص می تواند حساب وقفی باز کند، مثلا برای حمایت از ایتام و ... و متولی هم خودش خواهد بود و اظهار وقفی بودن آن را اعلام می کند.

حجت الاسلام خاموشی در انتهای این مراسم با اهدای لوح تقدیر از خبرنگاران به منظور پوشش مناسب و به موقع اخبار سازمان اوقاف و امور خیریه تقدیر کرد و گفت: از خبرنگارانی که در انعکاس اخبار مسابقات سراسری قرآن به خراسان شمالی تشریف بردند و در پوشش اخبار به خوبی عمل کردند تشکر می کنم. اقدام خبرنگاران در پوشش اخبار اربعین که عملیات عاشقانه، عارفانه و مومنانه است، قابل تقدیر است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار