در حرم حضرت معصومه (س) صورت گرفت؛

رونمایی از شناسنامه شهیدان «چمن‌زاده» و «خداپرست» در جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت

شناسنامه بانوان شهیده «احترام چمن زاده» و «سمیه خداپرست» در آیین «صبورا» یازدهمین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت و گرامیداشت شهدای «مادر و دختری» در حرم حضرت معصومه (س) رونمایی شد.
کد خبر: ۶۴۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷ - 04January 2024

رونمایی از شناسنامه شهیدان «چمن‌زاده» و «خداپرست» در جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت//////// در حال تکمیل

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، آیین «صبورا» یازدهمین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت و جشن سالروز میلاد حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره) و نیز گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شامگاه چهارشنبه در شبستان حضرت نجمه (س) حرم بانوی کرامت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین «سید حسین مومنی» از اساتید حوزه علمیه با اشاره به مناسبت های بیستم جمادی الثانی، پرداختن به سبک زندگی فاطمی را از مهمترین مسئولیت های بانوان برشمرد و امام خمینی(ره) و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را از نمونه های حرکت در مسیر زندگی علوی خواند.

این مراسم با مولودی خوانی و اجرای سرود و نیز رونمایی از شناسنامه هویتی شهیدان «احترام چمن زاده» و «سمیه خداپرست» همراه بود.

در پایان، از خانواده های معظم شهیدان زهرا حسنی سعدی و شهروز مظفری نیا و نیز شهدای مادر و دختری به نام های شهیدان والامقام احترام چمن زاده و سمیه خداپرست، صدیقه صمصامی و فائزه صمصامی، نسرین استوان و آرزو گلشن پور، مدینه بهمنی و زهرا مرادی، زری گائینی و ریحانه گائینی، خدیجه قزوینی و محدثه، نعمیه و علی تواضعی کاشی، فاطمه (اعظم) حبیبی زارع و مهزاد عبائی نیا، مریم آب باز و زینب طالب حقیقی، انسیه دیاری بیدگلی و آمنه افضلی فر و هدی دباغ پور و زهرا کاظمی با اهداء هدایایی تجلیل شد.

در آیین «صبورا» حجت الاسلام حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، منوچهر تیموری مدیرکل ثبت احوال استان، زینب عبداللهی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم، زینب فرخ مسئول بسیج جامعه زنان استان قم، مريم شهبازي مسئول امور فرهنگي خواهران حرم كريمه اهل بيت(ع) و نمایندگانی از جامعه الزهرا(س) و ادارات کل ورزش و جوانان و حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، خانواده های معظم شهدا، جمعی از دختران گروه «مشکات الکریمه» و بانوان فعال در حوزه ایثار و شهادت، حضور داشتند.

شهیده احترام چمن زاده فرزند حسین متولد ۱۳ فروردین ۱۳۳۱ در قم، هنگامی که با فرزند ۵ ساله اش سمیه خداپرست برای دیدار با اقوام به دزفول سفر کرده بودند، در تاریخ چهارم آذر سال ۱۳۶۵ بر اثر حملات دشمن در این شهر به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار