پایان فراق خانواده همدانی پس از ۴۱ سال/ شهید گمنام شهر گلگیر شناسایی شد

پیکر پاک و مطهر یکی از شهدای گمنام آرمیده در شهر گلگیر استان خوزستان پس از ۴۱ سال شناسایی شد و خانواده معظمش به دیدار او نائل می‌شوند.
کد خبر: ۶۴۲۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶ - 04January 2024

پایان فراق خانواده همدانی پس از ۴۱ سال/ شهید گمنام شهر گلگیر شناسایی شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، پیکر پاک و مطهر یکی از شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس آرمیده در شهر گلگیر استان خوزستان پس از ۴۱ سال شناسایی شد.

پیکر پاک و مطهر که به عنوان شهید جاویدالاثر شناخته شده بود از طریق آزمایش DNA شناسایی شد و خانواده معظمش از چشم‌انتظاری درآمدند.

این لاله زهرایی، شهید جلیل شادمانی نام دارد و اهل روستای حیران از توابع شهرستان همدان است که در دوران دفاع مقدس همراه با دیگر رزمندگان به جبهه رفته بود و در عملیات آزادسازی خرمشهر شرکت کرد.

شهید جلیل شادمانی در بهار سال ۱۳۶۱ از تیپ ذوالفقار ارتش به عنوان سرباز به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد که در عملیات بیت‌المقدس مجروح و به اسارت دشمن بعثی درآمد.

این دلیرمرد همدانی پس از اسارت به دست دشمن، به بیمارستان بصره انتقال یافت، ولی به دلیل شدت جراحات به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در عراق به خاک سپرده شد.

پیکر پاک شهید جلیل شادمانی پس از سال‌ها غربت روز پنج‌شنبه ۱۷ آبان‌ماه سال ۱۳۹۷ همراه با یک شهید گمنام دیگر در سالروز شهادت غریبانه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در شهر گلگیر از توابع شهرستان مسجدسلیمان تشییع شد و در یادمان شهدای این شهر آرام گرفت.

حالا پس از پنج سال از تشییع، پیکر پاک و مطهر یکی از شهدای گمنام شهر گلگیر از طریق آزمایش DNA شناسایی شد که خانواده معززش پس از ۴۱ سال به دیدار فرزندنشان نائل می‌شوند.

آیین استقبال از خانواده معظم شهید جلیل شادمانی روز جمعه ۱۵ دی‌ماه سال ۱۴۰۲ از ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود که اقشار مختلف مردم، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شهرستان مسجدسلیمان و شهر گلگیر در این برنامه حضور می‌یابند.

این آیین معنوی از سه راه گلگیر در جاده مسجدسلیمان به هفتکل آغاز می‌شود و تا یادمان شهدای گمنام این شهر ادامه دارد.

سرباز شهید جلیل شادمانی فرزند رسول است که در روز ۳۰ شهریورماه سال ۱۳۴۱ در روستای حیران همدان دیده به‌جهان گشود و در سن ۲۰ سالگی در اسارت نیرو‌های دشمن بعثی در کشور عراق به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار