تعهد خلل ناپذیر ایران برای ریشه کردن تروریسم

وزیر امور خارجه ایران امروز در تماس تلفنی همتای پاکستانی در پی حمله تروریستی کرمان گفت که مبارزه با تروریسم اولویت اصلی ایران و پاکستان است.
کد خبر: ۶۴۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴ - 04January 2024

تعهد خلل ناپذیر ایران برای ریشه کردن تروریسمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز (پنجشنبه) در تماس تلفنی همتای پاکستانی در پی حمله تروریستی کرمان که ده‌ها شهید و بیش از ۲۰۰ مجروح به همراه داشت، بر «تعهد خلل ناپذیر» ایران در ریشه کردن پدیده شوم تروریسم در همکاری و هماهنگی با دیگر کشور‌ها تأکید کرد.

وی که پیش از این گفته بود که وزارت امور خارجه اقدامات فوری حقوقی و بین‌المللی خود را درباره عملیات تروریستی کرمان آغاز کرده، ضمن قدردانی از این تماس تلفنی و ابراز همدردی پاکستان، مبارزه با تروریسم را اولویت اساسی دو دولت ایران و پاکستان برشمرد.

حمله تروریستی روز چهارشنبه ۱۳ دی در کرمان که با واکنش کشور‌های مختلف در سراسر جهان همراه بود، از سوی نخست‌وزیر، وزیر خارجه و وزارت خارجه پاکستان هم به شدت محکوم شد.

وزیر امور خارجه پاکستان جلیل عباس جیلانی که پیش از این در شبکه اجتماعی ایکس خطاب به همتای ایرانی این اقدام را محکوم کرده بود، امروز در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان بار دیگر این اقدام تروریستی را محکوم کرد و ضمن تسلیت به دولت و مردم ایران، از آمادگی کشورش برای ارائه هرگونه کمک به ایران خبر داد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار