دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

نشانه‌های شکست رژیم صهیونیستی در میدان/ مقاومت اسلامی شکست‌ناپذیر است

ترور شهید «صالح العاروری» مغز متفکر و از بنیانگذاران گردان‌های القسام نه‌تنها مانع از فعالیت‌ها و اقدامات بیش از پیش گروه‌های مقاومت نخواهد شد، بلکه انگیزه گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطینی را برای مقابله و ایستادگی هرچه بیشتر و گسترده‌تر با دشمن صهیونیستی افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۶۴۲۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 05January 2024

شهید «صالح العاروری» معمار گردان‌های القسامگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- هادی کهن‌دل؛ سه‌شنبه شب این هفته بود که رسانه‌های منطقه خبر دادند که ارتش رژیم صهیونیستی با حمله پهپادی به مقر فرماندهی حماس در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت «صالح العاروری» از فرماندهان ارشد حماس و تعدادی دیگر از همرزمان او را به شهادت رساندند. فرماندهی شجاع و دلار که از او به عنوان یکی از بنیانگذاران گردان‌های القسام نام برده می‌شود.

اما در این بین نباید از طرح‌ها و برنامه‌های دشمن صهیونیستی علیه فرماندهان گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطینی غافل شویم. یکی از سیاست‌های متجاوزانه و ناجوانمردانه سران و مقامات رژیم اشغالگر و نامشروع صهیونیستی از زمان اشغال سرزمین‌های فلسطینی تا امروز ترور و از میان برداشتن فرماندهان و مقامات مهم و تاثیرگذار گروه‌های مقاومت منطقه و درکل محور مقاومت است.

یکی از این طرح‌ها و نقشه‌های دشمن صهیونیستی برای ضربه زدن و تضعیف محور مقاومت برنامه سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی این رژیم برای ترور «صالح العاروری» بود. آن‌ها سرانجام موفق شدند تا بعد از هفته‌ها طراحی و برنامه‌ریزی و همچنین انجام تهدیدات فراوان درباره ترور رهبران حماس، این مغز متفکر و از بنیانگذاران گردان‌های القسام را با حمله پهپادی و با شلیک سه موشک به منزل او به شهادت برسانند.

این در حالی است که سران و مقامات رژیم صهیونیستی به این نکته مهم توجه ندارند که اغلب رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی در دوره‌های زمانی اسیر زندان‌های این رژیم اشغالگر و نامشروع بودند و شهید «صالح العاروری» هم بر همین اساس نزدیک به ۱۸ سال در زندان حضور داشت، ولی این موضوع به هیچ عنوان نتوانست در عزم اراده مبارزان و فرماندهان گروه‌های مقاومت فلسطینی خللی ایجاد کند.

البته شهید «صالح العاروری» یک گناه بزرگ و نابخشودنی در نظر رژیم صهیونیستی مرتکب شده بود و به همین دلیل بود که در نهایت توسط جوخه‌های ترور این رژیم ظالم و متجاوز ترور شد و به شهادت رسید و آن گناه تشکیل اولین هسته گردان‌های القسام در کرانه باختری بود. در واقع می‌توان گفت ریشه و سنگ‌بنای بخش عمده و اعظمی از فعالیت‌های گروه‌های مقاومت و حرکات مبارزان فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی را او بنیان گذاشته بود.

اگر بخواهیم میزان کینه و عداوت رژیم صهیونیستی با شهید «صالح العاروری» را به درستی درک و فهم کنیم باید به این مهم توجه کنیم که بعد از اینکه ارتش رژیم صهیونیستی این فرمانده شجاع و مبارز فلسطینی را در سال ۱۹۹۲ بازداشت کرد و به مدت ۱۵ سال به زندان انداخت و در نهایت در سال ۲۰۰۷ آزاد کرد. ولی مجددا او را سه ماه بعد بازداشت کرد و به مدت سه سال دیگر به زندان انداخت. البته این تمام ماجرا نبود و دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در نهایت رای به اخراج او از سرزمین فلسطین داد.

موضوعی که به خوبی نشان می‌دهد سران و مقامات رژیم صهیونیستی تا چه اندازه از طرف شهید «صالح العاروری» احساس خطر می‌کردند که به مدت ۱۸ سال او را در زندان‌های خود نگاه‌داشتند و سپس با حکم دادگاه او را از فلسطین اخراج کردند تا بلکه با دور کردن او از سرزمین مادری خود به زعم خودشان مانع از فعالیت‌ها و اقدامات این فرمانده شجاع و مبارزه فلسطینی علیه خودشان شوند.

«صالح العاروری» از جمله معدود مبارزان فلسطینی بود که همواره مورد غضب و خشم رژیم صهیونیستی قرار داشته است، زیرا سران و مقامات این رژیم اشغالگر او را یکی از مهم‌ترین بنیان‌گذاران گردان‌های القسام در کرانه باختری می‌داند. ضمن اینکه رسانه‌های صهیونیستی هم همیشه شهید «العاروری» را کابوس این رژیم و پدرخوانده روابط حماس با ایران می‌دانستند.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که اوایل اردیبهشت ماه امسال بود که کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که ارتش این رژیم تصمیم گرفته تا پرونده ترور رهبران ارشد گروه‌های فلسطینی را مجددا باز کرده و سیاست ترور آن‌ها را از سر بگیرد تا به زعم خودشان بازدارندگی نظامی مابین خودشان و گروه‌های مقاومت را تعادل برسانند. موضوعی که نشان از فکر اشتباه و نادرست سران و مقامات تل‌آویو نسبت به مبارزان و گروه‌های مقاومت فلسطینی است، زیرا در میان مبارزان فلسطینی افراد شجاع و نترس فراوانی همچون «صالح العاروری» حضور دارند که تا نابودی رژیم صهیونیستی دست از مبارزه برنخواهند داشت.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار