در برنامه زنده تلویزیونی؛

سرلشکر سلامی: ویژگی خاص شناور «ابومهدی المهندس»/ قدرت‌افزایی ما موجب عقب‌نشینی دشمن می‌شود

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ایستایی در شعاع‌های نزدیک یا نیمه‌دور برای دشمن، آسیب‌زاست، گفت: او باید از این منطقه دور شود. هرچقدر ما قدرت پیدا می‌کنیم، دشمن به عقب می‌رود.
کد خبر: ۶۴۳۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰ - 06January 2024

هر چه قدرت پیدا می‌کنیم دشمن عقب می‌رودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه در برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به ویژگی‌های ناو «ابومهدی» و شناورهای موشک‌اندازی که امروز به نیروی دریایی سپاه الحاق شد، اظهار داشت: در عقبه این قدرتی که شما امروز می‌بینید، جریان وسیعی از اندیشه و تفکر آن هم نه یک اندیشه وارداتی و تقلیدی، بلکه یک ابتکار عمل، آزادی عمل، یک نوآوری می‌بینیم اما اصول دیگری هم ما داریم و آن اصل، اصل خوداتکایی نیروی دریایی در نبرد است؛ نیروی دریایی در دریا یک نبرد کامل را اجرا می‌کند؛ یعنی یک سامانه کامل است.

سرلشکر سلامی افزود: استقلال رسمی در نیروی دریایی در هر سطحی، در سطح یک شناور تا گروهی از شناور‌ها و تا یک سازمانی مرکب از همه‌جنبه‌های نیروی دریایی در همه این زوایا دیده می‌شود. یک شناور مثل ابومهدی المهندس این خاصیت را دارد که همه اجزای مستقل یک نبرد را در درون خود دارد؛ از جنگ الکترونیک تا پدافند هوایی، تا موشک‌ها، همه این‌ها اجزای کامل یک نبرد هستند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: او می‌تواند خوداِتکا در میدان بجنگد و در ترکیب با اجزای دیگر نیرو باز هم دوباره یک نبرد خوداتکا را در سطحی بالاتر شکل دهد و این پلکان خوداتکایی نبرد در نیروی دریایی، یک راز و منطق است که می‌تواند به او کمک کند تا همه اجزا را گسترش دهد.

راهبرد ما دفاع از منافع ملی و منابع حیاتی در هر نقطه‌ای است

وی اضافه کرد: نیروی دریایی ما در زیرسطح، سطح و فضای سه بعدی درگیر است. اول ذهناً و بعد عملاً و این را تمرین می‌کند و برای نبرد در تمام نقاط، قدرت می‌آفریند. نیروی دریایی قدرت ما را برای دفاع اشباع می‌کند. ما نمی‌توانیم ناقص بجنگیم؛ باید کامل بجنگیم؛ این قابلیت باید در نیروی دریایی ما وجود داشته باشد؛ اما تأثیر راهبردی ما بر توسعه قدرت چیست؟

فرمانده کل سپاه بیان کرد: یکی از راهبرد‌های اساسی ما آن است که تا هر کجا ما امتداد منافع ملی داریم، قدرت دفاعی ما باید تا آن‌جا قابلیت دفاع از منافع حیاتی را داشته باشد. این یک راهبرد است؛ فراتر از دکترین. وقتی این‌چنین است، ما باید قادر باشیم که خطوط دریانوردی‌مان را امن و از منافع سیّال‌مان در دریا حفاظت کنیم.

دشمن برای ما یک واقعیت شناخته شده است

وی عنوان کرد: بنابراین میدان نبرد و دفاع در دریا؛ خطوط ثابتی ندارد. خطوط عزیمت ما مشخص است. اما نقاط نهایی نبرد؛ نامحدود است و این یک اثر راهبردی بر توسعه قدرت است؛ بنابراین بلندشدن دستان نیرو هم در ابعاد موشک‌ها، هم در شناور‌ها و هم در قدرت دریانوردی دوردست و پشتیبانی از این قدرت، استمرار نبرد برای ما اهمیت دارد.

سردار سلامی گفت: نبرد طولانی در دریا برای ما مهم است. این‌ها همه به قالب‌هایی برای تقویت قدرت تبدیل می‌شود. این ایده‌ها و عقاید که گاه به صورت دکترین و یا گاه راهبرد خود را نشان می‌دهد، نیروی دریایی ما را به جلو می‌راند و پیشران اصلی حرکت ماست، برای دستیابی به یک قدرت بزرگ دریایی. ما با این قدرت بر راهبرد تحریم غلبه کردیم. ما با این راهبرد توانستیم به دشمن نشان دهیم که ایستایی در شعاع‌های نزدیک یا نیمه‌دور برای دشمن، آسیب‌زاست. او باید از این منطقه دور شود، هرچقدر ما قدرت پیدا می‌کنیم، دشمن به عقب می‌رود و خوشبختانه دشمن ما منطق قدرت را خوب می‌فهمد. ممکن است قدرت منطق را نفهمد، اما منطق قدرت را خوب می‌فهمد.

دشمن یک واقعیت ذهنی برای ما نیست

وی تاکید کرد: ما دارای اراده، قدرت و راهبرد هستیم و در حلقه وصل این سه مفهوم، ما از منافع‌مان دفاع خواهیم کرد و دشمن هم این را در صحنه‌های محدودی متوجه شده و کاملاً اراده ما را درک کرده است. ما هم او را شناخته‌ایم و می‌شناسیم، دشمن یک واقعیت ذهنی برای ما نیست، بلکه دقیقاً یک واقعیت شناخته شده است؛ چون نمی‌تواند مؤلفه‌های شخصیت خود را پنهان کند. این یک واقعیت است، او هم بخشی از واقعیت ما را شناخته است.

وی اظهار داشت: بنابراین این یک راه توقف‌ناپذیر است. قدرت‌سازی؛ نقطه انتها ندارد، قدرت یک موجود زنده است که مدام باید در معرض تکامل و رشد قرار داشته باشد و این راهی است که ما در حال پیمودن آن هستیم. من صمیمانه تشکر می‌کنم از همه عزیزانی که در آفرینش این قدرت بزرگ نقش ایفا کردند.

فرمانده کل سپاه گفت: عزیزان ما در نیروی دریایی سپاه که طی سال‌های گذشته واقعاً در این الحاق‌های ۱۲گانه، یک جهش در قدرت را تجربه کردند و در حال ادامه آن هستند و حتی در آینده‌های نه‌چندان دور باز هم با پدیده‌های جدیدی مواجه خواهیم بود. این‌ها همه پدیده هستند و همه این‌ها ایرانی هستند.

وی افزود: این تجهیزات کاملاً ایرانی هستند و به آن افتخار می‌کنیم. از عزیزانمان در صنعت دفاعی کشور، در وزارت دفاع، از مؤسسه‌های دانش‌بنیانی که با ما در این ارتباط همکاری می‌کنند، از معاونت‌هایی که در نیرو و در ستاد سپاه برای این مسأله دل می‌سوزانند و  شبانه‌روز پیگیری می‌کنند؛ لحظه‌ها برای برادران ما حیاتی هستند نه مهم، نه حساس، حیاتی هستند، حیات یک ملت به قوی بودن او مرتبط است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار