یدیعوت آحارانوت:

حزب الله انواع پهپاد‌های تجسسی را به پهپاد رزمی تبدیل می‌کند

رسانه صهیونیستی روز شنبه با پرداختن به توان پهپادی حزب الله لبنان نوشت، حزب الله می‌تواند انواع پهپاد‌های تجسسی را مسلح و علیه اهداف دشمن استفاده کند.
کد خبر: ۶۴۳۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳ - 06January 2024

حزب الله انواع پهپاد‌های تجسسی را به پهپاد رزمی تبدیل می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، توان پهپادی حزب الله لبنان ارتنش رژیم اسرائیل را به وحشت انداخته و رسانه‌های صهیونیستی اذعان می‌کنند که حزب الله در زرادخانه‌های خود انواع پهپاد را در اختیار دارد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» روز شنبه در باره توان پهپادی حزب الله لبنان نوشت، حزب الله دارای پهپاد‌هایی در اندازه‌های گوناگون است که هم برای عملیات تجسسی و م برای انجام حملات تهاجمی استفاده می‌شود.

درچند هفته گذشته، پهپاد‌های رزمی حزب الله به سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل نفوذ کرده‌اند که در یک مورد، یکی از نیرو‌های ذخیره ارتش کشته شد.

بر اساس این گزارش، حزب‌الله پهپاد‌های «ایوب» و «مرصاد» در اختیار دارد که اگرچه عموما برای عملیات تجسسی استفاده می‌شوند، اما می‌توان آن‌ها را مسلح کرد.

از سال ۲۰۰۶، حزب الله به شدت تلاش کرده است تا زرادخانه پهپاد‌های خود را توسعه دهد که طبق گزارش‌ها می‌توانند در فاصله ۲۵۰ مایلی عملیات تجسسی خود را انجام دهند.

پهپاد‌های حزب‌الله بار‌ها توانسته‌اند با پشت سر گذاشتن تجهیزات شناسایی رژیم صهیونیستی از مرز‌های فلسطین اشغالی عبور کنند و با موفقیت به آشیانه خود در لبنان بازگردند.

رسانه‌های عبری، پیشتر از فعال شدن آژیر‌های خطر در «جلیل علیا» (شمال فلسطین اشغالی) و جولان اشغالی خبر داده بودند. لحظاتی پس از انتشار این خبر، منابع عبری گزارش دادند که پرنده‌های نظامی رژیم صهیونیستی به حالت آماده‌باش درآمدند.

تحلیلگران نظامی اذعان کردند که کمیت و کیفیت زرادخانه حزب الله لبنان به حدی است که می‌تواند معادلات را برهم بزند.

وبگاه «دیفنس اکسپرس» در خصوص توانمندی حزب الله لبنان نوشت، حزب الله با توجه به کمیت زرادخانه‌اش که می‌تواند به راحتی بر پدافند هوایی اسرائیل غلبه کند، معالات را بر هم می‌زند. نوع همچنین کیفیت و تنوع پهپاد‌ها و موشک‌های بالستیک کوتاه برد حزب الله لبنان با حماس قابل قیاس نیست.

«کریگ» تحلیلگر ارشد کالج «کینگ لندن» نیز گفت: «حزب‌الله می‌تواند به توپخانه و موشک و همچنین به انبار گسترده پهپاد‌های خودروی بیاورد.»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار