با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده؛

نخستین جشنواره تجلیل از حکمرانان زن برگزار شد

نخستین جشنواره تجلیل از حکمرانان زن امروز با حضور خزعلی در مدرسه حکمرانی شهید بهشتی برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ - 08January 2024

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، نخستین جشنواره تجلیل از حکمرانان زن امروز (دوشنبه) با حضور  «انسیه خزعلی» معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور، «فاطمه محمدبیگی» نماینده مجلس شورای اسلامی، «زینب اختری» مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور، «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، «مرتضی بختیاری» رئیس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی و «مینو اصلانی» مسئول امور بانوان مدرسه حکمرانی شهید بهشتی در ساختمان مدرسه حکمرانی شهید بهشتی برگزار شد.

زینب اختری در این مراسم ضمن گرامیداشت روز زن، اظهار داشت: نطام بین‌الملل همواره به دنبال این است که تک قطبی باشد، اما با وقوع انقلاب اسلامی نظام لیبرال غربی به حاشیه رفت و ایدئولوژی اسلام شکل گرفت.

نخستین جشنواره تجلیل از حکمرانان زن برگزار شد

گفتمان انقلاب اسلامی امروز غرب را به حاشیه رانده است

اختری با یادآوری سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی تصریح کرد: نظام نوین جهانی را ما تغییر دادیم و گفتمان انقلاب اسلامی امروز غرب را به حاشیه رانده و موجودیتی برای آن قائل نیست و به دنبال انسجام و هم‌افزایی در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... برای انسان است.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور ادامه داد: دیپلماسی فعال ایران نشان می‌دهد توانایی سازماندهی و حل مشکلات و اداره جامعه را دارد‌ و در فتح الفتوحی که نزدیک است می‌خواهیم طرفیت بالقوه که از آن به درستی استفاده نشده است استیفا کنیم و با حضور زنان در جامعه به قیام نهایی کمک کنیم.

نخستین جشنواره تجلیل از حکمرانان زن برگزار شد

وی افزود: باید چرخش‌های تحول آفرینی در نگاه خود داشته باشیم در ادبیات بین الملل زن را به عنوان قشر آسیب پذیر معرفی می‌کنند، اما طبق سخنان رهبر انقلاب اسلامی زن پیشران و رهبر است و در دوران جنگ تحمیلی نقش زنان به خوبی به رخ دنیا کشیده شده است.

اختری تصریح کرد: در حکمرانی جایگاه جنسیت در درجه دوم قرار دارد و امری ثانوی است و براساس کارکردی است که معنا پیدا می‌کند. اما در نگاه اسلام مسئولیت مشترک بین زن و مرد برای حل مشکلات وجود دارد و نگاه اسلام به آن نقش مکملی است که به هم کمک می‌کنند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار