در نخستین جشنواره تجلیل از حکمرانان زن مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: بانوان می‌توانند در حوزه حکمرانی در حل مشکلات جامعه اثرگذار باشند

محمدبیگی گفت: بانوان می‌توانند در حوزه حکمرانی خانواده محور، در حل مشکلات جامعه اثرگذار باشند.
کد خبر: ۶۴۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶ - 08January 2024

...به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «فاطمه محمدبیگی» نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی امروز در نخستین جشنواره تجلیل از حکمرانان زن با اشاره به نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: همواره اقشار مختلف زنان فاطمه‌وار و سمیه‌وار به میدان آمدند و امام (ره) درباره آنان فرمودند: اگر شما زنان نبودید انقلاب پیروز نمی‌شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ درب مدارس عالی حکمرانی به روی زنان بسته بود؛ با تلاش‌های سرلشکر باقری در ستاد کل نیرو‌های مسلح شرایط برای حضور بانوان در دانشگاه دفاع ملی فراهم شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شروع حضور بانوان از این مدرسه را به فال نیک می‌گیریم، گفت: بانوان می‌توانند در حوزه حکمرانی خانواده محور، در حل مشکلات جامعه اثرگذار باشند.

محمدبیگی افزود: کشور‌هایی برتر خواهند بود که قوانین اجتماعی خوبی داشته باشند؛ اگر هویت زن را به عنوان فردی که دارای ولایت اجتماعی است بپذیریم و به آن توجه کنیم، می‌توانیم مساله هویتش را به گونه‌ای بالا بیاوریم که زمینه ساز شکل گیری خانواده‌ای خوشبخت در جامعه باشد.

عضو فراکسیون زن مجلس خاطرنشان کرد: گفتمان برتر حوزه زنان و خانواده متعلق به اسلام است و پرچمدار آن جمهوری اسلامی است، اما در گفتمان برتر خلا داریم و این ماییم که باید از غرب طلبکار باشیم که چرا قانونگذاری متمدانه را ایجاد نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: با نگاه جامع به حضور فعال زنان در جامعه باید مسئولان عالی‌رتبه باید به این نتیجه رسیده باشند که در تصمیم گیری و تصمیم سازی باید از حضور زنان نهایت استفاده را کرد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار