امام جمعه خمین:

امر به معروف و نهی از منکر فقط در حجاب خلاصه نمی‌شود

حجت‌الاسلام میرصادقی گفت: مردمی کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضروری است و باید به یک گفتمان تبدیل کرد.
کد خبر: ۶۴۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳ - 09January 2024

امر به معروف و نهی از منکر فقط در حجاب خلاصه نمی‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، حجت‌الاسلام «سید قاسم میرصادقی» امام جمعه خمین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انجام هرگونه اقدامی، الزامات و اقتضائات مربوط به خود را دارد. اگر یک طرح در یک زمان و مکانی بازخورد مطلوبی دارد نباید انتظار داشت در زمان و مکان‌های دیگر همان باز خورد را داشته باشد، از این رو در قضیه امر به معروف و نهی از منکر نیز برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید الزامات را رعایت کرد. 

وی گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر که برای ما مسلمانان یکی از واجبات محسوب می‌شود و در دیگر مکاتب و ادیان الهی نیز در قالب نقد، انتقاد، راهکار و پیشنهاد مورد تاکید است.

حجت‌الاسلام میرصادقی عنوان کرد: این مهم یکی از اموری است که از طریق مردمی کردن آن می‌تواند اثرات بسیار خوب و قابل توجهی بر جامعه داشته باشد و به نهادینه کردن آن و تبدیل این موضوع به یک گفتمان مردمی کمک کند. اگرچه فرضیه امر به معروف و نهی از منکر برعهده حاکمیت است اما استفاده از ظرفیت مردمی برای انجام آن سبب می‌شود مشارکت مردم برای امنیت جامعه بالا برود و از سویی جزئی از دغدغه‌های مردم خواهد بود.

وی ادامه داد: فرضیه امر به معروف و نهی از منکر فقط در حجاب خلاصه نمی‌شود بلکه شامل دایره وسیعی از امور مختلف اخلاقی و اجتماعی خواهد بود. از این رو تحقق اهداف بلند امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و بروز آثار آن در عملکرد و رفتار مردم، نیازمند مردمی کردن این فریضه و حضور خود مردم در بطن اجرای این حکم الهی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها