کارشناس مبلغات نهضت امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان:

حفظ حیا و عفت در سعادت زن مؤثر است

«هادی‌کمال» گفت: هیچ عامل معنوی، چون حفظ حیا و عفت در سعادت زن مؤثر نیست ظهور فعلی این ویژگی‌ها در زنان، اساس حفظ عزت و شخصیت انسانی است.
کد خبر: ۶۴۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷ - 09January 2024

حفظ حیا و عفت در سعادت زن مؤثر استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «سارا هادی‌کمال» کارشناس مبلغات نهضت امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفتگو با خبرنگاران و در راستای مسئله حجاب اظهار داشت: قرآن کریم رسول گرامی اسلام را الگوی شایسته و اسوه حسنه مؤمنان معرفی کرده است و در این الگوگیری فرقی میان زن و مرد نیست، اما به دلیل خلق و خوی و مسئولیت‌های خاص زنانه لازمه از زنان از جنس خود هم الگویی داشته باشند.

وی افزود: همانطور که پیامبر در سخنانش فاطمه سلام الله علی‌ها را از وجود خود می‌داند و می‌گوید فاطمه پاره تن من است و وجود او از من جدا نیست و سیره حضرت فاطمه جلوه دیگری از سیره پیامبر است، پس حضرت فاطمه (س) ادامه راه و سیره‌ی رسول خدا در همه زمینه‌ها است، از جمله بندگی خدا، تقوا و عبادت حجاب و عفاف می‌باشد.

هادی‌کمال به رفتار حضرت زهرا (س) اشاره کرد و بیان داشت: بانوی عطوفت حضرت زهرا سلام الله علی‌ها همیشه رفتاری سرشار و آمیخته از ادب و تواضع و فروتنی نسبت به همه داشت.

وی ابراز داشت: از دیدگاه حضرت زهرا (س) حضور زن در اجتماع با اولویت دادن او به خانه و فرزندان، آن هم با پوشش مناسب بلامانع است.

کارشناس مبلغات نهضت امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان ادامه داد: حضرت زهرا (س) نشان می‌دهد ایشان بخشی از عبادت را در نقش مادری می‌دانستند، پس زن در جامعه اسلامی با آگاهی کامل از شخصیت والای خویش و با علم به مسائل ضروری زندگی در بعد معنوی و مادی و با شناخت دنیا و فرهنگ خود، باید به پاسداری از اصیل‌ترین فضیلت، یعنی حیا و عفت بپردازد و در پرتو آن سعادت دنیا و آخرتش را تأمین کند.

وی تاکید کرد: هیچ عامل معنوی، چون حفظ حیا و عفت در سعادت زن مؤثر نیست ظهور فعلی این ویژگی‌ها در زنان، اساس حفظ عزت و شخصیت انسانی است.

هادی‌کمال با بیان اینکه شخصیت الگو خود نقطه کانونی در محور رشد و هدایت‌های اخلاقی است، افزود: حضرت فاطمه (س) ادامه راه و سیره رسول خدا در همه زمینه‌ها است.

وی افزود: هیچ عامل معنوی، چون حفظ حیا و عفت در سعادت زن مؤثر نیست و ظهور فعلی این ویژگی‌ها در زنان، اساس حفظ عزت و شخصیت انسانی است، چون زن در فرهنگ اسلامی مظهر قداست، پاکی و موجب خیر و برکت شناخته شده است.

کارشناس مبلغات نهضت امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: از مهمترین شیوه‌های تعلیم و تربیت روش الگوگیری است و اسلام هم برای تربیت و تعالی انسان‌ها بر این اصل مهم تاکید کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار