رحیم مخدومی در مراسم اختتامیه "جشنواره رسول آفتاب":

موضوع جشنواره رسول آفتاب از "دغدغه‌های فرهنگی رهبری" گرفته می‌شود

دبیر جشنواره مردمی رسول آفتاب گفت: موضوع جشنواره هر ساله از دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) گرفته می‌شود و این اعتقادی است که تا آخر بر آن خواهیم ماند.
کد خبر: ۶۴۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ - 30December 2015

موضوع جشنواره رسول آفتاب از

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم اختتامیه پنجمین دوره "جشنواره مردمی رسول آفتاب" عصر امروز چهارشنبه نه دی با حضور شخصیتهای فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم "رحیم مخدومی" دبیر "جشنواره رسول آفتاب" با اشاره به اینکه امسال پنج بخش داستان، خاطره، شعر، عکس و کاریکاتور را به جشنواره اضافه کردیم، اظهار داشت: بعد از پنج دوره از برگزاری این جشنواره گستره جشنواره را از حوزه ملی به بخش بینالملل ارتقا دادیم.

وی در ادامه افزود: امسال سومین سال است که این جشنواره در حوزه بینالمللی برگزار میشود و به دلیل استقبال در بخش بینالملل، نتوانستیم اختتامیه این دو بخش را در یک مراسم برگزار کنیم.

دبیر جشنواره مردمی رسول آفتاب با بیان اینکه اختتامیه بخش بینالملل جشنواره با دعوت از برترینها در یک زمان جداگانه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در بخش داخلی امسال فقط توانستیم آثار داستانی را در مجموعهای به اسم "حرفهای درگوشی" که یکی از آثارهای بخش داستان بلند است، به چاپ برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: در این دوره از بخش خاطره استقبال خوبی نشده بود، لذا با توجه به تجربیاتی که در این حوزه داشتیم، متوجه شدیم که توان استخراج خاطره از عهده محققین و نویسندهها بر میآید و خیلی انتظار نیست که خاطره نویسان در جشنواره شرکت کنند.

مخدومی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات برگزاری این جشنواره اظهار داشت: ما هر سال با توجه به اینکه انتظار داریم متولیان فرهنگی دغدغههای جامعه را ببینند و چارهای بیندیشند، درخواست کمک داشتیم که هیچ پاسخی از جانب آنها به ما داده نشده و این گله جایی مطرح نمیشود.

دبیر جشنواره گفت: احساس کردیم شکل گلایههایمان را از مسئولانی که دایهدار ولایت هستند عوض کنیم؛ مسئولانی که گویا به کسانیکه فقط باید بیلان کاری ارائه دهند، تبدیل شدهاند. ما سه سال است که سراغ متولیان حزباللهی میرویم تا صدای مردمی جشنواره را بشنوند اما غالبا آنها وعدههای سر خرمنی میدهند.

وی خاطر نشان کرد: چندی پیش برای درج لوگوی فراخوان جشنواره به یکی از خبرگزاریهای مطرح مراجعه کردیم که آنها از ما طلب هفت میلیون تومان داشتند، پرداخت این مبلغ برای ما مقدور نبود و نهایتا هیچ کمکی به ما نکردند چراکه فکر میکردند این جشنواره مردمی به شخصیتهای سیاسی وصل است.

وی در پایان عنوان کرد: این درد سرها هیچگاه سد راه ما نخواهند شد؛ این دغدغهها دردهای انقلابی ما هستند و به آن اعتقاد داریم و تا پای جان پای آن خواهیم ماند. موضوع جشنواره هرساله از دغدغههای فرهنگی مقام معظم رهبری گرفته میشود و این اعتقادی است که تا آخر بر آن خواهیم ماند.

در پایان این مراسم از چهرههای سال پنجمین جشنواره رسول آفتاب به شرح زیر تقدیر شد:

حسین عبادپور در بخش عکس، مازیار بیژنی در بخش کاریکاتور، علیرضا قزوه در بخش شعر، احمد شاکری در حوزه داستاننویسی، غلامعلی نسایی در زمینه خاطره.

همچنین از خانواده شهدا از جمله مهدی مطلّبی مؤلف کتاب «راز آنچه مرقوم داشتهاند»، شهید سیدمحمد رحیمی رایزن فرهنگی ایران در شهر مولتان پاکستان، شهید غضنفر رکنآبادی و حاج حسین همدانی شهید مدافع حرم تقدیر شد. 

برگزیدگان پنجمین جشنواره رسول آفتاب به شرح زیر اعلام شد:

بخش داستان: 

نفر سوم مریم مقامی از تهران، نفر دوم محمدجواد سرامی از اصفهان و نفر اول محمد خدادوست از خراسان رضوی 

بخش شعر:

نفر سوم محمدحسین ملکیان از اصفهان، نفر دوم محمد زارعی از استان مرکزی و نفر اول قاسم بای 

بخش عکس:

نفر سوم احمدرضا کریمی تهران، نفر دوم عطا رنجبر از خراسان و نفر اول امیر قیومی از فارس

بخش کاریکاتور:

نفر سوم محبوبه پاکدل از خراسان، نفر دوم عفت امجدیپور از خراسان و نفر اول حمید قالیجاری از کرمانشاه
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار