حضور حداکثری، اقتدار ملی/ فرماندار گناباد:‌

تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی بسترساز حضور حداکثری مردم در انتخابات است

نصیری گفت:‌ باید با تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و مقایسه انقلاب با سایر حکومت‌های منطقه برای نسل جوانان بستر رونق حضور مردم در انتخابات را افزایش داد.
کد خبر: ۶۴۴۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳ - 09January 2024

تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی بسترساز حضور حداکثری مردم در انتخابات استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «رضا نصیری» روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گناباد اظهار داشت: معلمان از ظرفیت‌های مهم و بسترساز حضور گسترده واجدان شرایط در انتخابات هستند و باید از ظرفیت آنان در مقاطع مختلف تحصیلی برای تبیین اهمیت و رونق مشارکت مردم حداکثر بهره را گرفت.

وی افزود:‌ معلمان، دبیران مدارس و مسوولان و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش باید در قالب جلسات آزاداندیشی و اتاق‌های اندیشه‌ورز و جلسات تخصصی با محوریت تبیین انقلاب اسلامی در مدارس، به نقش مهم خود در بسترسازی حضور حداکثری در انتخابات عمل کنند.

فرماندار گناباد ادامه داد: انتخابات به‌عنوان یک حق مهم در تعیین سرنوشت از اهمیت زیادی در سطح کشور و نظام جمهوری اسلامی برخوردار است و نامزدهای انتخابات با سلایق مختلف سیاسی با حضور خود در رقابت‌های انتخاباتی بستر حضور پرشور مردم در انتخابات را فراهم می‌کنند.

رئیس شورای آموزش و پرورش گناباد تصریح کرد:‌ باید با بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف و مقایسه این انقلاب با سایر حکومت‌های دیگر کشورهای منطقه به مناسبت‌های مختلف و از جمله در آستانه دهه فجر برای دانش‌آموزان و نوجوانان و جوانان بستر رونق حضور مردم در انتخابات را افزایش داد.

نصیری با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی گناباد برای راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان گفت:‌ شورای گسترش آموزش عالی و شورای عالی انقلاب فرهنگی با تشکیل این دانشگاه در این شهرستان موافق هستند و در بازدیدهای اخیر از امکانات گناباد بر این مساله تاکید کرده‌اند.

این مقام مسئول اشتغال به تحصیل افزون بر ۶۰ فرهنگی با مدرک دکتری و یا دانشجوی دکتری در کنار سایر امکانات اجرایی را از جمله ظرفیت‌های این شهرستان برای راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان دانست.

در حال حاضر ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش‌آموز در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر از این تعداد در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه قرار دارند.

هشت هزار و ۸۳۶ تن از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار