در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس؛

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: تبدیل تجربیات دفاع مقدس به نظریه‌پردازی علمی/ ضرورت بهره‌مندی از فناوری‌های نوین در تبیین ابعاد دفاع مقدس/ احداث موزه‌های دفاع مقدس اقدام بسیار ارزشمندی است

حجت‌الاسلام خسروپناه با بیان اينکه احداث موزه‌های دفاع مقدس اقدام بسیار ارزشمندی است، گفت: امکانات و ابزارهای مختلف امروزی همچون هوش مصنوعی و متاورس می‌تواند در تبیین ابعاد و زوایای مختلف دفاع مقدس مؤثر باشد‌.
کد خبر: ۶۴۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸ - 10January 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس مستقر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، «همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس» و همزمان «نمایشگاه دستاورد‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه فضای مجازی» در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالحسین خسروپناه» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در آخرین روز از همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، طی سخنانی، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس، اظهار داشت: ایجاد یادمان شهدا در دانشگاه‌ها و مراکز مختلف آموزشی، که به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اهتمام رئیس محترم این بنیاد صورت گرفته است، برکات فراوانی دارد که اساتید و دانشجویان به تاثیر فرهنگی این اقدام ارزشمند اذعان دارند.

حجت‌الاسلام خسروپناه با بیان اينکه احداث موزه‌های دفاع مقدس اقدام بسیار ارزشمندی است که توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت می‌گیرد، تصریح کرد: حماسه ماندگار دفاع مقدس ابعاد مختلفی دارد؛ لذا انعکاس و نمایش ابعاد و زوایای این حماسه عظیم کار دشواری است که امیدوارم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تدابیر رئیس محترم این بنیاد، برادر ارجمند سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» در این مسیر که موفق نیز بوده است به توفیقات بیشتری دست پیدا کند.

مطالب بیشتر:
**دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: دفاع مقدس را یک بستر تاریخی هشت ساله نبینیم/ دفاع مقدس زیست جهان جدیدی برای رسیدن به تعالی است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه افزود: بالاترین آمار شهدای ما در دفاع مقدس از سنین ۱۵ تا ۱۸ سال بوده است که اغلب آن‌ها از مدارس و حوزه‌های علمیه به جبهه اعزام شده بودند.

حجت‌الاسلام خسروپناه با بیان اينکه در دوران دفاع مقدس با کمترین امکانات با دشمن بعثی مبارزه می‌کردیم، ادامه داد: امکانات و ابزارهای مختلف امروزی همچون هوش مصنوعی و متاورس می‌تواند در تبیین ابعاد و زوایای مختلف دفاع مقدس موثر باشد‌.

این مسئول ادامه داد: باید تجربیات جنگ را به‌خوبی بهره‌برداری و به نظریه‌پردازی علمی تبدیل کنیم که بخشی از این کار در دانشگاه‌های نیروهای مسلح انجام گرفته و تجربه‌های دفاع مقدس به نظریه‌های علمی تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام خسروپناه اقدام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس درخصوص ارائه مفاهیم و معارف دفاع مقدس در کتب درسی و دانشگاهی را بسیار ارزشمند و کاربردی دانست و افزود: ما درباره ترویج و تبیین عرفان دفاع مقدس خلاء‌هایی داریم که باید برای تعمیم آن نیز تلاش کنیم؛ همان عرفانی که در دوران دفاع مقدس با معنویت شکل گرفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: عرفان دفاع مقدس با عرفان‌های ادبی، عملی و نظری فرق داشت؛ عرفان دفاع مقدس یک مکتب جدید عرفانی بود که امام راحل تاسیس و رزمندگانی را با عنوان عرفای دفاع مقدس تربیت کردند.

«همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس» و همزمان «نمایشگاه دستاورد‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه فضای مجازی» که از روز شنبه (۱۶ دی) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آغاز به کار کرده است، امروز (چهارشنبه ۲۰ دی) به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها