استاندار مازندران عنوان کرد؛

هدفگذاری رشد اقتصادی ۸ درصدی در مازندران در سال جاری

«حسینی پور» رشد اقتصادی ۴/۱ درصد را در سال گذشته افتخار بزرگی برای استان مازندران برشمرد و گفت: امسال رشد اقتصادی ۸ درصدی را هدفگذاری کردیم.
کد خبر: ۶۴۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱ - 10January 2024

هدفگذاری رشد اقتصادی ۸ درصدی در مازندران در سال جاریبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مازندران، «سید محمود حسینی پور» استاندار مازندران در اولین رویداد رسانه‌ای «جام امید» که در تالار جمشید روستای لاریم شهرستان ساری برگزار شد، ضمن تشکر از ابتکار عمل خوب بسیج رسانه استان و تشکر از حضور سردار برسلانی جانشین فرمانده سپاه کربلا و مدیران کل دستگاه‌های مختلف استان، اظهار داشت: این ابتکار عمل باید زودتر از این‌ها اتفاق می‌افتاد و البته اکنون هم که اتفاق خوب رقم خورد خدا را شاکر هستیم.

این مسئول با بیان اینکه رسانه‌ها نقش خود را در بیان عملکرد دولت و دفاع یا نقد آن خوب عمل کردند، از همکاری خوب رسانه‌های استان مازندران که در دولت مردمی پای کار هستند و دغدغه دارند، تشکر کرد.

وی اولین دغدغه دولت مردمی در استان مازندران را بحث معیشت و اقتصاد استان عنوان کرد و با بیان اینکه آمار رشد اقتصادی استان و نرخ رشد اقتصادی استان در ۱۰ سال گذشته تهیه شد که منفی بود، افزود: اولین کاری که بری رشد اقتصادی انجام دادیم تشکیل ستاد عالی رشد اقتصادی با هفت کارگروه در استان بود که ماموریت‌ها ابلاغ و هدفگذاری شد تا پایان سال ۱۴۰۱ استان مازندران باید نرخ ۴ درصد رشد اقتصادی را بگذراند.

حسینی پور با بیان اینکه مهمترین مولفه استان چگونگی به حرکت درآوردن چرخ اقتصادی استان بود، تصریح کرد: استان مازندران با ظرفیت بالاست و بستر فعالیت‌های اقتصادی در استان فراهم است و با وسعت ۴۷۰ کیلومتر مرز دریایی و سه بندر فعال امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر و سه فرودگاه فعال ساری، نوشهر و رامسر را داراست.

این مسئول با عنوان اینکه استان مازندران صاحب جنگل، دریا و ذخایر غنی معنوی و صاحب ذخیره گهربار نیروی انسانی است، ادامه داد: استان مازندران یکی از استان‌های برتر که نیروی انسانی باسواد و مجرب را داراست و نباید بیش از ۱۰ سال رشد اقتصادی منفی داشته باشد.

استاندار مازندران اضافه کرد: در ستاد عالی رشد اقتصادی بررسی اولیه موانع رشد اقتصادی در دستور کار قرار گرفت و همه دستگاه‌ها موظف شدند عوامل و موانع را شناسایی کنند و این کار اتفاق افتاد؛ و برای رشد سرمایه گذاری رشد اقتصادی در استان مازندران نیازمند دو عامل سرمایه گذاری و رشد بهره وری بودیم.

وی افزود: برای سرمایه گذاری برنامه ریزی شد و نیازمند این بودیم که در استان مازندران هم سرمایه گذاری خارجی و هم داخلی داشته باشیم و با این هدف استان مازندران را تبدیل به هفت محور کردیم و هفت همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برگزار کردیم.

حسینی پور بیان کرد: برای اولین بار بیش از ۱۲۰۰ پروژه مهم فرصت‌های سرمایه گذاری مازندران را شناسایی کردیم که فعالین اقتصادی شرکت کردند و در کشور فعالین اقتصادی به نتیجه رسیدند که استان مازندران می‌تواند با توجه به فعال بودن کریدور شمال به جنوب نقش موثری داشته باشد.

وی با بیان اینکه مرکز ثقل فعال شدن کریدور شمال جنوب استان مازندران است، بنادر استان‌های شمالی را فاقد ریل و ظرفیت رورو دانست و اظهار داشت: ظرفیت رورو امروز در تجارت دریایی نقش فنی دارد چراکه بسیاری از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و روروی قطار در بندر امیرآباد را داریم که  ۱۵ درصد مانده که تکمیل شود.

حسینی پور روروی کشتی را از امتیازات استان مازندران برشمرد و تصریح کرد: امروز در تکنولوژی‌های دریایی برتر هستیم و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

این مسئول با اشاره به حجم بالای ترانزیت در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری با کشور‌های حوزه خزر و شانگ‌های و CIS استان مازندران جایگاه بسیار استراتژیک و ویژه‌ای دارد و با همین نگاه ستاد عالی رشد اقتصادی استان برنامه‌های راهبردی را تدوین کرد.

حسینی پور ادامه داد: با همین سیاستگذاری در پایان ۱۴۰۱ به رشد اقتصادی ۴/۱ درصد رسیدیم که افتخار بزرگی برای استان است و امسال رشد اقتصادی هشت درصد را هدفگذاری کردیم.

استاندار مازندران اضافه کرد: دیپلماسی فعال اقتصادی با کشور‌های همسایه را از سیاست‌های راهبردی اقتصادی عنوان کرد و گفت: برای اینکه در نقش کریدور شمال به جنوب موثر باشیم نیازمند یک دیپلماسی فعال با کشور‌های همسایه بودیم که در این زمینه هیئت‌های مختلف فعالیت خود را شروع کردند و در سال اول  اجلاس اکو را با حضور بیش از ۱۴ کشور در استان مازندران برگزار کردیم که پیام‌های خوبی از استان به کشور‌های اکو ابلاغ شد و اتفاقات خوب رقم خورد.

حسینی پور خاطرنشان کرد: توانستیم برای اولین بار در تاریخ استان مازندران با کشور روسیه و بویژه مسکو سه قرارداد به مبلغ ۲۴۰ میلیون دلار امضا کنیم. در ادوار گذشته ۲۳ تفاهم نامه توسط استانداری مازندران با برخی ار استان‌های کشور‌های همسایه داشتیم و برای اولین بار هیئت مازندران توانست برای اولین بار در سفر به مسکو قراردادی را با فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای داشته باشیم که ۱۲۰ میلیون نفر از این فروشگاه‌ها خرید می‌کنند و محصولات مازندران مرکبات و برنج به سمت روسیه صادر می‌شود و سال‌های آینده برای تولید هیچ محدودیتی در بازار جهانی نخواهیم داشت.

اولین جام رسانه‌ای امید مازندران در قالب # پیشرفت ایران، # پیشرفت مازندران، #اخبار امیدآفرینی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها