نماینده ولی‌فقیه در مازندران:

شکست آمریکا در مقابل یمن حتمی است

آیت‌الله «محمدی لائینی» گفت: امروز آمریکا برای جبران شکست‌ها و نجات اسرائیل به یمن حمله کرده و این جنگ سرنوشتی جز سرنوشت اسرائیل غاصب ندارد و شکست آمریکا حتمی است.
کد خبر: ۶۴۴۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷ - 12January 2024

شکست آمریکا در حمله به یمن حتمی خواهد بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز استان با تأکید و توصیه به تقوای الهی اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند مال خودتان را با زکات دادن حفظ و حراست کنید، با صدقه به بهبودی بیماری در کنار معالجه کمک کنید، در‌های بلا و گرفتاری‌ها را با استغفار از خودتان دور و برطرف کنید.

وی با اشاره به آغاز ماه مبارک رجب از آن به بهار سیر و سلوک معنوی یاد کرد و افزود: باید برای حداکثر استفاده از این ماه آماده شویم، جمعه آینده لیلةالرغائب است؛ باید انسان آرزو‌های خود را مهندسی و مدیریت کند، گاه دنبال آرزو‌هایی هستیم که به نفع و مصلحت ما نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه سیزدهم تا پانزدهم این ماه زمان اعتکاف است که به برکت انقلاب اسلامی اعتکاف در حال بین‌المللی شدن است، اضافه کرد: سال گذشته فقط در ایران ۶۰۰ هزار نفر معتکف داشتیم که اکثراً جوان و نوجوان بودند، شعار اعتکاف امسال «معنویت تمدن‌ساز» است.

این مسئول با گرامیداشت سالروز ولادت امام محمد باقر (ع) در آغازین روز از این ماه و سوم رجب سالروز شهادت امام هادی (ع) گفت: زیارت جامعه کبیره یکی از نورانی‌ترین و شیواترین دعا‌ها و زیارت‌ها یادگار این امام عزیز است.

وی با بیان اینکه مردم ساری در ۱۸ دی ۱۳۵۷ تظاهرات عظیمی به سمت میدان شهدا به راه انداختند و شهیدان «اسماعیل عابدینی‌پور» و «محمد عسکری توفیقی» تقدیم شدند، تصریح کرد: بنده سال‌های گذشته هم گفتم که در میدان شهدا المانی از این دو شهید توسط شهردار نصب شود.

نماینده ولی فقیه استان مازندران با اشاره به اینکه درصد بالایی از آب‌های شیرین بدون استفاده به دریا می‌ریزد، اظهار داشت: طی ۱۰ سال گذشته ۸۰ میلیارد متر مکعب در کشور و آب‌های سطحی و شیرین بدون استفاده روانه دریا شده است و ما نتوانستیم از این نعمت استفاده کنیم.

امام جمعه ساری با انتقاد از آب منطقه‌ای و اداره ثبت و انجام یک کار اشتباه گفت: متأسفانه در برخی مناطق بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ متر از حریم رودخانه‌ها را به نام دولت سند زدند و مایه اعتراض مردم شده است در حالی که در این محدوده روستا‌هایی وجود دارد که توسط بنیاد مسکن در آن طرح هادی اجرا شده و دارای سند مالکیت است.

این مسئول با اشاره به برگزاری یک جلسه خوب در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران طی هفته گذشته با حضور استاندار و مسئولان استان گفت: طی این جلسه تصمیم گرفته شده که اولاً این برنامه متوقف شود و ثانیاً کارگروهی در این راستا تشکیل شود که در این مسیر کار کند و آئین‌نامه موجود اصلاح شود.

وی با اشاره به ۲۶ دی ماه سالروز فرار محمدرضا پهلوی از کشور تصریح کرد: در تاریخ ایران فرار شاه به تعداد دو بار سابقه نداشت، این بار شاه رفت و در به در شد. رهبر بزرگوارمان فرمودند که هر ملتی به آمریکا اعتماد کرد، ضربه خورد.

آیت الله محمدی لائینی اضافه کرد: یمنی‌های عزیز در پاسخ به حمله آمریکا و انگلیس از دیروز جواب‌های خوبی دادند، به کشتی آمریکایی حمله موشکی و پهپادی کرده، نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم کشتی نفتی آمریکایی در دریای عمان توقیف کرد که پاسخی به اقدام مشابه او در سال گذشته بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: امروز آمریکا آمده برای جبران شکست‌ها و نجات اسرائیل دست به حمله به یمن زده و به این شکل خودش را وارد جنگ کرده است، اما ما به آمریکا می‌گوئیم که ورود شما به این جنگ سرنوشتی جز سرنوشت اسرائیل غاصب ندارد و شکست برای شما حتمی است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه آمریکا از این شکست‌ها زیاد خورده و غلطی نمی‌تواند بکند، خاطرنشان کرد: اما جواب اصلی را ملت ما در پای صندوق‌های انتخابات ۱۱ اسفند خواهند داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار