معاون رئیس جمهور در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

باید درباره شهدا کار فرهنگی و هنری فاخر و اثرگذار تولید شود

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید براینکه در تولیدات هنری و رسانه‌ای نیازمند ارتقا کیفیت هستیم، گفت: کتاب‌هایی که تاکنون درباره شهید سلیمانی چاپ شده است متنوع است؛ برخی از این کارها ضعیف بوده است اما کارهای خوب زیادی دیگری وجود داشته است لذا توجه به کیفیت آثار هنری درخصوص ایشان ضروری است.
کد خبر: ۶۴۴۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳ - 13January 2024

«امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌گو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس به تولیدات هنری و رسانه‌ای با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و اظهار داشت: موسسات و مجموعه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌‌ای زیادی تاکنون به موضوع شهید سلیمانی پرداخته‌اند.

وی با بیان اینکه هرچقدر درباره شهدا و به‌ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی کارهای فرهنگی و هنری و رسانه‌ای از ابعاد مختلف تولید شود، کم است، تصریح کرد: البته باید تلاش شود این تولیدات فرهنگی و هنری درباره شهدا و به ویژه شهید سلیمانی فاخر و اثرگذار باشند.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید توجه به کیفیت را لازمه فعالیت‌های هنری درخصوص شهدا دانست و افزود: تاکنون درباره شهید سلیمانی فیلم سینمایی تولید نشده است؛ در میان کارهای تلویزیونی آثار مستندی در رابطه ایشان کار شده است که خوشبختانه کارهای قوی و خوبی بوده است ولی برخی از آن‌ها ضعیف بوده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به آثار ادبی منتشر شده با محوریت شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: کتاب‌هایی که تاکنون درباره شهید سلیمانی چاپ شده است متنوع است؛ برخی از این کارها ضعیف بوده است اما کارهای خوب زیادی دیگری وجود داشته است اما در نهایت ضمن ارزش‌گذاری برای نیت خالصانه‌ای که افرادی برای این شهید داشته‌اند اما مقداری کارهایی که برای شهدا تولید می‌شود در سطح شهدا نیست.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: فیلم‌های سینمایی زیادی در رابطه برخی از شهدا ساخته شده است که دیده نشده است و باید این پرسش را مطرح کرد که چند فیلم و سریال موفق در رابطه با شهدا تولید شده است؟! به نظرم به جای هزینه‌های خرد برای تولید فیلم، باید مقداری روی کیفیت کار و فیلم‌نامه و بازیگر و کتاب و نویسنده کار شود که یک کتاب وقتی چاپ می‌شود به چاپ‌های متعدد برسد و مورد استقبال باشد. 

معاون رئیس‌جمهوربا بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه کارهای نمایشی و موسیقی با قرار دادن یک هیات داوران جدی از تولیدات فاخر فرهنگی و هنری حمایت می‌کنیم، افزود: سال گذشته تولید فیلم «اتاقک گلی» که در جشنواره فیلم فجر به خوبی دیده شد را انجام دادیم و امسال از فیلم «دست ناپیدا» حمایت کردیم لذا به صورت ویژه به تولیدات فرهنگی و هنری و سینمایی می‌پردازیم و سعی می‌کنیم حتما کیفیت معیار باشد.

وی عنوان کرد: در حوزه مکتوب و کتاب و ادبیات کیفیت تولیدات ما نسبت به گذشته متفاوت شده است. در این زمینه ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار