حضور حداکثری، اقتدار ملی/ یادداشت

مردم؛ پای ثابت در «میدان»

حضور پرشور مردم در راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن، روز قدس، ۹ دی، انتخابات و مناسبت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی نشان‌دهنده آمادگی، بلوغ سیاسی، پویایی، در میدان بودن و بصیرتشان است.
کد خبر: ۶۴۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۶ - 16January 2024

.گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- سمانه حسن‌خانی؛ در دیدار‌های اخیری که مردم و مسئولان کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتند، معظم‌له بخش مهم، گسترده و مورد تاکید مکرر سخنانشان حول محور انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند سال جاری بود.

اهمیت موضوع انتخابات برای معظم‌له با تکرار دو جمله بسیار مهم و قابل تامل «در انتخابات شرکت بکنیم یا نکنیم؟»، «نه، چه فایده دارد؟» بیشتر نمود پیدا کرد؛ جملاتی که این روز‌ها بیشتر در اجتماع مختلف مردم شنیده می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از طرح این سوال‌ها، پاسخش را با تحلیلی درست و بجا اینگونه مطرح کردند: «بیرون آوردن مردم از صحنه، کشاندن مردم به بیرون از میدانِ هماوردی و مسابقه و رزم. این سیاستِ کیست؟ سیاست دشمنان انقلاب است؛ سیاست آمریکا، صهیونیست‌ها، کمپانی‌های استثمارگر صهیونیستی و قدرتمندان عالم در سراسر جهان است.

«این سیاست ۴۰ سال است در کشور ادامه دارد. امروز این سیاست با نهایت رذالت فعالیت دارد. تلاش می‌کنند مردم را از صحنه خارج کنند. اینکه شما می‌بینید درباره‌ی اینکه آیا در انتخابات شرکت بکنیم یا نکنیم، [بعضی میگویند]«نه، چه فایده دارد؟» این یک چیز ساده نیست؛ این همان سیاست راهبردی آمریکا و دشمنان انقلاب است. نبودن مردم در صحنه‌ی سیاست، فرهنگ، اقتصاد و دین سیاست راهبردی دشمنان ایران و اسلام است.

«علت پیشرفت ایران، علت عزت‌یابی ایران، علت مطرح شدن ایران به عنوان یک قدرت شاخص در منطقه، علت پیدا شدن این همه عمق راهبردی برای کشور این نیرو‌های مقاومت در سراسر منطقه، علت همه‌ی این‌ها را فهمیده‌اند «حضور مردم در صحنه»، اما تا توانسته‌اند مانعِ حضور مردم در صحنه شدند تا پیروز شوند.»

«یکی از راه‌های خارج کردن مردم از صحنه، مأیوس کردن آشکارا و مخفیانه مردم از آینده از طریق رسانه‌های وابسته به دشمن است. یک نکته‌ی منفی را پیدا می‌کنند، تعمیم می‌دهند و بزرگ می‌کنند و با این کار جوان‌ها را مأیوس می‌کنند. بعد این را که «حضور در فعالیت‌های سیاسی چه فایده دارد؟ حضور در انتخابات چه فایده دارد؟» را ترویج می‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین فرمودند: حضور مردم در راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن، روز قدس و اجتماع در ایام‌الله همچون سالروز ۹ دی نشانه‌های بارز آمادگی مردم برای حضور در میدان است؛ مردم در سالروز شهادت سردار پرافتخار از راه‌های دور برای زیارت به کرمان آمدند و با وجود آن اتفاق فاجعه‌بار، فردا همان اجتماع مردمی با همان شدت و قدرت و انگیزه ادامه یافت. این یعنی مردم آماده هستند.

رهبر انقلاب به درستی این موضوع را برای همگان تبیین و تحلیل کردند و جای هیچ ابهامی برای کسی وجود ندارد؛ اما ما هم در پاسخ به لفاظی‌های همیشگی دشمنان این سرزمین در بزنگاه‌های مختلف کشور می‌گوئیم آحاد مردم ولایتمدار و انقلابی همواره با هر نوع سلیقه برای عزت و اقتدار ایران و خنثی کردن توطئه‌های منافقان و مخالفان انقلاب اسلامی با حفظ وحدت پرشور در صحنه حاضر شدند.

در سال‌های اخیر که هجمه فرهنگی و اقتصادی دشمنان علیه کشور و نظام اسلامی بیشتر هم شده است این مردم باز هم با وحدت کلمه برای شکست استکبار با حضور در برنامه‌های مذهبی و اجتماعی پاسخشان را داده‌اند. بدون تردید یکی از اصلی‌ترین میدان‌های حضور مردم برای نقش‌آفرینی درسال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی انتخابات بوده که با حضور قدرتمند و باشکوه در آن ثابت کردند که این نظام مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است.

شکل‌گیری بیش از ۴۰ انتخابات در تنها ۴۴ سال از عمر پرافتخار انقلاب اسلامی نشان می‌دهد آرمان این انقلاب مبتنی بر حضور مردم در جایگاه تعیین سرنوشت خودشان است. امروز هم که انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۴۳ روز دیگر قرار است برگزار شود همین مردم بار دیگر برای ساختن یک ایران قوی و پیشرفته در منطقه با حضور در پای صندوق‌های اخذ رای حماسه‌ای دیگر را خلق خواهند کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار