در مراسم رونمایی از سامانه شبیه‌ساز بالگرد AB-۲۱۲؛

فرمانده نیروی دریایی ارتش: اجازه نمی‌دهیم که در منطقه علیه کشورمان قلدری شود

دریادار «ایرانی» گفت: اجازه نمی‌دهیم که در منطقه علیه کشورمان قلدری شود که این موضوع در توقیف کشتی آمریکایی در منطقه به خوبی این اصل را به دشمنان کشورمان گوشزد کرد.
کد خبر: ۶۴۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱ - 15January 2024

فرمانده نیروی دریایی ارتشبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم رونمایی از سامانه شبیه‌ساز بالگرد AB-۲۱۲ در بوشهر، با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی که «دوران بزن در رو تمام شده است»، اظهار داشت: با آموزش‌های کاربردی و توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، اجازه نمی‌دهیم که در منطقه علیه کشورمان قلدری انجام شود.

امیر دریادار ایرانی افزود: این موضوع درخصوص توقیف نفتکش آمریکایی توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی دیده شد و بر اساس عرف و قوانین بین‌المللی، حق‌مان را گرفتیم و آن چیزی را که به سرقت رفته بود، بازپس گرفتیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به رونمایی شبیه‌ساز بالگرد در بوشهر تصریح کرد: با طراحی و ساخت شبیه‌ساز تمام ایرانی بالگرد AB-۲۱۲ زمینه ایجاد آموزش‌های کاربردی به عنوان اولویت نخست نیرو‌های مسلح محقق می‌شود.

وی ادامه داد: از جمله مزیت‌های این بالگرد شبیه‌ساز، سامانه بومی شده و ساخت کامل ایرانی آن از طراحی تا اجراست.

دریادار ایرانی تصریح کرد: با ساخت این شبیه‌ساز، مسیر ساخت انواع شبیه‌ساز‌های پروازی دیگر نیز در داخل کشور توسط دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان هموار می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان کرد: این نمونه بالگرد شبیه‌ساز در شرایطی در کشورمان طراحی و ساخته شده که به دلیل تحریم‌های ظالمانه، نمونه خارجی آن به ایران داده نمی‌شد.

وی عنوان کرد: اگر حتی می‌خواستند به ما این نمونه از شبیه‌ساز‌ها را بدهند، ضمن این که نیاز به پرداخت ارز فراوان بود به این کیفیت نیز به ما تحویل داده نمی‌شد.

امیر ایرانی ادامه داد: نیرو‌های مسلح از جمله ارتش با وجود جوانانی متعهد و متخصص نیازمند تجهیزات خارجی نظامی نیست و با استفاده از توان داخلی می‌تواند کیفی‌ترین ابزار‌های نظامی مورد نیاز را بسازد.

فرمانده نداجا یادآور شد: این توان ساخت تجهیزات نظامی در حوزه‌های سطحی، زیرسطحی و پروازی به‌ویژه در حوزه بدون‌سرنشین‌ها به شکل کاملی محسوس و از توان بسیار بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها