در حاشیه دومین همایش ملی تمدن دریایی-مسیر پیشرفت؛

فرمانده نیروی دریایی ارتش: اقتصاد دریامحور موجب پیشرفت کشور می‌شود

امیر دریادار ایرانی با تأکید بر لزوم سرمایه‌گذاری و فرهنگ‌سازی در عرصه دریا گفت: اقتصاد دریامحور می‌تواند پیشگامی در اقتصاد و پیشرفت کشور را در پی داشته باشد.
کد خبر: ۶۴۴۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷ - 10January 2024

ضرورت بهره مندی از ظرفیت‌های دریاییبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه دومین همایش ملی تمدن دریایی-مسیر پیشرفت که صبح امروز در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سند‌های بالادستی کشور بر اهمیت تمدن دریایی تأکید شده است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تاکید فرمانده معظم کل قوا در این بیانیه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های حوزه دریا برای پیشرفت کشور، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بیانیه بر تمدن اسلامی و بهرمند از ظرفیت‌های دریایی تأکید دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: در سیاست‌های دریامحور نیز بر اهمیت اقتصاد دریا تأکید شده و تمدن‌سازی مورد نظر است.

امیر ایرانی افزود: سیاست‌های بالادستی و اهمیت دریا برای پیشرفت کشور ما را بر آن داشت تا با مشارکت همه فعالان در عرصه دریا این همایش ملی را برگزار کنیم که امسال شاهد برگزاری دومین همایش ملی تمدن دریایی-مسیر پیشرفت هستیم. موضوع مهم، تمدن‌سازی است؛ زیرا سرمایه‌گذاری و فرهنگ‌سازی در عرصه دریا به ما برای رسیدن به اهدافمان بسیار کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: محور‌هایی که در این همایش دنبال می‌کنیم، همه در سیاست‌های ابلاغی آمده که از آن جمله می‌توان به حوزه امنیت دریا، اقتصاد دریا و حوزه‌های علمی اشاره کرد؛ اما موضوع اصلی برای ما اقتصاد دریامحور است که می‌تواند پیشگامی در اقتصاد و پیشرفت کشور را در پی داشته باشد.

فرمانده نداجا خاطرنشان کرد: در این همایش دو انجمن نقش محوری دارند؛ یکی انجمن جغرافیای کشور و دیگری انجمن ژئوپولتیک است. تفاوت همایش امسال با سال گذشته هم مشارکت بیشتر دانشجویان و البته تعداد و تنوع مقالات ارسالی به همایش است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار