حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

حماسه 9 دی معجزه انقلاب بود/ مردم در انتخابات به گذشته افراد توجه کنند

امام جمعه موقت تهران گفت: حماسه 9 دی یکی از معجزات انقلاب، مانند جنگ هشت ساله بود؛ دشمنان برنامه‌ریزی کرده بودند و یقین داشتند که در فتنه 88 انقلاب را از پا در می‌آورند.
کد خبر: ۶۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲ - 01January 2016

حماسه 9 دی معجزه انقلاب بود/ مردم در انتخابات به گذشته افراد توجه کنند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجتالاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب امروز نمازجمعه تهران، در سخنان خود ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام میلاد حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) اظهار داشت: لازم است به دو نکته که در فرمایشات مقام معظم رهبری آمده توجه کنیم، یکی مسئله حیات و زندگی است، زندگی که ما داریم باید با زندگی حیوانات متفاوت باشد. 

وی اضافه کرد: زندگی حیوان غریزی است ولی انسان خلیفه خداوند است و باید رنگ خدا بگیرد، خداوند بشر را برای خود خلق کرده و تا زمانی که انسان به خدا نرسد حیات انسانی ندارد. 

حجتالاسلام صدیقی با اشاره به اینکه وجود پیامبر چشمه حیات بود، تصریح کرد: در روزگاری که بشر روح انسانیاش مرده بود پیامبر اسلام آمد و روح انسانی را همراه خود آورد.

خطیب نماز جمعه تهران با طرح این موضوع که امروز جاهلیت مدرن آمده و اخلاق را کشته است، افزود: امروز خبری از ایثار و وجدان نیست، قتلهای فجیعی انجام میشود و سر یک بچه را در مقابل چشمان پدر و مادرش میبرند و این دنیا حمایت میکند و چنین جانورانی را میسازد. 

وی با طرح این پرسش که دنیای غرب چه نشانی از انسانیت دارد؟ گفت: دنیای غرب میخواهد همه را به رنگ خودش دربیاورد.

حجتالاسلام صدیقی تاکید کرد: انقلاب ما احیای روحیه انسانی بود و باید به دنبال زندگی و روح انسانی باشیم. 

وی در ادامه با بیان اینکه باید ببینیم نفس امام(ره) چه کرد، تصریح کرد: امروز اسلام در دنیا دلبری میکند و علامه شیخ زکزاکی 6 فرزند خود را به تبعیت از اسلام تسلیم مکتب حضرت علی(ع) کرد و این خوبیها حیات است و از بین نمیرود. 

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به تاسیس تمدن اسلامی اظهار داشت: دانشگاهها و علم تلاش مومنان در صدر اسلام بود اما غربیها استفاده کردند و تجارب علمی کسب کردند ولی معنویت و اخلاق را منهای آن کردند، تمدن آنها خیره کننده است ولی درونشان پوچی است. 

وی برهمین اساس ادامه داد: ما دنبال این هستیم که تمدنی بسازیم که مبنای آن توحید باشد، ما دنیا و آخرت رامیخواهیم یکجا بسازیم و ما جامعه خداشناس میخواهیم.

خطیب امروز نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه روز 9 دی از ایامالله است، خاطرنشان کرد: این روز معجزه انقلاب است. این انقلاب پدیده قرآنی است. برخی دل به غرب دادهاند و تشکلات دارند اما به اسلام توجهی ندارند، باید توجه کرد که اسلام ولایی و جمهوریت در کشور وجود دارد که اگر اینطور نبود وضعیت ما مثل جمهوریهای مستکبر میشد. 

حجتالاسلام صدیقی ادامه داد: افتخار ما این است که خون شهدا برای اسلام ریخته شده نه برای شکمها. 

وی با بیان اینکه با جنگ قصد داشتند انقلاب را از بین ببرند، تصریح کرد: اعتقاد دارم که فتنه 88 به مراتب خطرناکتر از جنگ بود. 

وی برهمین اساس افزود: در جریان فتنه کسانی که در انقلاب نقش داشتند مقابل انقلاب ایستادند و آتش را روشن کردند و برآن میدمیدند و متاسفانه برخی از مردم نیز بصیرت نداشتند. 

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: 8 ماه مردم تهران زندگی نداشتند و کسبه نیز سامانی نداشتند ولی دستبردار نبودند و تعجب میکنم کسانی که آن روز به امنیت مردم دلسوزی نکردند ادعای تبعیت از ولایت فقیه میکنند در حالی که نشان دادند ولایت را قبول ندارند. 

حجتالاسلام صدیقی افزود: به مقدسات و امام(ره) جسارت کردند ولی آنها اعلام برائت نکردند. سفارت انگلیس در فتنه 88 میدانداری میکرد و آنها در مذمت انگلیسیها صحبتی نکردند و خدا میداند نماز جمعه را به چه شکلی درآوردند.

وی تاکید کرد: 9 دی نشان داد و خداوند هست و خون شهدا میجوشد و دست امام عصر(عج) هوای مردم و انقلاب را دارد، مردم در روز 9 دی چشم فتنه را کور کردند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: این شما و بصیرت شما، این شما و خون شهیدان شما، این شما و این امنیت کشور که زیر سایه ولایت به دست آمده است. باید ببینید چه کسانی را انتخاب کنید که به امنیت کشور خدشه وارد نشود و قطب جدیدی برابر ولایت فقیه ایجاد نشود.

وی برهمین اساس تصریح کرد: شورای نگهبان لازم است ولی کافی نیست و بصیرت شما مهم است باید ببینید چه کسانی در گذشته چه کارهایی کردند و باید به گذشته آنها نگاه کنید. 

حجتالاسلام صدیقی در پایان ضمن تسلیت به مناسبت رحلت مرحوم شیخمحمد شجاعی گفت: ایشان عالمی وارسته، اخلاقی و توحیدی بود. ایشان در دوره اول مجلس جزو نمایندگان بود ولی به دلیل مشکلات جسمی کنار کشید اما همواره قبل از انقلاب و بعد از انقلاب به امام(ره) علاقهمند بود و در دوره بعد از انقلاب نیز به ولایت فقیه و مقام معظم رهبری علاقهمند بودند و نبودشان ضایع است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار