در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

مدیر پیشکسوتان دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: ارسال ۸۱۵ اثر به دبیرخانه استانی جشنواره «افتخار من» / شهرستان تربت حیدریه میزبان اختتامیه جشنواره «افتخار من» خواهد بود

سرهنگ شایان گفت: با توجه به ظرفیت شهرستان‌ها در ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت و همچنین اهمیتی که اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی برای این نقش اثرگذار قائل است؛ برابر برنامه‌ریزی صورت گرفته مراسم اختتامیه استانی سومین جشنواره افتخار من پنج‌شنبه ۲۸ دی در دانشگاه شهرستان تربت حیدریه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۴۵۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹ - 16January 2024

مدیر پیشکسوتان دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: ارسال ۸۱۵ اثر به دبیرخانه استانی جشنواره «افتخار من» / شهرستان تربت حیدریه میزبان اختتامیه جشنواره «افتخار من» خواهد بودسرهنگ پاسدار «جواد شایان» مدیر پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در استان خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نوجوانان و جوانان؛ براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جشنواره «افتخار من» با هدف برقراری ارتباط پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس با نسل جوان در دستور کار مدیریت پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان خراسان رضوی قرار گرفت که امیدواریم منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص آشنایی نسل جوان با دفاع مقدس از طریق این جشنواره محقق شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به تنوع موضوعات و گستردگی جامعه هدف در فراخوان سومین جشنواره «افتخار من»، جشنواره امسال را نسبت به جشنواره سال‌های قبل متمایز کرده است که شاهد رشد بیش از صد در صدی آن هستیم.

مدیر پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی ادامه داد: در بخش‌های فیلم کوتاه سه تا پنج دقیقه‌ای، فایل صوتی سه تا پنج دقیقه‌ای، عکس نوشته مرتبط با دفاع مقدس و خاطره از پیشکسوت ۸۱۵ اثر با محوریت همسران، فرزندان، نوادگان و بستگان سببی و نسبی جامعه پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و همچنین جامعه ایثارگری از سراسر استان خراسان رضوی به دبیرخانه سومین جشنواره استانی افتخار من واصل شده است.

شایان تصریح کرد: آثار رسیده توسط داوران در حال داوری هستند و تقریباً در مراحل پایانی قرار دارند و فردا اسامی منتخبین اعلام می‌شود.

وی گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است در هر یک از بخش‌های فیلم، فایل صوتی، عکس‌نوشته و خاطره از پیشکسوتان دفاع مقدس؛ سه اثر انتخاب شوند تا در مراسم اختتامیه این جشنواره ۱۲ نفر مورد تقدیر قرار بگیرند و آثار برگزیده جهت ارزیابی در مرحله ملی به دبیرخانه این جشنواره ارسال می‌شود.

مدیر پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی درباره زمان و مکان برگزاری اختتامیه استانی جشنواره «افتخار من» بیان داشت: با توجه به ظرفیت شهرستان‌ها در ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت و همچنین اهمیتی که اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی برای این نقش اثرگذار قائل است؛ برابر برنامه‌ریزی صورت گرفته مراسم اختتامیه استانی سومین جشنواره افتخار من پنج‌شنبه ۲۸ دی در دانشگاه شهرستان تربت حیدریه برگزار می‌شود. در این آیین جمعی از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس تربت حیدریه نیز مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

شایان در پایان صحبت خود تأکید کرد: با توجه به اهمیت برقراری ارتباط پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت با نسل جوان ان‌شاءالله در سال‌های آینده با حضور چشمگیر جامعه ایثارگری استان خراسان رضوی شاهد رشد کمی و کیفی جشنواره افتخار من باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار