مدیر پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت به مناسبت هفته دفاع مقدس در حرم رضوی تجلیل می‌شوند

سرهنگ شایان گفت: امسال مراسم تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس استان خراسان رضوی، در تالار قدس حرم مطهر امام هشتم برگزار شود.
کد خبر: ۶۸۲۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳ - 04August 2024

پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت به مناسبت هفته دفاع مقدس در حرم رضوی تجلیل می‌شوندبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار «جواد شایان» مدیر پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در جلسه هم‌اندیشی مشاوران ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس طی سخنانی اظهار داشت: در طول سال؛ ۴۴ عنوان برنامه در حوزه دفاع مقدس و مقاومت برای برگزاری از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیش‌بینی و به ادارات نیز ابلاغ شده است که در این بین؛ برنامه‌های هفته دفاع مقدس در اولویت قرار دارند.

وی گفت: در هفته دفاع مقدس؛ برابر پیش‌بینی‌های صورت گرفته قرار است همچون سال‌های گذشته، پیشکسوتان این عرصه؛ مورد تجلیل و تکریم قرار بگیرند که این مراسم با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در تهران همزمان خواهد بود.

شایان در تشریح برنامه نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس در خراسان رضوی افزود: امسال نیز همانند سال قبل؛ قرار است مراسم تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس، در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شود. در این جلسه؛ برابر ابلاغ ستاد کل نیرو‌های مسلح و همچنین با موافقت دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، قرار است که ۵۰ درصد از جمعیت جلسه را آقایان و ۵۰ درصد دیگر را بانوان تشکیل دهند.

مدیر پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته؛ قرار است که در دو گروه بانوان و آقایان از ترکیب سنی پیشکسوتان و جوانان یا نسل جدید فعال در حوزه دفاع مقدس حضور خواهند یابند که بر این مبنا؛ نزدیک به ۷۰۰ نفر میهمان برای حضور در تالار قدس تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به پیگیری روند اجرایی برنامه‌های دفاع مقدس و مقاومت در ادرات استان گفت: مدتی است که در این زمینه از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، اقداماتی صورت گرفته که در گام نخست؛ اداره کل آموزش و پرورش استان و همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مورد بازدید قرار گرفته‌اند.

شایان یادآور شد: در حال حاضر؛ ۹۰ درصد از یادمان‌های شهدای گمنام استان خراسان رضوی تکمیل شده و باقی یادمان‌ها هم از محل اعتبارات پیش‌بینی شده تکمیل خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار