در نشست راهبردی تشکل‌های دفاع مقدس خراسان رضوی؛

مشاور ایثارگران استاندار خراسان رضوی: روزآمدی تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس رمز موفقیت حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس است

شمقدری گفت: تشکل‌های مردم نهاد دفاع مقدس باید متناسب با شرایط امروز کشور، خود را روزآمد کنند و برای نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف به میدان بیایند.
کد خبر: ۶۴۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴ - 06February 2024

مشاور ایثارگران استاندار خراسان رضوی: روزآمدی تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس رمز موفقیت حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، نشست راهبردی تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس خراسان رضوی با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی، «امیرالله شمقدری» مشاور ایثارگران استاندار خراسان رضوی و نمایندگان تعدادی از تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس در سالن شهید سلیمانی مشهد برگزار شد.

در این نشست امیرالله شمقدری با بیان اینکه تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس ظرفیت عظیمی هستند، اظهار داشت: از اهداف این نشست، ارائه دستاوردهای تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس و همچنین انتقال و تبادل تجارب تشکل‌های برای اثرگذاری بیشتر است.

وی در ادامه با قدردانی از اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در برگزاری جشنواره افتخار من ادامه داد: بررسی مسائل و مشکلاتی که تشکل‌های مردم نهاد دفاع مقدس با آن مواجه هستند از دیگر کارکردهای نشست‌ راهبردی تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس استان خراسان رضوی است.

مشاور ایثارگران استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: فصل نوین فعالیت تشکل‌های مردم نهاد دفاع مقدس در گام دوم انقلاب روزآمدی در این مسیر و تلاش مجدانه است.

شمقدری گفت: تاکنون دو هزار و ۵۰۰ اثر در حوزه دفاع مقدس تالیف شده که ۳۵۰ اثر مربوط به سرگذشت آزادگان است. حقایقی که در این آثار منعکس شده باید برای نسل امروز روایت شود و پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت که خود از نزدیک شاهد آن حماسه بودند بهترین‌ روایان آن هستند. در روایتگری نیز باید تلاش کرد با تبیین صحیح گذشته، مخاطب را به جایگاه امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی رساند. از سوی دیگر تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس باید در تولید آثار در حوزه ادبیات گام بردارند.

وی یادآور شد: دستاوردهای انقلاب اسلامی به برکت دفاع مقدس و گسترش فرهنگ این حماسه پرافتخار بدست آمده است و باید برای صیانت از آن تلاش کنیم.

مشاور ایثارگران استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تشکل‌های مردم نهاد دفاع مقدس باید متناسب با شرایط امروز کشور و روزآمد کردن خود به میدان بیایند و در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند.

شمقدری ابراز داشت: پیشکسوتان دفاع مقدس که در بدنه تشکل‌های مردم نهاد دفاع مقدس فعالیت دارند باید با نگاه به آینده در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کنند و موضوعات را مورد نقد قرار دهند تا به کمک این تشکل‌ها و نظرات کارشناسی که ارائه می‌کنند سند چشم‌انداز تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس تدوین شود.

وی در پایان بر استفاده از ظرفیت دستگاه‌‌ها در جهت پیش‌برد مأموریت‌ تشکل‌های مردم نهاد دفاع مقدس و برگزاری نشست‌های نوبه‌ای توسط این تشکل‌ها تأکید کرد.

در ابتدای این نشست سرهنگ پاسدار «جواد شایان» مدیر پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس، به بیان درخواست این مدیریت از تشکل‌ها پرداخت.

در ادامه این نشست، نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد دفاع مقدس ضمن ارائه گزارش از عملکرد خود به بیان دغدغه‌ها پرداختند و جهت رونق‌بخشی به فعالیت‌ها راهکارهایی را ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار