در سخنانی؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: صیانت از میراث دفاع مقدس و جبهه مقاومت رسالتی فراگیر است/ نشر ارزش‌های دفاع مقدس متوقف نمی‌شود

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: آحاد جامعه تا جان در بدن دارند نسبت به دفاع مقدس و نشر ارزش‌های این حماسه جاوید مدیون هستند و باید برای تحقق این مهم با جدیت تلاش و از سستی و توقف پرهیز شود.
کد خبر: ۶۴۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸ - 06February 2024

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: صیانت از میراث دفاع مقدس و جبهه مقاومت رسالتی همه‌جانبه/ نشر ارزش‌های دفاع مقدس توقف‌ناپذیر استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست راهبردی تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس استان که با حضور نمایندگان تعدادی از این تشکل‌ها در سالن شهید سلیمانی مشهد برگزار شد، با گرامیداشت دهه مبارکه فجر اظهار داشت: در عرصه بین‌الملل امام خمینی (ره) پیوست انقلاب اسلامی است.

وی افزود: جایگاهی که امروز جمهوری اسلامی در آن قرار دارد ثمره جهاد، ایثار، ازخودگذشتگی‌ها است و امام خمینی (ره) ما را به این مسیر رهنمون کردند.
این مقام مسئول ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان نایب امام راحل توانستند ۳۴ سال از میراث انقلاب اسلامی و شهیدان به خوبی صیانت کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی تاکید کرد: ایستادگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دوران طاغوت موجب شد تا به عنوان پشتوانه انقلاب اسلامی، مبنای عزت امت اسلام شود.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت انسجام تشکل‌های مردم نهاد دفاع مقدس، ادامه داد: هدف کانونی تشکل‌های مردم نهاد دفاع مقدس به دور از خودنمایی، فخرفروشی و سیاسی‌کاری این است که در نشر ارزش‌های دفاع مقدس فعال شوند و ادای دین کنند.
وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند که ارزش‌های این حماسه جاوید نشر پیدا کند و آثار آن حفظ شود تا این حماسه جاوید دچار فراموشی و انحراف نشود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی تصریح کرد: اگر پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت حقایق این حماسه جاوید را نگویند دشمن آنگونه که خود می‌خواهد آن را روایت می‌کند آن هم دشمنی که قادر است جای حق و باطل را عوض کند. باید هوشیار باشیم تا در میدان دشمن بازی نکنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای موفقیت‌ها باید هم‌افزا بود و به یکدیگر کمک کرد، ابراز داشت: مبنای اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی بر این است که هر پیشکسوتی که به سمت نشر ارزش‌های دفاع مقدس گام برمی‌دارد از او به گرمی استقبال شود و این اداره‌کل نیز در حد توان آن‌ را یاری ‌کند.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: تشکل‌های مردم نهاد دفاع مقدس در تابعیت هیچ اداره و سازمانی نیستند و با حفظ استقلال خود فعالیت دارند.

وی یادآور شد: در شهرستان‌های تابعه استان خراسان رضوی علاوه بر تشکل‌های مردم نهاد دفاع مقدس، دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که ساختار مردم‌نهاد دارند نیز فعالیت می‌کنند و بحمدالله به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده‌اند که اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با این دفاتر ارتباط و تعامل خوبی دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: در مشهد ۵۰ تشکل مردم نهاد دفاع مقدس فعالیت دارند که اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی به اندازه مقدورات با آن‌ها مرتبط است. هرچه مسیر تعاملی تقویت شود بهتر است لذا ارتباط دوسویه مورد تاکید است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی مطالبه‌گری را یکی رسالت‌های تشکل‌های مردم نهاد دفاع مقدس دانست و گفت: پیگیری ماموریت نشر ارزش‌های دفاع مقدس ذوابعاد و وظیفه آحاد جامعه است. نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت، فرهنگ انقلاب اسلامی، شهید و شهادت، میراث دفاع مقدس و جبهه مقاومت و دفاع از مستضعفین جامع‌شمول است و اگر مجموعه‌هایی هم متولی پیگیری این حوزه‌ها هستند نقش هماهنگ‌کنندگی دارند اما در حوزه عملیاتی همه نقش دارند.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: تا جان در بدن داریم نسبت به دفاع مقدس و نشر ارزش‌های این حماسه جاوید مدیون هستیم و باید برای تحقق این مهم با جدیت تلاش و از سستی و توقف پرهیز کنیم.

وی با بیان اینکه تشکل‌های مردم نهاد دفاع مقدس در مشهد بایستی با مدیریت پیشکسوتان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی ارتباط بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: در ۴۰ نقطه از مشهدالرضا میزبان شهدای گمنام هستیم که هر یک از تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس می‌توانند با عضویت در هیئت امنای شهدای گمنام در آن نقش‌آفرینی کنند و با فعال‌سازی یادمان‌های این شهدای والامقام، آن‌ اماکن را به مرکز فرهنگی تبدیل کنند چراکه این یادمان‌ها در نقاط کانونی شهر واقع شده‌ و جاذبه دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار