مشاور امور ایثارگران استانداری خراسان رضوی:

حوزه مسائل ایثارگری؛ جای کارهای تشریفاتی و نمایشی نیست

شمقدری گفت: در حوزه مسائل مرتبط با بحث ایثارگری؛ از کار‌های نمایشی و تشریفاتی باید بپرهیزیم و با سرمشق قرار دادن شهدای گرانقدر فقط به انجام وظیفه و تکلیف دینی و ملی خود توجه کنیم.
کد خبر: ۶۸۲۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷ - 04August 2024

حوزه مسائل ایثارگری؛ جای کارهای تشریفاتی و نمایشی نیستبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، جلسه هم‌اندیشی مشاوران ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان در سالن سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» استانداری برگزار شد.

در این مراسم؛ «امیرالله شمقدری» مشاور امور ایثارگران استانداری خراسان رضوی با بیان اهداف این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: این تعامل‌ها موجب می‌شود تا از تجربیات یکدیگر برای هم‌افزایی در جهت ایفای نقش و وظایفمان بهره ببریم که نتیجه چنین اتفاقی؛ افزایش برنامه‌های آموزشی برای ارتقاء دانش و توانمندی‌های ایثارگران خواهد بود.

وی افزود: هدف کلان؛ ارتقاء نقش‌آفرینی ایثارگران در برنامه‌های توسعه‌ای کشور است.

مشاور امور ایثارگران استانداری خراسان رضوی همچنین تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید بر موضوعات مهمی نظیر تکمیل بانک اطلاعاتی شاهد ایثارگر در زیرمجموعه خود، ایجاد هیئت‌های اندیشه‌ورز در اداره متبوع، برگزاری برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی برای جامعه ایثاگری تحت مدیریت خود در حوزه‌های مختلف، اهتمام بر برگزاری یادواره شهدا بر اساس داده‌های بانک اطلاعاتی جمع‌آوری شده و برگزاری دورهمی‌های گفتمانی ایثارگران و خانواده‌های آنها، اهتمام جدی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت خود افزود: در حوزه مسائل مرتبط با بحث ایثارگری؛ از کار‌های نمایشی و تشریفاتی باید بپرهیزیم و با سرمشق قرار دادن شهدای گرانقدر فقط به انجام وظیفه و تکلیف دینی و ملی خود توجه کنیم.

شمقدری در ادامه با اشاره به سوابق ایثاگرانه «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور ایران گفت: بحمدالله رئیس‌جمهور جدیدی که با آرای مردم روی کار آمده است هم هم‌رزم سرداران شهید «مهدی و حمید باکری» بوده و هم عضوی از خانواده ایثارگری کشور است.

وی در پایان صحبت خود یادآور شد: در حوزه ایثارگری؛ رفت و آمد مدیران و بخصوص رئیس‌جمهور کشور؛ تأثیری بر ماهیت این مقوله ندارد بلکه آنچه که مورد توجه قرار می‌گیرد میزان شتاب و حرکت دولت‌ها در باب رسیدگی به مطالبات جامعه شاهد و ایثارگر ایران است.

در این جلسه اهم برنامه‌ها، اولویت‌ها و راهبرد‌های سال جاری ایثارگران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضای حاضر؛ به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار