فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:

لزوم دانش آموز محور بودن فعالیت‌ها و برنامه‌های دهه فجر در مدارس

سردار «خرمدل» گفت: با محور قرار دادن خود دانش آموزان در تدوین و اجرای برنامه‌ها در دهه فجر به خوبی می‌توان هویت دینی و انقلابی دانش‌آموزان و ارزش‌های نظام را ارتقاء داد.
کد خبر: ۶۴۵۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴ - 18January 2024

لزوم دانش آموز محور بودن فعالیت‌ها و برنامه‌های دهه فجر در مدارس/// با سلام و احترام/// با آقای صحرایی تماس بگیرید///به گزارش دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، سرتیپ دوم پاسدار «حمید خرمدل» فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست هم اندیشی برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، راهیان نور فرهنگی و دانش آموزی و رأی اولی‌ها که در سالن جلسات آموزش و پرورش با حضور مسئولان ارشد استانی برگزار شد، از دهه فجر به عنوان یک فرصت طلایی در حوزه تربیت سیاسی دانش‌آموزان یاد کرد و اظهار داشت: در این ایام غرور آفرین و حماسی می‌توان با محور قرار دادن خود دانش آموزان در تدوین و اجرای برنامه‌ها به خوبی می‌توان هویت دینی و انقلابی دانش‌آموزان و ارزش‌های نظام را ارتقاء داد و در بین آن‌ها نهادینه کرد.

خرمدل با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و نقش کلیدی واثرگذار جامعه بزرگ فرهنگیان و دانش آموزان رای اولی در برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و با نشاط در استان افزود: دشمن با ایجاد و القاء یاس و ناامیدی در جامعه با خیال خام خود به دنبال کم رنگ‌تر کردن انتخابات پیش رو بوده، اما امسال هم با هوشیاری و بصیرت مثال زدنی مردم ایران اسلامی مثل سالیان گذشته شکست مفتضحانه‌ای خواهند خورد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد راهیان نور را بهترین فرصت برای تبیین فرهنگ دفاع مقدس، اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد تبیین در بین دانش آموزان دانست و گفت: اردو‌های سرزمین نور می‌تواند الگو‌های موفق و حماسه‌های هویت ساز و ماندگار را به نسل نوجوان و جوان به خوبی معرفی کند.

حسنعلی عزت خواه مدیرکل آموزش و پرورش استان هم دستگاه تعلیم و تربیت را کارخانه انسان سازی برشمرد و عنوان کرد: یکی از اولویت‌های کاری آموزش و پررورش بر مبنای سند تحول بنیادین رشد و پرورش انسان‌های خلاق، متعهد، متخصص، دلسوز، وفادار به نظام و در تراز انقلاب اسلامی است و باید سایر دستگاه‌ها آموزش و پرورش را در تحقق این رسالت مهم کمک و همراهی کنند.

عزت خواه، اردو‌های راهیان نور را بستری مهم و ارزشمند برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه در بین نوجوانان و جوانان دانست و ابراز داشت: عزت، امینت، اقتدار، پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور مرهون خون شهدای والامقام و تلاش و جانفشانی رزمندگان اسلام در عرصه‌های مختلف بوده و لازم است یاد شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب در جامعه زنده نگه داشته شده و تبیین شوند.

وی، ضمن اشاره به در پیش روبودن انتخابات بر حضور گسترده فرهنگیان و دانش اموزان رأی اولی در پای صندوق‌های رأی تاکید کرد و گفت: معلمان و مدیران مدارس باید اهمیت مشارکت گسترده در انتخابات را برای دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها به خوبی تبیین کنند.

سرهنگ پاسدار «ابوالحسن بهمنیار» رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با ارائه گزارشی از مهمترین فعالیت‌ها و اقدامات این سازمان در حوزه جهاد تبیین در قالب اردو‌های مختلف گفت:اعزام ۹۰ نفر از فرهنگیان مرد و زن در قالب طرح اردوی راهیان مقاومت، اعزام ۳۰۰ نفر از فرهنگیان استان به مناطق عملیاتی جنوب و همچنین اعزام ۲۵۰ نفر دیگر از فرهنگیان استان به منظور بازدید از صنایع دفاعی، نظامی و هوافضای سپاه به استان خوزستان از جمله این برنامه‌ها است.

بهمنیار، سهمیه اعزامی فرهنگیان استان به مناطق عملیاتی جنوب در قالب اردوی راهیان نور را هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: فردا صبح ۱۲۰ نفر دیگر از فرهنگیان آقا و خانم استان به این مناطق به مدت سه روز اعزام می‌شوند.

وی عنوان کرد: در این اردو‌ها با استفاده ازکارشناسان، صاحب نظران و راویان دستاورد‌های نظام و انقلاب، دفاع مقدس، آرمان‌های شهدا برای شرکت کنندگان در این اردو‌ها به خوبی تبیین می‌شود.

سروان پاسدار «مصطفی گلستانی فر» رئیس سازمان بسیج دانش آموزی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به برخی فعالیت‌ها و اقدامات این سازمان در راستای تحقق جهاد تبیین در بین دانش آموزان، از تشکیل بیش از هزار و ۵۰۰ تیم دانش آموزی با ۷ هزار و ۵۰۰ نفر عضو در مدارس استان خبر داد و گفت:اعضاء این تیم‌ها در قالب زنگ گفتگو در مدارس و اردوی راهیان نور به عنوان راوی به سوالات و شبهات دانش آموزان در زمینه‌های مختلف پاسخ می‌دهند.

گلستانی فر، با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نشست روایت گری در زمینه جهاد تبیین در مدارس با مشارکت آموزش و پرورش، جبهه فرهنگی و سازمان تبلیغات اسلامی در مدارس استان برگزار شده است افزود:۴۵۰ مربی تخصصی از حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج محلات استان در قالب طرح پیوند مدرسه، مسجد وخانه با عناوین شهید بهنام محمدی، شهید مهرداد عزیزالهی و شهید حسین فهمیده شناسایی و آموزش‌های لازم به آن‌ها ارائه شد.

وی از اعزام ۳ هزار دانش آموز دختر از سراسر استان در قالب ۹ کاروان به مناطق عملیاتی جنوب از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت:۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز پسراستان تا بیستم بهمن ماه امسال به این مناطق اعزام می‌شوند.

«نظام مرادی» رئیس سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی برای اجرای جهاد تبیین و همچنین گرامیداشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مدارس استان اجرا و پیش بینی شده است گفت: جشنواره سرود دانش اموزی، برپایی نمایشگاه‌هایی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در مدارس، برگزاری یادواره شهدای دانش آموزی، همایش یاوران انقلاب، مشق مهربانی و دیدار با خانواده‌های معظم شهدای دانش آموز و فرهنگی استان، غبارروبی گلزار شهدا، اجرای تئاتر و نمایش با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی از جمله این برنامه‌ها و فعالیت‌ها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار