دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

گسترش شکاف در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی

در روز‌های اخیر رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر از ایجاد و گسترش شکافی بزرگ و خطرناک در کابینه جنگ این رژیم می‌دهند که موجب شده تا این کابینه به دو اردوگاه کاملا متضاد تبدیل شود.
کد خبر: ۶۴۵۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 19January 2024

گسترش شکاف بزرگ در کابینه جنگ رژیم صهیونیستیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس - رسول شادمانی؛ با گذشت ۱۰۵ روز از عملیات «طوفان‌الاقصی» رسانه‌های رژیم صهیونیستی با نگرانی هرچه تمام خبر از ایجاد و گسترش شکافی بزرگ در کابینه جنگ این رژیم می‌دهند که موجب شده تا این کابینه به دو اردوگاه متضاد تبدیل شود. موضوعی که به خوبی نشان از این ماجرا دارد که طولانی شدن جنگ غزه از یک طرف و عدم موفقیت و دستاورد قابل توجه نظامیان صهیونیستی در رسیدن و دستیابی به اهداف مدنظر سران و مقامات «تل‌آویو» از طرف دیگر موجب شده تا شاهد یک دودستگی بی‌سابقه‌ای در اتاق جنگ «اسرائیل» باشیم.

اما عامل اصلی شکاف ایجاد شده در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی را می‌توان ناتوانی ماشین جنگی ارتش این رژیم در جنگ غزه و در نبرد با مبارزان مقاومت اسلامی فلسطین جستجو کرد. میدان نبردی که حالا با گذشت بیش از ۱۰۰ روز از آغاز آن به باتلاقی تبدیل شده که فرماندهان و سربازان ارتش «اسرائیل» رو هر روز بیشتر از روز قبل در خود فرو می‌برد و به شکست و ناکامی نهایی نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند.

البته این پایان ماجرا نیست و به همان اندازه‌ای که شاهد ادامه پیدا کردن و طولانی‌تر شدن جنگ میان رژیم صهیونیستی و گروه حماس هستیم به موازات آن شاهد افزایش اعتراضات و نارضایتی‌های عمومی در داخل سرزمین‌های فلسطین اشغالی و در میان یهودیان و صهیونیست‌های ساکن شهرک‌های صهیونیست‌نشین هم هستیم. امری که موجب شده تا سران و مقامات تل‌آویو به غیر از میدان نبرد غزه در میادین دیگری هم تحت فشار فراوان و غیرقابل تحملی قرار بگیرند.

موضوع مهم در این میان که موجب اختلاف و ایجاد شکاف در میان وزرای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شده این است که جنگ غزه همانند ۱۰۵ روز گذشته ادامه پیدا کند، یا اینکه با آتش‌بسی دائمی با هدف آزادی اسرای صهیونیست موافقت کنند. این در حالی است که اگر بر روی گزینه اول به اجماع رسیده شود باید همچنان شاهد ادامه پیدا کردن جنگ غزه و کشتار هرچه بیشتر دو طرف میدان نبرد باشیم.

اما اگر بر روی گزینه دوم که همان موافقت رژیم صهیونیستی با آتش‌بسی دائمی با گروه حماس باشد توافق نهایی صورت بگیرد آن وقت است که می‌توانیم امیدوار باشیم که ضمن اینکه اسرای صهیونیست آزاد شوند، با توقف جنگ غزه و پایان بمباران این باریکه تعداد کمتری از مردم غزه به خاک و خون کشیده شوند و ساختمان‌ها و اماکن کمتری مورد هدف قرار بگرند و تخریب شوند.

حتی در این بین خبر‌هایی به گوش می‌رسد که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی میزبان مجموعه‌ای از نشست‌های متعددی با هدف برطرف کردن اختلافات موجود و فراهم کردن زمینه‌های تفاهم بوده است. اما به موازات این نشست‌ها شاهد بودیم که وزیر دفاع رژیم صهیونیستی و نتانیاهو طرح‌های میانجی‌گری کشور‌های مصر و قطر را برای دستیابی به آتش‌بسی دائمی رد کردند.

این در حالی است که گروه حماس از ابتدای جنگ غزه تا امروز که ۱۰۵ روز از آن می‌گذرد همواره یکی از پیش شرط‌های لازم به منظور آزادی اسرای صهیونیست را توقف دائمی عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه عنوان کرده بود. موضوعی که به خوبی به سران و مقامات تل‌آویو اثبات کرده بود که دیر یا زود باید برای همیشه از خواب و خیال نابودی حماس بیدار شوند و برای حفظ جان اسرای خود این جنگ ویانگر و خونین را پایان بدهند.

تمامی شرایط در حالی است که خیابان‌های تل‌آویو، حیفا، سدیروت و ... همچنان شاهد برگزاری تظاهرات‌های اعتراضی صهیونیست‌ها و یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی است و هین موضوع هم فشار فراوانی را به سران و مقامات تل‌آویو وارد می‌کند که همین امر کار را برای ارتش «اسرائیل» در جبهه غزه بسیار سخت و دشوار کرده است.

در پایان باید بگوییم که جنگ غزه در حال ورود به چهارمین ماه خود است و رژیم صهیونیستی و ارتش اشغالگر و متجاوز آن بیش از این قدرت و توانی برای ادامه دادن این جنگ بی‌حاصل را ندارد و تنها راهی که پیش روی خود دارد کوتاه آمدن و توافق آتش‌بسی دائمی و پایان جنگ با گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطینی است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار