مدیر کل تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی:

شبکه خادم یاران ایثارگر محیط زیست راه‌اندازی می‌شود

نریمانی گفت: تشکل‌های ایثارگری در بهبود شاخص‌های محیط زیست در کشور می‌توانند با گفتمان‌سازی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی به طور مؤثر نقش‌آفرینی و مشارکت کنند.
کد خبر: ۶۴۵۷۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵ - 20January 2024

شبکه خادم یاران ایثارگر محیط زیست راه‌اندازی می‌شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «رحیم نریمانی» مدیر کل تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی روز گذشته (جمعه) در همایش توانمندسازی تشکل‌ها با عنوان محیط زیست پاک و توسعه پایدار در پرتو مشارکت ایثارگران در بابلسر از راه‌اندازی شبکه خادم یاران ایثارگر محیط زیست خبر داد و اظهار داشت: جامعه شاهد وایثارگر کشور با بیش از سه ونیم میلیون نفر می‌توانند در زمینه محیط زیست وتغییر شیوه بهره‌برداری و تعامل با محیط زیست در شرایط کنونی دغدغه‌سازی نمایند.

وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته در رتبه‌بندی جهانی در حوزه محیط زیست نزولی بودیم افزود: جامعه شاهد و ایثارگر باتعهد و مسئولیت پذیری بالا در همه حوزه‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند و با شناسایی مسائل و مشکلات کشورداری بهبود و رفع مشکلات میدان‌داری می‌کنند.

نریمانی با تأکید بر اینکه ما امروز میراث‌دار حماسه‌آفرینی، اقتدار، عزت آفرینی شهدا و ایثارگران هستیم افزود: نسل امروز نیز در خصوص محیط زیست در قبال نسل آینده مسئول است و آیندگان نحوه رفتار ما با طبیعت را قضاوت خواهند کرد. 

وی به الگو و مدل توسعه یافتگی در کشور‌های پیشرفته اشاره کرد و گفت: اکثر کشور‌های توسعه یافته در تاریخ خودشان جنگ را تجربه کرده‌اند، اما بعداز جنگ از همگرایی و انسجام ملی جنگ برای عمران، آبادانی و پیشرفت کشورمان بهره برده‌اند.

مدیرکل تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی، توسعه پایدار و همه جانبه را لازمه پیشرفت ایران اسلامی برشمردند و افزودند بدون توجه به زیر ساخت‌های محیط زیست کشور هرگونه توسعه یافتگی در آینده کشور را دچار بحران خواهد کرد.

وی نقش تشکل‌های شاهد و ایثارگر را فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی، آگاه‌سازی و جریان سازی ملی و بین‌المللی در حوزه محیط زیست اعلام کرد و گفت: با نگاه تحولی که ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران به بنیاد دارند بعد از این ظرفیت‌های تشکل‌های شاهد و ایثارگران کشور در حل بحران‌ها و مسائل مختلف کشور بهره برداری خواهد شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار