شهید قدس/ معاون رییس جمهور در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«شهید القدس» در جهت معرفی شهید سلیمانی خدمت بزرگی می‌کند

خزعلی به نمایش بزرگ «شهید القدس» اشاره کرد و با تاکید براینکه عوامل این نمایش بخاطر معرفی ابعاد شخصیت شهید سلیمانی خدمت بزرگی به جامعه ارائه می‌کنند، گفت: موفقیت‌های حاج قاسم مرهون حمایت‌های خانواده ایشان است که باید حتماً این مسئله مورد توجه باشد.
کد خبر: ۶۴۵۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۰ - 21January 2024

«انسیه خزعلی» معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به‌ابعاد شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و با بیان حتما بخشی از عظمت شخصیت شهید سلیمانی مربوط به خانواده ایشان است، اظهار داشت: نوع نگاه شهید سلیمانی به خانواده و زن یک نگاه متعالی است؛ صحبت‌ها و عملکرد ایشان در این خصوص این موضوع را تایید می‌کند. نگاه کنید؛ نامه ایشان به همسرشان با محبت، قدرشناسانه و متواضعانه است و این نگاه درست به زن و دختران جامعه است که همه را از خودشان می‌دانند و اگر خطایی مرتکب کرده باشند را بزرگ نمی‌کنند بلکه تلاش دارند که جذب حداکثری را رقم بزنند.  

«شهید القدس» بخاطر معرفی شهید سلیمانی خدمت بزرگی می‌کند

وی نگاه شهید سلیمانی به توانمندی‌های زنان را از دیگر برجستگی‌های این شهید والامقام دانست و تصریح کرد: اینکه شهید سلیمانی در برخی از فعالیت‌های دشوار و جبهه مقاومت دختر خودشان را همراه می‌کنند، نشان دهنده یک بلوغ فکری است و در یک کلام این نگاه خیلی نزدیک به نگاه حضرت امام (ره) است که همواره خانواده را در کنار خودشان می‌دیدند.  

خزعلی در ادامه گفت: حضرت امام در وصیت‌نامه تعابیر متعالی از زنان به‌کار بسته و تاکید دارند که زنان ما در عرصه‌های مختلف نظامی، سیاسی و اجتماعی چگونه می‌درخشند و نگاه شهید سلیمانی در ادامه و امتداد همین نگاه قرار دارد که توانمندی زنان را ارج می‌نهمند و به‌دنبال محدودیت‌سازی نیستند.  

«شهید القدس» بخاطر معرفی شهید سلیمانی خدمت بزرگی می‌کند

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه خوشحالیم در زمانه‌ی زندگی کرده‌ایم که معاصر با حیات شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است، ابراز داشت: خوشبختانه با وجود شهید حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان یک قهرمان ملی برای ما ایرانیان و قهرمان جبهه مقاومت برای مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان شرایط برای اهالی فرهنگ، هنر و رسانه فراهم است تا دست به خلق آثار متعدد هنری بزنند و هرچه بیشتر ایشان را معرفی کنند.  

وی تاکید کرد: خاطرات زیادی در قالب کتاب پیرامون شهید سلیمانی منتشر شده است که همه این خاطرات می‌تواند دست‌مایه دیگر هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری قرار گیرد. ابعاد مختلف شخصیت این شهید چنین فضایی را فراهم کرده که هر هنرمندی بتواند با یک خلاقیت و نگاه جدید به تولیدات جذاب و دارای ابعاد هنری دست بزند. قطعاً درباره شهید سلیمانی ظرفیت تولید صد‌ها اثر فرهنگی و هنری وجود دارد و نمی‌توان درباره چنین شخصیتی محدودیت قائل بود.  

خزعلی افزود: معتقدم تالیف و انتشار کتاب اقدام اولیه و لازم و ضروری برای پرداختن به شهید سلیمانی است، اما در ادامه این مسیر حتماً باید دست به دیگر تولیدات هنری زد و از تمام ظرفیت هنر استفاده کرد. هنر‌های تجسمی، موسیقی، فیلم و تئاتر و دیگر قالب‌ها باید درخصوص شهید سلیمانی در دستور کار قرار گیرد و نمایش در این میان حتماً جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت.  
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن این توصیه که در نمایش‌های مربوط به شهید سلیمانی به نقش خانواده ایشان در موفقیت‌هایشان اشاره شود، گفت: در نامه‌ای که شهید سلیمانی برای همسرشان نوشته کاملا مشهود است که خانواده در نقش پشتیبان و لجستیک بخاطر ایجاد اطمینان خاطری که برای این فرمانده ایجاد کرده است، نقش مهم و محوری دارد که این مسئله نباید از نگاه هنرمندانه هنرمندان به‌دور باشد.  

وی نمایش بزرگ «شهید القدس» را بخاطر تکنیک و تعداد بالای مخاطبان مورد تمجید قرار داد و ادامه داد: نمایش‌های بزرگ میدانی یک فرصت برای معرفی شهید سیلمانی است؛ هرقدر هنرمندان بتوانند این قهرمان ملی را در قالب تصویر و نمایش و هنر معرفی کنند و به ابعاد شخصیت ایشان وارد شوند، خدمت بزرگی به جامعه کرده‌اند چراکه شناخت این شخصیت نیاز تمام افراد است.  

«شهید القدس» بخاطر معرفی شهید سلیمانی خدمت بزرگی می‌کند

نمایش بزرگ میدانی «شهید القدس» به‌عنوان جدیدترین نمایش میدانی موسسه مکتب حاج قاسم، به کارگردانی حسن بزرا و تهیه‌کنندگی علی اسماعیلی از چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه هر شب از ساعت ۱۹ به‌مدت ۲۰ شب در بوستان ولایت تهران اجرا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه و رزرو بلیط خود به سامانه NAMATICKET.IR مراجعه نمایند.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از جانشین تهیه و تولید: امیرحسین طهرانی، مجری طرح: داود طامهری، طراح نور: عباس رحمانی‌پور، طراح صحنه و دکور: مرتضی پورحیدری، طراح صدا: عرفان حسن زاده، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: یاسر یارمحمدی، مدیر تولید: تورج سلیمانی، مجری صدا: علی بیرنگ، طراح گریم: هاشم جوری.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار